Gå til innhold

Potetgull er godt, men hva er det beste? Og hvor er det egentlig best utvalg?


jimy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Superchips er min favoritt.

 

Jeg skjønner virkelig ikke greia med at alle elsker sørlandschips. Smaksløst og kjedelig. Sørlandschips er det siste merke jeg ville plukket med meg fra chipshyllen.

 

Jeg er selv nokså smakløs og relativt kjedelig, så jeg tenker meg ikke om to ganger før jeg grafser til meg Sørlandschipsen fra hyllen! Superchips med salt og pepper er herlig, ja. Eneste negative er at jeg alltid blir sår i munnhulen etter å ha spist det, chipsflakene er akkurat litt for store til at det er behagelig å spise ti av dem om gangen. Allikevel klarer jeg ikke styre meg.

Lenke til kommentar

Vel ettersom jeg over lengre tid har vært den som er fullt på når det gjelder Potetgull og spiser 50 % av alle poser her i familien så følte jeg at jeg måtte registrere meg for å skrive om de forskjellige chipsene jeg har spist over tidende.

 

Den beste chipsen jeg noen gang har smakt som var verdig envher mann, kvinne, gutt eller jentes tunge var Fjellchipsen. Den var fantastisk, og aldri før hadde verden sett et slikt under av et potetgull. Det var laget på de beste mandelpoteter og stekt i den fineste oljen og var vel så og si relativt dyrt. Jeg ville si at det var en 100/100 poeng (Pepper og rømme, men Biff og løk og var også en nær 100). Det gikk dessverre ut av produksjon et par år tilbake i tid, og jeg vil alltid minnes de sommerdagene og kveldene jeg tilbrakte med de nydelige flakene av ren perfeksjon.

 

Gi meg gjerne tips og gjerne butikknavn også.

Potetgull er viktig for meg, og det vil alltid holde en spesiell plass i mitt hjerte.

Jeg har smakt nesten ALT og kan antagelig gjenkjenne de fleste merker fra hverandre. Olje utgjør en stor forskjell og en av de som gjør det best akkurat nå må jeg si er Delivio. Det er gourmetpotgull (hvis du ikke skal til 30 og 40 kroner posen som det er på Ultra noen steder, og det potetgullet er utrolig godt i MINDRE mengder) på noe av sitt beste. Akkurat nå går familien gjennom en naturchips periode med innslag av tortillachips med salsa, men det kommer nok lysere tider snart ettersom naturchips er rett og slett middelmådig.

 

Sørlandschips er for meg en god ting, men jeg deler ikke den fellesentusiasmen de fleste her på forumet har for disse flakene av godhet, men bare rett over middelmådighet.

Lenke til kommentar

Etter min mening har tilførelsen av nye spennende chipsvarianter dabbet litt av. Koden til suksess har jeg funnet ut er å variere mellom noen få "beste poser". På topp nå ligger vell taco rolls fra santamaria. Jeg fant også ut her om dagen at sour cream and onion fra maurud har veldig store potetgullflak. Nå sitter jeg bare og venter på den neste virkelig gode potetgull/nachochips varianten.

 

Uansett er det noen som vet om noen nye typer potetgull som har kommet ut den siste måneden?

Lenke til kommentar
Etter min mening har tilførelsen av nye spennende chipsvarianter dabbet litt av. Koden til suksess har jeg funnet ut er å variere mellom noen få "beste poser". På topp nå ligger vell taco rolls fra santamaria. Jeg fant også ut her om dagen at sour cream and onion fra maurud har veldig store potetgullflak. Nå sitter jeg bare og venter på den neste virkelig gode potetgull/nachochips varianten.

 

Uansett er det noen som vet om noen nye typer potetgull som har kommet ut den siste måneden?

sour cream and onion fra maurud er jo en gammel favouritt da. Jeg har dessverre ikke vært bortig noen nye typer potegull, selv om det hadde vært godt med litt forandring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå har mauruud kommet med en ny potetgullpose. salt and roasted garlic heter den. smaker egentlig litt som ost og løk, men uten ost smaken. så også at santa maria har kommet ut med en ny tortilla chips i red fusion serien. sour cream and barbeque heter den. hadde ikke penger til å kjøpe den så kan ikke si noe om smaken. noen andre som har smakt sour cream and barbeque? i så fall hva smaker den?

Lenke til kommentar

Er svak for paprika varianter av potetgull.

For tiden er vel Orginal Paprika en favoritt selv om den kan bli litt salt. Naturchips paprika/rødløe (er det vel) er en god nummer 2."Sprø" - paprika er også grei.

 

Men for noen år siden var det en pose som jeg ikke helt kommer på navnet på nå som var en stor favoritt som jeg savner.

Det var en "papir" pose større en sørlandschips. Av en eller annen grunn har jeg "western" assisiasjoner til den. Mulig det var pga navnet eller bildet på posen.

 

Den savner jeg. Har av og til følelsen av at ting jeg virkelig liker bare blir borte mens andre forblir i butikken i evigheter.

 

En annen "godbit" er Taffel-sticks Paprika fra Kims er det vel. Nå er det bare salt igjen og det er en utrolig kjedelig variant av snacks i alle typer.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om eliten av potetgull må man jo nevne "French Fries" og "Superchips". Kims har/hadde et genialt potetgull, men jeg husker ikke navnet på det. Crispy kanskje? Husker pokker meg ikke. Var tynne, spröe flak med kryddersmak. Var jävla godt. Lurer på om det kanskje het "Snack".

Lenke til kommentar
Når vi snakker om eliten av potetgull må man jo nevne "French Fries" og "Superchips". Kims har/hadde et genialt potetgull, men jeg husker ikke navnet på det. Crispy kanskje? Husker pokker meg ikke. Var tynne, spröe flak med kryddersmak. Var jävla godt. Lurer på om det kanskje het "Snack".

det kan ikke tilfeldigvis være snack chips. de er i en liten litt gylden stripet pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...