UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Upgraded Version of Xbox 360 to Be Introduced by Microsoft By LAURIE J. FLYNN Published: March 28, 2007 Raising the ante in the video game wars, Microsoft is bringing out a new version of the Xbox 360 game machine that has a bigger hard drive, better high-definition video support and a stylish black finish, not an insignificant feature in a world where looking cool ranks high. The idea is to appeal to an elite class of hardcore game players who would like a little more of everything. “Today’s games-and-entertainment enthusiast has an insatiable appetite for digital high-definition content,” said Peter Moore, corporate vice president for Microsoft’s interactive entertainment business, in Redmond, Wash. The Xbox 360 Elite, which is to be announced today and will be in stores in late April, will have a list price of $479, or $80 more than the Xbox 360 Pro and $180 more than the basic Xbox 360. The new model has a 120-gigabyte hard drive, in contrast to the standard model’s 20-gigabyte drive. It also has a high-definition multimedia interface port and cable and a wireless controller and headset. Current Xbox 360 owners can buy the new 120-gigabyte hard drive as a separate accessory for $179. Microsoft is clearly hoping to fill what it sees as a hole at the top end of the market. The Nintendo Wii has been outselling the PlayStation 3 from Sony and the Xbox 360 in recent months, but that system is largely positioned as a family-friendly game machine that can be purchased for $50 less than the lowest-priced Xbox. The Sony system is priced higher than both the Nintendo and the Microsoft systems, with the cheapest model priced at $499. Both Microsoft and Sony have positioned their consoles as entertainment hubs, not just for playing sophisticated video games but also for listening to music and viewing downloaded movies and television shows. John Rodman, group product manager for the Xbox platform and Xbox Live, pointed to a recent Microsoft survey that revealed that nearly 40 percent of the time that Xbox 360 users spent with their consoles was for activities other than gaming. Yet when it comes to gaming, Xbox 360 users are serious, Mr. Rodman says. Six out of 10 Xbox 360 users use Xbox Live, Microsoft’s online gaming service. “We don’t feel like the Wii customer and the Xbox customer are the same thing,” he said. “We think that as soon as the Wii customer turns 14 they want something else.” James L. McQuivey, an analyst at Forrester Research, said that Microsoft hoped to encourage customers to spend more money downloading movies and games, which require considerable hard-drive space. Kilde 179$ var da ganske dyrt for en 120 GB HDD? Og hva er det med å påstå at når Wii eiere blir fjorten, mentalt eller fysisk?, så vil de ønske en annen konsoll? Meget arrogant sagt. Endret 28. mars 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Ja dette var fryktelig arrogant "Vi TENKER at når Wii sine kunder blir 14 så vil de ha noe annet" Endret 28. mars 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Ja, det er da faktisk ganske arrogant å gå rundt å TRO at alle Wii eiere er under fjorten, og at når de vokser opp så vil de kjøpe noe annet, helst xbox 360. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 "Vi TENKER at når Wii sine kunder blir 14 så vil de ha noe annet" 8255414[/snapback] Skulle akkurat til å nevne det... Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Ja, det er da faktisk ganske arrogant å gå rundt å TRO at alle Wii eiere er under fjorten, og at når de vokser opp så vil de kjøpe noe annet, helst xbox 360. 8255422[/snapback] Dette er vel akkurat samme som Sony tidligere har sagt.. Wii er ett impulskjøp etc etc.. Det eneste MS og Sony sier er jo at de mener Wii har en annen kundegruppe.. Hvordan det er arrogant vet ikke jeg. Synes du leter etter halmstrå her jeg.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 "Vi TENKER at når Wii sine kunder blir 14 så vil de ha noe annet" 8255414[/snapback] Skulle akkurat til å nevne det... 8255428[/snapback] Det var jo temmelig arrogant sagt av Sony da de TENKER at Wii er ett impulskjøp. Eller når de synes at Wiimoten er en gimmick? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 "Vi TENKER at når Wii sine kunder blir 14 så vil de ha noe annet" 8255414[/snapback] Skulle akkurat til å nevne det... 8255428[/snapback] Det var jo temmelig arrogant sagt av Sony da de TENKER at Wii er ett impulskjøp. Eller når de synes at Wiimoten er en gimmick? Hva er forskjellen? 8255441[/snapback] Synes ikke det var arrogant i det hele tatt jeg.. At påståndene kanskje er feil er ikke det samme som at det er arrogant. Er det arrogant av meg å synes sixaxis er en gimmick? