Gå til innhold

Svart Xbox 360 med HDMI bekreftes (X360)

Anbefalte innlegg

Kan se for meg følgende scenario til høsten: Premium fases ut og Elite får samme pris som Premium hadde tidligere (€400/3200 kr). Kommer i både svart og hvit farge. Core settes ned til €250/2000 kr og blir dermed attraktiv for "vanlige folk". Selvsagt bare spekulasjoner fra min side...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisken er som vanlig latterlig dyr. En 2.5" serial-ata Hitachi harddisk på 100 GB (7200 rpm) koster 995, altså en tusenlapp. Den nye Xbox 360-harddisken er 20 GB større og koster altså 800 kroner mer. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor harddiskene til Xbox 360 skal være så dyre. Med 20-gb versjonen er det enda værre. Den koster mellom 600 og 800 i de fleste butikker. Latterlig spør du meg. Enten har Microsoft gigantiske produksjonskostnader, butikkene et syeklig stort mellomlegg, eller så tar Microsoft bare dødelig mye penger for disse harddiskene.

Snorre :ermm:

Lenke til kommentar
Tror vi allerede kan kalle harddisken fra MS for 110gb. Sikkert en del svinn + de 7gb'ene som forsvinner fra MS sin side til diverse.

8259335[/snapback]

sånn er det jo med alle disker. kjøper du en 250gb disk og putter i pc'n, får du ikke 250 GB ut av den. Du får 250 000 000 000 bytes, noe som er en del mindre.

Lenke til kommentar
Raptor,28/03-2007 : 18:59]
Ifølge prisguiden får man en tilsvarende disk til 600 kr. nå. Altså er MS ca. 3 ganger så dyre.

8259215[/snapback]

Ja, og der har vel PS3 også en fordel... PS3 kan bruke standard 2,5" disker, men 360 bruker Microsoft sin egen kontakt og innpakning

8259311[/snapback]

Vel, 360`en bruker også 2,5" SATA disk. Så ser ikke problemet med å bytte ut denne disken med en større en. Programvaren ligger jo ikke på disken så vidt jeg kan forstå.

Men man bryter jo garantien på HDD enheten ved å bytte disk. Men det gjør man sikkert på PS3 også.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Men man bryter jo garantien på HDD enheten ved å bytte disk. Men det gjør man sikkert på PS3 også.

8259479[/snapback]

Niks. Det å bytte HDD på PS3 bryter ingen garanti. Det står til og med beskrevet i manualen hvordan man skal gå fram for å bytte harddisk!

Lenke til kommentar
Tror vi allerede kan kalle harddisken fra MS for 110gb. Sikkert en del svinn + de 7gb'ene som forsvinner fra MS sin side til diverse.

8259335[/snapback]

sånn er det jo med alle disker. kjøper du en 250gb disk og putter i pc'n, får du ikke 250 GB ut av den. Du får 250 000 000 000 bytes, noe som er en del mindre.

8259417[/snapback]

Joda, klar over det (les: svinn). Poenget mitt var bare at verdien synker ytterligere når man får bruke mindre av disken.

Vel, 360`en bruker også 2,5" SATA disk. Så ser ikke problemet med å bytte ut denne disken med en større en. Programvaren ligger jo ikke på disken så vidt jeg kan forstå.
Er nok ikke så enkelt med 360, dessverre. MS har en eller annen form for gjenkjenning av disken. Men jeg vet det har vært en hack som har gjort at man kan bytte til en annen disk av samme størrelse, med mer eller mindre styr.

Men om det hadde vært så enkelt som å bare bytte disk så hadde ikke MS fått solgt harddisker. MS sine disker kan vel forøvrig kalles "eksterne" (de festes på ved siden) så du må ikke åpne selve konsollen får å komme til disken.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å ha 120 GB til dags dato.

Hva skal vi med det? Så vi kan ha xxxxxx-antall med savegames, eller 120 demoer?

Eller kanskje 10 000 themes og 50 000 gamerpics?

Med mindre video marketplace kommer til gode game Noreg takker jeg nei. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Skal bli skøy og ha de demoene og filmene man føler for og slippe og prioritere. Særlig nå som den South Park episoden var gratis. Vanskelig og bruke [en trettendel av disken på Good Times With Weapons :wee:

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Det irriterer meg egentlig noe jævlig at de lanserer en svart en nå for alt annet av utstyr jeg har er svart og skulle gjerne også hatt denne til å begynne med.

Føler meg lurt!

8260532[/snapback]

Du føler deg lurt fordi du kjøpte et produkt i en farge du ikke likte, og at produktet 1.5 år senere kommer i en annen farge?

Ellers framstår ikke denne som noe røverkjøp for meg, MS tar jo blodpris for ekstra disk (noe de fosåvidt gjør om du kjøper den alene også), og såklart saoterer de for muligheten til å kjøpe en disk selv og installere den, det ville jo ført til konkurranse...

AtW

Lenke til kommentar
Det irriterer meg egentlig noe jævlig at de lanserer en svart en nå for alt annet av utstyr jeg har er svart og skulle gjerne også hatt denne til å begynne med.

Føler meg lurt!

8260532[/snapback]

Du føler deg lurt fordi du kjøpte et produkt i en farge du ikke likte, og at produktet 1.5 år senere kommer i en annen farge?

Ellers framstår ikke denne som noe røverkjøp for meg, MS tar jo blodpris for ekstra disk (noe de fosåvidt gjør om du kjøper den alene også), og såklart saoterer de for muligheten til å kjøpe en disk selv og installere den, det ville jo ført til konkurranse...

AtW

8260590[/snapback]

Gi dem litt tid så faser dem ut bunnprismodellen og justerer litt priser her og der. Luring på sikt. Kjedelig å kjøpe den grommeste for at de skal lansere en ny siden. Og nei. Det er ikke bare fargen som irriterer meg.

Lenke til kommentar

Føler meg lurt!

8260532[/snapback]

AtW

8260590[/snapback]

Gi dem litt tid så faser dem ut bunnprismodellen og justerer litt priser her og der. Luring på sikt. Kjedelig å kjøpe den grommeste for at de skal lansere en ny siden. Og nei. Det er ikke bare fargen som irriterer meg.

8260803[/snapback]

Maskinen er jo 1.5 år gammel, jeg vil heller ha litt framgang (om enn liten), enn at folk som kjøper ting bare fordi det er "det grommeste" føler seg råkket på tærne.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...