dask Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hele spørsmålet lyder slikt: Hva menes med transportgeografi innen persontransporten? Kan noen hjelpe meg med denne oppgaven? linke en side eller forklare det? på forhånd takk Lenke til kommentar
andreaqd Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Bare googlet litt og fant en bok på bokkilden.no OmtaleI denne læreboken tar forfatterne opp hvilke handelspartnere Norge har og hvilke forhold som gjelder hos våre hovedhandelspartnere. Boken vil være en nyttig informasjonskilde for alle i bransjen som har behov for å sette seg inn i hva transportgeografi er. Den følger fagplanen for transportfag for teknisk fagskole. Har stikkordregister. Eller så kan man jo søke på engelsk, der fant jeg denne linken What is Transport Geography? Helt generelt vil jeg tro at transportgeografi handler om hvordan avstandene i tid og rom i tillegg til topografien har en innvirkning på hvordan transporten av særlig handel foregår rundt om verden. F.eks. er byen Singapore lokalisert veldig bra ift handelen mellom Kina/Japan og landene vestover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå