Gå til innhold

Windows Mediaplayer på ekstern skjerm

Civix

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg et lite problem som irriterer meg.. Når jeg starter windows mediaplayer og kjører en mpeg fil vises filmen på skjermen til den bærbare pc'en.

På den eksterne skjermen kommer mediaplayer opp, men filmen vises ikke.

Hva i all verden kan være årsaken til dette? Begge skjermene har oppløsning på 1024x768.

Takker for svar!

Civix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bare vise video på 1 skjerm pr program samtidig. (du kan vise film 1 på media player på skjerm 1, og film 1 på vlc på skjerm 2)

Prøv å bytte primærskjerm. Selv finner jeg det under Kontrollpanel->Skjerm->Instillinger->Skjerm 1->Avansert->Visninger.

Lenke til kommentar
Du kan bare vise video på 1 skjerm pr program samtidig. (du kan vise film 1 på media player på skjerm 1, og film 1 på vlc på skjerm  2)

Prøv å bytte primærskjerm. Selv finner jeg det under Kontrollpanel->Skjerm->Instillinger->Skjerm 1->Avansert->Visninger.

8256145[/snapback]

Hei,

Takk for svar. Den eksterne skjermen brukes kun til få større skjembilde.

Dvs at i alle andre tilfeller er skjermen på den bærbare og ekstern skjerm

identiske. Når jeg klikker på "identifiser" under Kontrollpanel->Skjerm->innstillinger-> kommer det opp 1 tall på begge skjermene. Dvs kanskje si at begge er identifisert som primærskjerm. Derfor er det så utrolig rart at filmen kun kommer opp på den bærbare. Egentlig skulle denne vært vist på begge skjermene samtidig..

Civix

Lenke til kommentar

Det går ikke an å vise en klon (to like bilder) av en videostrøm.

Men det er forskjell på skjermnummer (1,2,3,4,n) og skjermrating (primær, sekundær, tertriær, ntriær)

Det at begge er skjerm 1 betyr ikke at begge er primærskjerm.

http://www.ntcompatible.com/Dual_Monitors_...out_t28069.html

Connect your external monitor to your laptop.

On your laptop:

Under Display Settings make sure the external is attached and working as the second monitor (the laptop LCD should be primary). Click Apply or OK if you need to.

Go back to Display Settings and Click the Advanced button, then click on the Displays tab. You should see Monitor, Panel, TV and FPD.

Under Monitor click the number 1 button to make it the primary display. Click OK, OK, and you are done.

Note: You will probably need to adjust your resolution and refresh rates.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Det går ikke an å vise en klon (to like bilder) av en videostrøm.

Men det er forskjell på skjermnummer (1,2,3,4,n) og skjermrating (primær, sekundær, tertriær, ntriær)

Det at begge er skjerm 1 betyr ikke at begge er primærskjerm.

http://www.ntcompatible.com/Dual_Monitors_...out_t28069.html

Connect your external monitor to your laptop.

On your laptop:

Under Display Settings make sure the external is attached and working as the second monitor (the laptop LCD should be primary). Click Apply or OK if you need to.

Go back to Display Settings and Click the Advanced button, then click on the Displays tab. You should see Monitor, Panel, TV and FPD.

Under Monitor click the number 1 button to make it the primary display. Click OK, OK, and you are done.

Note: You will probably need to adjust your resolution and refresh rates.

8256475[/snapback]

Flott! Da er jeg med. Tusen takk for tilbakemelding.

Civix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...