Gå til innhold

Spillverket.no: Konsollforumene spørsmål og svar vs. diskusjon

Anbefalte innlegg

Spørsmål og svar vs diskusjon. I den daglige bruk av forumet ser jeg ingen forskjell på spørsmål og svar konsoll og diskusjonsforumet for konsoll.

Er det slik at hvis jeg poster "Hvor får man tak i xxx til konsoll xxx" i diskusjonsforumet så blir den moderert og flyttet til spørsmål og svar da dette er et spørsmål?

Hvis jeg lager en tråd med "Hvordan tror du neste nintendo konsoll blir" på sprøsmål og svar blir denne da flyttet til diskusjon?

Det kan godt hende det var en intensjon da disse ble opprettet, men i praksis synes jeg disse ser ut som to likeverdige forumer.

Har derfor to forslag:

1 Slette/close spørsmål og svar og heller la diskusjon leve som konsollforum

2 Lage et eget forum for Sony konsoll et for MS konsoller og et for nintendo konsoller og et eget for andre TV.spill/konsoller. Det spørs om det er nok poster pr dag/uke til at denne oppdelinge er forsvarlig.

Jeg vet at dette har blitt tatt opp tidligere, men alle systemer trenger en gjennomgang og revurdering fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speldelen av forumet vil bli omstrukturert om ikkje så alt for lenge. Då vil konsollane få sin eigen kategori.

Med dagens ordning skal det vere omtrent som du seier. Konkrete spørsmål som ikkje krev ein diskusjon for å få svar på skal under "Spørsmål og svar" (td. kvar kan eg kjøpe X, når kjem Y ut, kan eg bruke X med Y).

Personleg meiner eg vi treng spørsmål og svar i dag. Først og fremst fordi dette gjer ting meir oversiktleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...