Gå til innhold

Trend Micro OfficeScan Client

Anbefalte innlegg

Hei..

Fått en bærbar pc på skolen, og her følger det med et virusprogram som ikke er helt bra. Trend Micro OfficeScan Client heter det. Man trenger et passord for å avinstallere det, samt for å slå av brannmur. Hørte med de IT-ansvarlige på skolen, og de hadde ingen anelse :hmm:

Noen som har noen erfaring med dette programmet, og vet hvordan man kan slå av denne brannmuren, for å bla. bruke den på et hjemmenettverk?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Audipwr...

TOC er da et kjempe program... Hvorfor skal du avinstallere det? Hvis du leier pc-en igjennom skolen skal de kunne bestemme hva du har på den.. Det har noe med lisensene de har.. Når det gjelder win-firewall så er det mange som kjører den som sekundær fw. Ikke helt topp, men den fungerer... Der jeg jobber bruker vi samme løsning, fungere helt fint her... :D

Det at du ikke får deaktivert win-fw er fordi den sikkert er nesta til policy'n skolen kjører.. Du får bare godta det at de ikke vil gjøre det. gjør de det for en, så skal alle ha gjort det. Det blir mye jobb... :S

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar
Hei Audipwr...

TOC er da et kjempe program... Hvorfor skal du avinstallere det? Hvis du leier pc-en igjennom skolen skal de kunne bestemme hva du har på den.. Det har noe med lisensene de har.. Når det gjelder win-firewall så er det mange som kjører den som sekundær fw. Ikke helt topp, men den fungerer... Der jeg jobber bruker vi samme løsning, fungere helt fint her... :D

Det at du ikke får deaktivert win-fw er fordi den sikkert er nesta til policy'n skolen kjører.. Du får bare godta det at de ikke vil gjøre det. gjør de det for en, så skal alle ha gjort det. Det blir mye jobb... :S

8255805[/snapback]

Når jeg prata med gutta, så virket det som om de ikke hadde noe problem med å ville slå den av, men de hadde derimot problemer med å kunne forstå hvordan de skulle klare å slå brannmuren til virusprogrammet av. De var helt villige til å slå den av, men hadde somsagt ikke noen løsning til å slå brannmuren av.

Jeg lurer dermed på om det er noen løsning på dette, så jeg kan slå av brannmuren, slik at jeg kan bruke pcen på et evt hjemmenettverk?

PS. Beklager at det første innlegget ble så dårlig formulert som det ble.

Lenke til kommentar

Hmmm, TOC har da ikke noen innebygd firewall... Det er bare en virus-scanner.. Ikke mer... Det er win firewall som er problemet... Den må i såfall deaktiveres igjennom policy, hvis jeg ikke husker helt galt... (føl dere frie til å rette meg på dette punktet...)

Lenke til kommentar

Trend Micro OfficeScan har innebygd brannmur, vist du har fått pc'en på skulen er det ikkje sikkert at IT-ansvarlig der har mulighet til å slå av denne. Er det videregåande eller ungdomsskule?

Jobber sjøl på ein vidaregåande skule som har trend. Her blir det distribuert sentralt fra fylkessenteret uten noken påvirkning fra oss.

Vi berre innstallerer klienten på pc'ane. Skal brannmuren slås av her må det gjerast sentralt ved bruk av policy.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen ikke er knyttet til domene / hvis du har administrator-rettigheter går det greit å avinstallere TOC / skru av windows brannmur.

Men det er vel kanskje rart om den ikke er knyttet til skolens domene?

Trend kan forøvrig være noe drit å avinstallere selv med adm-tilgang. Uten passordet må man inn å redigere i en konfigurasjonsfil for å resette passordet.

Endret av Borgy246
Lenke til kommentar

Bare luk ned alle prossense med CTRL-ALT-DEL, funker her.

Prosessene heter masse rare navn, slik som NTRtScan.exe etc.

Btw, på skolen her kommer vi ikke inn på internett lenger hvis man avinnstalerer det, får bare opp"Du har ikke antivirus blabla, og kan derfor bli utsatt for virus angrep etc".

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Trend Micro OfficeScan har innebygd brannmur, vist du har fått pc'en på skulen er det ikkje sikkert at IT-ansvarlig der har mulighet til å slå av denne. Er det videregåande eller ungdomsskule?

Jobber sjøl på ein vidaregåande skule som har trend. Her blir det distribuert sentralt fra fylkessenteret uten noken påvirkning fra oss.

Vi berre innstallerer klienten på pc'ane. Skal brannmuren slås av her må det gjerast sentralt ved bruk av policy.

8255941[/snapback]

Jeg går på videregåendeskole.

Så da har med andre ord ikke de IT-ansvarlige noen mulighet til å slå av brannmuren på noen måte? Da får jeg vel evt. bare leve med det.

Lenke til kommentar
Bare luk ned alle prossense med CTRL-ALT-DEL, funker her.

Prosessene heter masse rare navn, slik som NTRtScan.exe etc.

Btw, på skolen her kommer vi ikke inn på internett lenger hvis man avinnstalerer det, får bare opp"Du har ikke antivirus blabla, og kan derfor bli utsatt for virus angrep etc".

8256076[/snapback]

Hvordan vet jeg hvilke prosesser jeg skal huke ned forøvrig..? Og hva gjør dette med at jeg kan slå av brannmuren? Er litt uerfaren på denne biten :)

Lenke til kommentar
Trend kan forøvrig være noe drit å avinstallere selv med adm-tilgang. Uten passordet må man inn å redigere i en konfigurasjonsfil for å resette passordet.

8256053[/snapback]

Regedit

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TrendMicro\PC-cillinNTCorp\CurrentVersion\Misc.]

AllowUninstall settes til "1"

NoPwdProtect settes til "1"

Tut og kjør :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

8256053[/snapback]

Regedit

Funka ikke her, får meldingen

Kan ikke redigere nopwdprotect feil ved lesing av nytt verdiinnhold

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

8256053[/snapback]

Regedit

Kankje gammel tråd, men denne finner vi ikke i registeret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

8256053[/snapback]

Regedit

Kankje gammel tråd, men denne finner vi ikke i registeret.

Dette er fortsatt mulig å endre i REGEDIT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...