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Nei, jeg syntes ikke at det var noe arrogant av verken Sony eller MS, selv om jeg skrev det i dette tilfellet. Måtte bare parodiere mange av de Sony drittkastingstrådene som har vært. Men du husker vel selv hvordan de trådene om Sony's tanker tok helt av? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det var jo temmelig arrogant sagt av Sony da de TENKER at Wii er ett impulskjøp. Eller når de synes at Wiimoten er en gimmick? Hva er forskjellen? 8255441[/snapback] De sier ikke at det er et faktum. Det er forskjellen. Dette var ikke så arrogant sagt som du skal ha det til. Tenker jeg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Det var jo temmelig arrogant sagt av Sony da de TENKER at Wii er ett impulskjøp. Eller når de synes at Wiimoten er en gimmick? Hva er forskjellen? 8255441[/snapback] De sier ikke at det er et faktum. Det er forskjellen. Dette var ikke så arrogant sagt som du skal ha det til. Tenker jeg. 8255468[/snapback] Synes ikke at det er arrogant Se posten over. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Ja? Og hvor mange tråder med x antall poster med drittkasting hadde vi da? Er jo bare rett å rimelig at MS får samme behandlingen, synes du ikke? 8255445[/snapback] Her skyter du deg selv i foten... Du skriver inndirekte her at eneste grunnen til at du lager denne tråden er fordi du føler Sony har fått urettmessig kritikk tidligere. Og derfor synes du MS burde få urettmessig kritikk nå for liknende forhold. Det eneste denne tråden inviterer til er krig.. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Nei, jeg syntes ikke at det var noe arrogant av hverken Sony eller MS, selv om jeg skrev det i dette tilfellet. Måtte bare parodiere mange av de Sony drittkastingstrådene som har vært. Men du husker vel selv hvordan de trådene om Sony's tanker tok helt av? 8255466[/snapback] Så poenget med tråden var å parodiere andre tråder? Eller for å mimre om sony-trådene? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 178 dorras for HDD? Damn. Tilstandar. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Vel, de har nok et poeng.. 14 år, da tenker man bare grafikk, og masse blod. MEN, så fort de begynner å bli litt eldre, så vil de ha en Wii igjen Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Poenget var å sette det på dagsorden. Disse selskapene tenker og tror mye om konkurrentene sine og deres produkter. Sony fikk utrolig mye pes når de luftet sine meninger om Wii, selv om de sa mye godt om de også, mens at MS nå kommer med enn kommentar som forbløffer. Litt drøyt å tro at alle som har kjøpt Wii er under 14, og at når de fyller 14 så vil de ønske seg noe annet. MS bygger virkelig opp mot den påstanden om at Wii er en barnekonsoll. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Poenget var å sette det på dagsorden. Disse selskapene tenker og tror mye om konkurrentene sine og deres produkter. Sony fikk utrolig mye pes når de luftet sine meninger om Wii, selv om de sa mye godt om de også, mens at MS nå kommer med enn kommentar som forbløffer. Litt drøyt å tro at alle som har kjøpt Wii er under 14, og at når de fyller 14 så vil de ønske seg noe annet. MS bygger virkelig opp mot den påstanden om at Wii er en barnekonsoll. Du bygger jo også opp til hets av MS da ved og lufte masse teorier her osv. Men uansett om Sony har fått refs for lignende komentarer, hvorfor skal vi ta hele greia på nytt? Etter 10-20 sider så er det bare konsoll-krig igjen uansett! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Både Sony og MS frykter Nintendo Wii VELDIG, og de vet selv hvilken real trussel den faktisk er. Derfor slenger de rundt med sånne arrogante påstander for å kaste møkk på den og samtidig fremheve eget produkt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Vel, de har nok et poeng..14 år, da tenker man bare grafikk, og masse blod. 8255486[/snapback] Om dei har eit poeng, so er det nok ved eit uhell... Det er ganske tydleg at det dei seier er at Wii er ein barnekonsoll. Uansett, det kan jo hende at der er ein del fjorten-femten-åringar som føler det slik. Men eg trur at når 360-kunden er ferdig med puberteten, so vil han heller ha noko meir skikkeleg, som t.d. ein PS3. Kay Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Men eg trur at når 360-kunden er ferdig med puberteten, so vil han heller ha noko meir skikkeleg, som t.d. ein PS3. Kommer ikke til å skaffe meg en PS3 før den blir kastet etter meg! Den har ikke noen spill jeg vil ha og den er en brødrister! PLastic-fantastic kontrollere også forresten Men dett er ikke for å lage krig, dette er MINE meninger og ingen skal helst kommentere dette, ettersom det da bare blir krig. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 $178? Er ikke det dobbel pris av hva en 120GB harddisk egentlig koster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg