Mathiasman Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Må ha ny HDD og RAM. Tenker på en Samsung T166 500 GB S-ATA og none value-brikker. Har Corsair Value 2048 MB fra før. Hvilke RAM-brikker anbefaler for rett over tusenlappen? 2048 MB-kit. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Eventuelt kan https://prisguiden.no/product.php?productId=52660 denne disken være et godt alternativ. Den skal visstnok være veldig kjapp. Hvis jeg skal finne noe minne må jeg vite hvilken type du er ute etter. DDR eller DDR2? Skal du bytte ut minnet, eller bare oppgradere med mere? Hvis du skal ha en såpass stor harddisk og minne til 2500kr totalt, vil du bare ende opp med value ram som du har fra før. Endret 28. mars 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Samsung er bestemt. DDR, oppgraderer ikke til AM2 enda. Og ja, value-RAM blir det nok. Men trenger en som bare overklokker CPUen bedre da? Skal ha 4 gig RAM til sammen Endret 28. mars 2007 av Mathias89 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Men trenger en som bare overklokker CPUen bedre da? Hva tenker du på da? Du vil ikke kunne klokke mindre om du har dårlig minne på amd systemer, det er derfor du har muligheten til å stille ned frekvensen på minnet slik at cpu kan klokkes uten noe problemer med at minnet stopper. Blant de rimeligste jeg fant av PC3200 minne var disse geil brikkene: https://prisguiden.no/product.php?productId=21952 Har ikke hørt om noe negativt om de, så de funker nok mer enn bra nok. Noen brikker som er bittelitt dyrere her, disse har jeg selv og de fungerer helt utmerket: https://prisguiden.no/product.php?productId=39708 Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Ok. Sikkert jeg som har misforstått da, har trodd at man ikke kan overklokke CPUen like bra om man har dårlig RAM kontra det å ha bra RAM. Men det stemmer ikke? Har selv de RAM-brikkene du nevner sist der, er fornøyd med de. Er det en fordel å ha fire like RAM-brikker, eller er det uvesentlig? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Ok. Sikkert jeg som har misforstått da, har trodd at man ikke kan overklokke CPUen like bra om man har dårlig RAM kontra det å ha bra RAM. Men det stemmer ikke? Har selv de RAM-brikkene du nevner sist der, er fornøyd med de. Er det en fordel å ha fire like RAM-brikker, eller er det uvesentlig? 8256346[/snapback] Siden du har samme, kan det jo bare være like greit å ta samme merke som før. Da er du iallefall garatert at det ikke vil oppstå konflikt noen plass, men det funker helt sikkert med forskjellige merker også. Hvis du setter ned minnehastigheten når du klokker er det ikke noe problemer å klokke cpu langt, eneste grunnen til å kjøpe bra minne er egentlig hvis du skal klokke det. På intel systemer med core 2 duo for eksempel vil det være bedre med kjapp minne, men på ditt system der du har muligheten til å sette ned minnefrekvensen er ikke dette noe problem. Endret 28. mars 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
alfredsn Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har du 64 Bits operativsystem? Hvis du har 32 bits operativsystem er det ikke vits med 4 GB RAM, 32 bit'en finner bare 3 GB av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå