Gå til innhold

Laptop 12" - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å bytte ut min 12" MSI S270. Ønsker en ny 12" laptop med følgende krav:

* Ok batteritid (har nå 3-3,5 timer med ekstra 8-cellers batteri. Må ha mulighet til såpass, helst mer, gjerne med ekstra batteri)

* Ok skjermkort. Ikke GMA950. Har nå integrert ATI RS480. Ikke topp, men driver faktisk feks Company of Heroes m.m. Ikke primært spillmaskin, men ok å ha muligheten på moderate oppløsninger nå og da.

* Stillegående

* God skjerm (foretrekker blanke skjermflater, faktisk...). Vil ha widescreen 12,1"...

* integrert optisk enhet

* MÅ ha Bluetooth

Har kikket litt på LG Z1. Noen som har erfaring med denne eller andre LG-produkter?

Ellers mottas alle innspill med stor takk. Budsjett: Like over 10k (max pluss et par tusinger). Gjerne under 10k :-)

Endret av anund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så bra ut den. Har en LG T1 express dual selv, en 14" wideskjerm. Helt lydløs, må legge øret helt inntil vifta for å høre svak susing. Batterikapasitet på 4timer med word. Grei ytelse. Lav vekt. T1 på 14" veier mindre enn Z1 på 12"!! :dribble:

Ingen vidundermaskin ytelsesmessig, men ok til surfing og skriving og avogtil litt C&C Generals.

Ellers bør du sjekke ut det britiske, svenske eller russiske (hvis du kjenner noen som kan det) markedet, for der forhandles Samsung notebooks, og de er grisetynne og har lav vekt, rundt én kg på de minste

Lenke til kommentar
Du har jo en del valg... Acer har noen, hp har vel et par stykker og lenovo har en del... Men problemet med disse er at de blir dyre.. Ligger på 12-16k stykket...

Fujitsu Siemens er det billigste jeg har funnet... Denne her

8255606[/snapback]

Men denne har jo kun GMA950 som skjermkort? Jeg vil ha noe bedre :) Vet ikke helt hvordan ATI X1350 (som sitter i LG Z1'en) yter i forhold til andre, men det må da i hvert fall være bedre enn RS480 som jeg har nå (og den er allerede bedre enn GMA950).

Lenke til kommentar
Den så bra ut den. Har en LG T1 express dual selv, en 14" wideskjerm. Helt lydløs, må legge øret helt inntil vifta for å høre svak susing. Batterikapasitet på 4timer med word. Grei ytelse. Lav vekt. T1 på 14" veier mindre enn Z1 på 12"!! :dribble:

Kikket på T1'en selv :-) Men har hatt 14" widescreen tidligere, og syntes egentlig det ble litt for stort.... Jeg er helt avhengig av å ha en laptop jeg kan legge i fanget og jobbe med nærmest anywhere (reiser en del). Har funnet ut at 12" widescreen er den perfekte størrelse for meg.

Er det standardbatteriet som yter 4 timer? Det er jo knallbra, i tilfelle. (selv om vel T1'en har GMA950? Er redd X1350 betyr at batterikapasiteten blir noe dårligere. Kan ikke få i både pose og sekk...)

Begynner å få veldig lyst på den Z1'en... :-)

Lenke til kommentar

Jepp, det er med standardbatteri. Tror det er 8cellers batteri som er standard, husker ikke helt.

Du har rett i at 14" er litt stort, men heftig mye bedre å jobbe på.. 1440x900 er veldig greit, får plass til word på den ene siden, og pdf/annet på andre siden..

Hadde veldig lyst på Asus W5 da jeg kjøpte notebook, men den ble i dyreste laget. Men det er mest sannsynlig den peneste og mest perfekte bærbar som finnes.. Ingen spill-pc det heller, men der har jeg stasjonær i tillegg

Og når det gjelder det ATIkortet, så mener jeg å huske at det er ganske slapt, omtrent som gma950 (korriger meg hvis det er feil, er ikke helt sikker..)

Lenke til kommentar
Jepp, det er med standardbatteri. Tror det er 8cellers batteri som er standard, husker ikke helt.

Du har rett i at 14" er litt stort, men heftig mye bedre å jobbe på..  1440x900 er veldig greit, får plass til word på den ene siden, og pdf/annet på andre siden..

Hadde veldig lyst på Asus W5 da jeg kjøpte notebook, men den ble i dyreste laget. Men det er mest sannsynlig den peneste og mest perfekte bærbar som finnes.. Ingen spill-pc det heller, men der har jeg stasjonær i tillegg

Og når det gjelder det ATIkortet, så mener jeg å huske at det er ganske slapt, omtrent som gma950 (korriger meg hvis det er feil, er ikke helt sikker..)

8255881[/snapback]

Har anbefalt W5'en til folk med tykkere lommebok enn meg selv :) Virker bare veldig, veldig bra. Men et par tusenlapper over hva jeg vil gi, dessverre.

Når det gjelder ATI X1350, er det ikke akkurat noe supert spillkort, nei. Men det yter en del bedre enn GMA 950. Har nå RS480 (=ATI X200M) i min nværende 12", og det virker (fra real life og fra tester hos feks anandtech) som om om også denne yter bedre enn GMA950. X1350 er en relativt ny brikke for mindre laptoper, som skal gjøre dem i stand til å kjøre Vista med Aero (noe X200M ikke klarer). Så supert er det ikke, men greit nok til min bruk.

Er du jevnt over fornøyd med LGen din? Den virker solid, ikke noe knirkelyder m.m.?

Lenke til kommentar
Jeg korrigerer meg selv. Det var ingen bra uttalelse.

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...350.2550.0.html

Denne linken tar for seg skjermkort og sammenligner ytelsen.

8255948[/snapback]

Takk for link. X1350 er vel noe bedre enn X1300. Hvis jeg får 4-5-doblet 3D-ytelse i forhold til hva jeg har nå (slik tabellen indikerer), er det i hvert fall mer enn bra nok for mitt behov.

Får se om jeg kan få solgt min nåværende laptop for en ok pris først :)

Lenke til kommentar

LG Z1 har jeg også sett meg ut... ser utrolig nice ut, spesielt imponert over hvor bra de har klart å integrere Sideshow skjermen i dekselet:

lge_z1.jpg

Men jeg tviler sterkt på at den kommer til å havne på 10-12k i pris - leste et eller annet sted at den hadde forventet pris på ca 2000$ , så da ser vi vel på en pris rundt 20 000 her i landet =/

Lenke til kommentar
LG Z1 har jeg også sett meg ut... ser utrolig nice ut, spesielt imponert over hvor bra de har klart å integrere Sideshow skjermen i dekselet:

Men jeg tviler sterkt på at den kommer til å havne på 10-12k i pris - leste et eller annet sted at den hadde forventet pris på ca 2000$ , så da ser vi vel på en pris rundt 20 000 her i landet =/

Se her: Link til komplett.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...