jevel Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har en gammel bærbar som jeg ønsker å installere Linux på. Den har imidlertid ikke noen CDROM, og må dermed installeres via floppy + FTP. Problemet mitt er at den bare har 48MB minne, noe som skaper trøbbel i alle de distroene jeg har lagret lokalt. Noen som kan peke meg til en bootdisk for FTP install som krever mindre minne? (Har Mandrake, SuSe, RH og Slack lokalt.) -KJ Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvorfor ikke bare ta en titt på FreeBSD? http://www.freebsd.org :smile: Krever ikke allverdens systemressurser. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Fordi at jeg er avhengig av grafisk grensesnitt, og KDE er så knotete å sette opp på FreeBSD synes jeg. Aller helst skulle jeg ha hatt Mandrake 9 på den, da KDE går som et olja lyn på den distroen. -KJ Lenke til kommentar
glabba Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Du er klar over at KDE krever endel av maskinen? Det er ivertfall min erfaring. 48MB ram er litt lite, vil jeg tro :sad:. Hvis laptopen er veldig gammel, bør du kanskje satse på en lett wm eller bare holde deg til console? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 offtopic: DOS 6.22 og Windows 3.1 kommer til å rocke på den maskinen :razz: Også er det jo så greit å installere fra floppy Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: glabba skrev (2002-12-14 21:35):Du er klar over at KDE krever endel av maskinen? Det er ivertfall min erfaring. 48MB ram er litt lite, vil jeg tro :sad:. Hvis laptopen er veldig gammel, bør du kanskje satse på en lett wm eller bare holde deg til console? Njash... Hadde KDE på en P233MMX her med 64MB minne. Funket til enkle browseoppgaver det. Kan jo alltids installere full pakke og evt. skifte til enklere sake (NEXTstep er vel rimleig light...) etterpå. Problemet nå er å få INSTALLERT skittskapen!!! Jeg trenger ikke råd om hva jeg trenger, bare hvordan jeg skal få gjort dette.... :wink: -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: glabba skrev (2002-12-14 21:35):Du er klar over at KDE krever endel av maskinen? Det er ivertfall min erfaring. 48MB ram er litt lite, vil jeg tro :sad:. Hvis laptopen er veldig gammel, bør du kanskje satse på en lett wm eller bare holde deg til console? Har nå endelig fått installert Mandrake 9.0, og den gamle P166MMX mobile med 48MB minne kjører KDE så det suser. Fungerer utmerket til surferigg og mailleser. Kan tilogmed spille MP3 mens jeg arbeider... :smile: -KJ Lenke til kommentar
Le Bastard Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Bruk Fluxbox! Alt jeg har å si. http://www.fluxbox.org Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Slutter meg til sistemann her, bruk fluxbox. En videreutbygging av BlackBox og er enda bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå