Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Selve "plasseringen" av siden er litt rar...

Hva med å ha det i midten eller et annet sted?

Og teksten så litt rar ut så langt til høyre...

Knappene var ganske kule faktisk...

Lenke til kommentar

Fet side!

Men hva med å midtstille siden? Ser du bruker frames (noe som jeg er tilhenger av, stå på!), så "midtstille" blir vel litt missvisende; legg inn en frame med * som bredde til venstre for menyen. Man får liksom følelsen av å snu seg til venstre...merkelig!

Det er veldig vanskelig å ikke bry seg om scrollerene!

Videre blir man ikke automatisk sendt videre fra førstesiden, noe som fører til at, ihvertfall jeg, sitter og ser på logoen i en 20 sekunder før jeg begynner å se meg om etter en link. En annen mulighet er jo da at man klikker på selve logoen for å komme videre.

-Mikka

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må bare komme med en liten kommentar....En god web side skal passe til ALLE skjerm oppløsninger!! Dvs. at du tydeligvis ikke har noen som helst peiling siden du sier at du utviklet den for å passe til en 15" skjerm med 800x600 i oppløsning......

Må si jeg er litt enig, men jeg vil heller si en IDEELL webside skal støtte alle oppløsninger og alle andre tenkelige ting. En side kan være veldig god selv om den ikke innehar alle kriteriene som ideell. I praksis vil en ideell side være vondt å få til, men det bør være et mål!

Lenke til kommentar

Altså, du skal ikke optimalisere for noen som helst oppløsning! Du skal lage en side som passer for alle oppløsninger kanskje helt ned til 800x600. Jeg har en 19" skjerm med 1200x1600 oppløsning, og siden din er stort sett ikke mer enn en liten flekk på venstre side av skjermen med scroll bars. Hvis du hadde sagt at den var tidlig på utviklingsstadiet så ville jeg ikke ha kritisert den så mye, men det der er en veeeeeeldig uferdig side.....(så uferdig at layouten ikke burde være ferdig engang, hvis du vil påpeke at den er ferdig så suger den)

Forøvrig vil jeg bare minne om at en "splash screen" er BARE TULL!! Hvem i helvete er interessert i å se en splash screen?? Går jeg inn på en side med en slik intro er jeg bare interessert i å komme til hoved siden. Det er å kaste bort tiden til eventuelle besøkende...!! (Og ja, selv om mange "avanserte" sider bruker slike ting så forandrer det IKKE det faktum at det er noe bullshit)

Lenke til kommentar

Ber lamah om å moderere språkbruken litt, samtidig som eg vil komme med litt meir saklege kommentarar.

Sida er oversiktlig og ryddig, designet står i stil med dette. Eg er litt einig i at splash-screenen er noko tull, om du ikkje har noko som er verdt å presentere der, og evt. kortar ned ventetida før du blir sendt vidare.

Oppsummering: Grei side, litt lite innhold, likte designet.

Lenke til kommentar

Ok, jeg hadde et ord som var litt på kanten. (kanskje to). Uansett, hva var det som var så usaklig med kommentaren min (som du åpenbart påpeker at den var)?

Venter spent på svar siden jeg synes kommentaren min var helt på sin plass siden C. Alshus tydeligvis ikke helt hadde forstått konseptet ved å designe for flere skjerm oppløsninger....

Og hvis det gjalt layouten så synes jeg fortsatt den ser uferdig ut. Sa ikke at det som var der var dårlig, men at det faktisk mangler vesentlige deler....(noe som heller ikke er en usaklig kommentar)

Cheers!

Lenke til kommentar

Hei lamah!

Takker for kritikken. All (konstruktiv) kritikk er jo positivt, for det betyr jo at du bryr deg om siden. ;)

Designet er nok ikke helt ferdig nei. Tror nok at jeg skal lage en helt ny side etterhvert. Og det å designe for flere oppløsninger, det er jeg klar over.

Hva var det du ikke likte med designet?

Den flash-introen måtte være med, for det var en oppgave på skolen. Kommer til å fjerne den når jeg eventuelt oppgaderer siden.

Lenke til kommentar

Jeg ville blant annet senterert hele siden fordi innholdet ikke er så omfattende. Dessuten blir det veldig mye hvitt. Det hadde gjort seg med noen enkle linjer til f.eks. å innkranse teksten. Logoen kunne gjerne dekket et større område, kanskje ved å ha tekst også i den. En annen ting er at når du trykker på en link så burde linken forbli mørkegrønn slik at den besøkende vet akkurat hvor han/hun befinner seg på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...