NoPain74 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hvordan får jeg tak i de andre maskinene mine i nettverket ? Nettverkskortet mitt virker, så jeg kommer meg på internett, men skal jeg ikke kunne få opp de delte hardiskene mine på de andre maskinene? Det er windows maskiner, men det skal vel ikke ha noe å si ? Jeg installerte Remote Desktop, men den finner heller ikke de andre maskinene mine. Marvin Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Prøvd IP-addressen til maskinene? Bruker du Windows-navnet på maskinen? Denne bruker isåfall WINS, og det er ikke støttet uten videre tror jeg. Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Nettverkskortet mitt virker, så jeg kommer meg på internett, men skal jeg ikke kunne få opp de delte hardiskene mine på de andre maskinene? Det er windows maskiner, men det skal vel ikke ha noe å si ? 8255727[/snapback] Du trenger samba, eller du trenger samba client for å koble til windows shares... smbclient er din venn.... du vil da få et lite program kalt smbmount, nå finnes det grafisk app som kan finne windows shares på nettverket også, men de bruker som regel smbmount..... Men sjekk at du får kontakt med de andre pc'en først da.... ping dem etc.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 His du kjører Gnome så skal det vel holde å trykke på "Steder" > "Nettverk" > "Windows nettverk" og så kommer alle Windowsmaskiner i nettverket opp. Sikkert noe tilsvarende enkelt i KDE, hvis du kjører det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå