Gå til innhold

Innkjøp av ny lapptopp, å trenger litt assistanse.

Anbefalte innlegg

Hei hei.

er for tiden på utkikk etter ny lapptopp å den sammenheng kan trenge litt tips fra dere. har falt litt av lasset om hva som er bra å ikke bra i den sammenheng i det siste.

det jeg er ute etter er hovedsakelig en arbeids maskin, som skal brukes til kontor arbeid(lette oppgaver slik som office o.l)

har visse kriterier(tror jeg:P)

vil helst ha 15.4" skjerm da den skal brukes på en del reiser å slik å vil at den skal være lett å ha med seg rundt om kring.

batteri leve tid er et must, vil ha så mye som mulig av batteri leve tid, da jeg oppholder meg smått i områder uten strøm i nærheten.

den skal være av kvalitet, altså helst tåle litt røff behandling(nej skal ikke tåle å bli kasta i golvet å slikt men at den blir håntert litt røft av og til)

vil og helst ha 2GB minne, å da helst ikke med 2x1GB, da jeg vil ha mulighet til å oppdrageder uten å måtte ta ut ene minne brikken.

diskplass spiller ikke så veldig stor rolle, da jeg har ekstern disk.

maskinen må også være såpass kraftig at den klarer å dra de fleste nye spillene uten store problemer.

det skulle vell være det, som sagt så er jeg litt rusten i lapptopp værden for tiden da jeg ikke har fulgt så ihuga med.

så alle tips å råd tas i mot med en stor takk:)

Edit: Glemte å skrive hvor mye penger jeg tenkte å legge idet, å hadde tenkt en plass mellom 12-15000kr(for det må man jo få en høvelig kraftig maskin?)

mvh

Vyrezx

Endret av vyrez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei.

er for tiden på utkikk etter ny lapptopp å den sammenheng kan trenge litt tips fra dere. har falt litt av lasset om hva som er bra å ikke bra i den sammenheng i det siste.

det jeg er ute etter er hovedsakelig en arbeids maskin, som skal brukes til kontor arbeid(lette oppgaver slik som office o.l)

har visse kriterier(tror jeg:P)

vil helst ha 15.4" skjerm da den skal brukes på en del reiser å slik å vil at den skal være lett å ha med seg rundt om kring.

batteri leve tid er et must, vil ha så mye som mulig av batteri leve tid, da jeg oppholder meg smått i områder uten strøm i nærheten.

den skal være av kvalitet, altså helst tåle litt røff behandling(nej skal ikke tåle å bli kasta i golvet å slikt men at den blir håntert litt røft av og til)

vil og helst ha 2GB minne, å da helst ikke med 2x1GB, da jeg vil ha mulighet til å oppdrageder uten å måtte ta ut ene minne brikken.

diskplass spiller ikke så veldig stor rolle, da jeg har ekstern disk.

maskinen må også være såpass kraftig at den klarer å dra de fleste nye spillene uten store problemer.

det skulle vell være det, som sagt så er jeg litt rusten i lapptopp værden for tiden da jeg ikke har fulgt så ihuga med.

så alle tips å råd tas i mot med en stor takk:)

Edit: Glemte å skrive hvor mye penger jeg tenkte å legge idet, å hadde tenkt en plass mellom 12-15000kr(for det må man jo få en høvelig kraftig maskin?)

mvh

Vyrezx

8255709[/snapback]

La merke til navnet, spiller du WoW?

Lenke til kommentar

Først en kommentar om minne. 2GB SODIMM minnemoduler koster fremdeles "flesk", dvs fra kr 3000 og oppover. Så faktisk er det like greit å bruke 2 x 1 GB, da det er en viss sannsynlighet for at 2GB SODIMM blir rimeligere på sikt. Ellers er mange bærbare begrenset til 3GB.

Det er tydelig at du er ute etter håndterbar vekt, dvs helst godt under 3 kg, lang batterilevetid og god ytelse. Ikke den enkleste kombinasjon. De fleste maskiner med lav vekt og god batteritid har svakheter når det gjelder grafikkytelse.

Lenovo Thinkpad T60 14,1'' er på 2,1 kg, har 1400 x 1050 oppløsning, X1400 grafikkløsning, C2D T5600 og ca 6 - 6,5 timers batteritid. Pris med 2 GB, ca 15 000. Jeg har selv denne, og må si jeg er meget godt fornøyd. Har ikke spilt særlig med den, bare en 20 - 30 timer med CIV4.

Mulig at Dell Precision M35 kan være et alternativ. Dell har batterivalg som gir lang batterilevetid. Aner ikke kvalitet på GPU, men den er vel midt på treet.

ASUS har flere med brukbar grafikkytelse, men her er det generelt at batterilevetida ikke er noe å skryte over. Samme gjelder til stor grad for Acer. Fra 2 til 3 timer holder ikke etter min mening.

Ellers kommer det vel en del nye når Intel lanserer ny bærbar plattform. Blant annet kommer Lenovo med T61.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...