Hummm Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Av ren latskap har jeg ikke orket å saumfare forumet etter liknende tråder, har kun vært innom noen få. Poster derfor et nytt innlegg som passer meg...håper folk er overbærende. :-) Skal kjøpe ny laptop på jobben og har fått et budsjett på kr. 15.000. Har ikke mange konkrete krav, men ønsker at den ikke skal være altfor stor (er lei av å drasse rundt på svære maskiner), men samtidig ikke i ultra-portabel klassen (blir litt smått igjen). Tenker at en 14-15 tommers widescreen-variant burde være passe, og helst ikke mer enn 2-3kg. Ellers bør den ha kraftreserver nok til å kjøre Vista smooth, så jeg ser for meg at det bør være en duo-prosessor på min. 1.6GHz, gjerne 2GB RAM og 512MB dedikert skjermkort-minne. Må kunne takle Aero uten problemer... Kresen som jeg er, stiller jeg også litt krav til det rent kosmetiske...så maskinen bør ha et snev av eleganse mtp. design, samtidig som den bør være godt sammenskrudd. Kan ikke fordra knirkende plast-hauger. Tror dere det finnes noe som svarer til disse kriteriene og som ikke overskrider mitt budsjett? Takknemlig for all hjelp... :-) Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er veldig fornøgd med Dell latitude D620 14,1 widescreen med god oppløysnig er fin å sjå på. Vekt på ca. 2 kg er ok å bære. Fin design og ikkje minst god byggekvalitet som er viktig viss du skal bruke den kvar dag på jobb... Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Smaken er som baken - delt. Personlig synes jeg Lenovo Thinkpad oser kvalitet og synes derfor den er riktig smekker. Du kan jo vurdere selv Lenovo T60 14" Lenovo T60 15" Lenovo Z61m Samtlige leveres med ATI x1400 skjermkort. Z61m har en kraftigere prosessor og mere RAM, men er også tyngre. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Her har du en fin en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331666 asus har jeg god erfaring med når det kommer til design og kvalitet, samtidig som det er veldig god prossesor, bra skjermkort og for en ekstra penge kan du sette inn en ram-brikke til. Lenke til kommentar
Hummm Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Maskin ble bestillt idag! Valget falt på en Fujitsu-Siemens Fujitsu-Siemens Amilo Si1520 med Core 2 Duo T7200 prosessor, 2GB RAM og 160GB harddisk. Maskinen er kankje ikke en rendyrket "racer" akkurat, men jeg falt pladask for fysisk størrelse/vekt og design. Mtp. hvilke begrensninger dette gir, er det jo en relativt kvikk maskin i liten forpakning...til en kurant penge også, mener jeg. Skulle dog ønske den hadde et bedre skjermkort med dedikert minne... Min kollega valgte den andre maskinen det stod om; en Asus A8Js og la til en ekstra 1GB-brikke RAM til konfigurasjonen. Denne har jo et vassere skjermkort bl.a., men er litt større rent fysisk. Var faktisk dette som gjorde seg utslagsgivende for min del...syntes altså at 12-tommeren til Amilo'en var så smekker og hendig, at det fikk heller være med råere grafikk-ytelse. Skal uansett ikke bruke denne maskinen til spilling...er jo primært et arbeidsredskap for jobb-bruk. ;-) Så da gjenstår det bare å se om man blir fornøyd! Lenke til kommentar
Appelsinkrokan Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Fujitsu-Siemens Amilo Si1520 med Core 2 Duo T7200 prosessor, 2GB RAM og 160GB harddisk. Maskinen er kankje ikke en rendyrket "racer" akkurat, men jeg falt pladask for fysisk størrelse/vekt og design. 8372572[/snapback] Jeg trodde at Core 2 Duo T7200 var ganske rask, jeg. Den er jo 2 Ghz. Er på jakt etter data i den prisklassen selv, men jeg kan egentlig ikke nok om emnet til å gjøre ett optimalt kjøp på egen hånd. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Fujitsu-Siemens Amilo Si1520 med Core 2 Duo T7200 prosessor, 2GB RAM og 160GB harddisk. Maskinen er kankje ikke en rendyrket "racer" akkurat, men jeg falt pladask for fysisk størrelse/vekt og design. 8372572[/snapback] Jeg trodde at Core 2 Duo T7200 var ganske rask, jeg. Den er jo 2 Ghz. Er på jakt etter data i den prisklassen selv, men jeg kan egentlig ikke nok om emnet til å gjøre ett optimalt kjøp på egen hånd. 8374515[/snapback] Den prosessoren holder i lange baner med mindre man har spesielle formål som maskinen skal brukes til. Edit: Leif Endret 13. april 2007 av jon_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå