Gå til innhold

Helmanuelt Digitalt kamera?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet noen om det finnes helmanuelle digitale Slr kameraer?

Er klar over at man kan kjøre alle digitale apparatene på manuell modus,

men syns det er så knotete å trykke seg rundt på menyer og slikt for ordne ting.

Hadde vært drømmen å få fingrene i Fks Canon FTB, bare med digitalt bakstykke,

så jeg stilte inn alt selv, men hadde uendlig med plass til bildene.

Det er iallefall min drøm.

Hadde vært kult om noen hadde hørt om noe liknende eller no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man trenger vel strengt talt ikke å rote i menyer for å kjøre kamera helmanuelt..

Sett kamera på M, still lukker og blender med hjulene, fokusen på objektivet, lysmålingen i kamera kan du jo ignorere hvis du heller vil bruke en ekstern lysmåler, hvitbalansen kan du justere i de fastsatte trinnene uten meny (for finjustering må man inn i menyene).

Lenke til kommentar

For øyeblikket er Epson R-D1L det beste alternativet, og nå altså med kit-lens og redusert pris. Dermed er det et fin mulighet selv om du ikke skulle sitte på Leica M-mount optikk fra før.

Kamera er så manuelt man bare kan få et digitalt kamera, til og med lukkeren spenner du manuelt med en arm som er lik filmfremtrekk. Selvsagt er dette et rammesøkerkamera som nevnt, men det gir deg også en mer kompakt løsning som er STØYSVAKT!

Fantastisk!

Jeg angrer bittert på å ha investert alle veier i Nikon både digitalt og analogt før jeg kom over dette kameraet. Om noen er interessert i å bytte bort et Epson R-D1s mot alt som står på signaturen min, let me know.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...