Gå til innhold

Access oppgave, trenger litt hjelp nå !

Anbefalte innlegg

Hei! Om noen kunne hjelpe meg med dette innen klokken 11.30 hadde jeg blitt veldig glad!

Det er en prøve, og ALLE hjelpemidler utenom å snakke er lov, så dette er vel smart :)

Hadde satt uendelig stor pris på om noen kunne hjelpe meg med en eller begge av disse oppgavene :D

"Anta at du skal lage en database over lærebøker som lånes ut til elever på en skole og hvem som låner dem. Et eksemplar av en bok kan bare lånes ut til en elev om gangen. Tegn databasen og noter ned alle nødvendige datafelt og tegn relasjonene. Eksempler på datafelt som som bør være med: elevnavn, forfatter, adresse, utlånsdato, innlevering, tittel og lignende"

"En elev kan ha mange fag og et fag kan ha flere elever. Tegn en database der man kan registrere karakterer for en elev i de ulike fagene."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør skoleoppgavene dine selv...

8255766[/snapback]

har han samme lærer som oss, så sjønner jeg at han vill ha hjelp. Lærern vår stod å momla på tavla tegna bokser og streker også ber oss om å lage en base over alle filmer vi har. Så tar han kaffen og avisa og går og kommer til bake uka etter :ermm:

Lenke til kommentar

Oi..oi...oi VegardSK.

Nå har du falt lavt gitt.

Hadde jeg vært deg så ville jeg aldri ha røpet min dårlige forberedelse til prøve/innlevering og dårlige kunnskaper i Access på dette forumet. Her kan du bli stemplet for livet.

Når det kommer til problemet ditt....så kan jeg faktisk ikke hjelpe deg. Kan ikke en dritt om Access selv :-)

Lykke til!

Mvh

Lars Thore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...