Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som skjønner hvorfor wan ip endret seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, den uten ruterfunksjon

8264756[/snapback]

Koble pcen rett i modemet og prøv 10.0.0.138

Men mulig det ikke går siden du har bridge modem.

8264911[/snapback]

Skjedde ingenting med den adressen selv med pc`n rett på modem..

Men siden jeg har det modemet uten ruterfunskjon så betyr det at det er ett modem i bridgemode.

edit: ja, nettopp :)

Så da kan en ikke logge seg på dette modemet altså..

Endret av regga
Lenke til kommentar

Huff, folk må virkelig lære seg det med IP adresser før man uttaler seg :) .

IP adressers leasingtid går ikke bare ut og kunden/brukeren får ny IP, slik fungerer det ikke.

 

En pc (eller ruter i dette tilfellet) får tildelt en IP adresse. Denne har en IP adresse med en viss leasingtid. Vil du vite hva den er skriv ipconfig /all i CMD for å se din leasingtid.

Når det har gått 50% av leasingtid så vil ruteren spørr TN sin DHCP server om den får lov å fornye leietiden. Normaltsett så får den godkjent det og leasingtiden starter på nytt. Slik går den i det uendlige dersom det ikke kommer noen tekniske feil.

Skulle den ikke ha fått svar etter 50% av leasingtid, så vil den prøve om og om igjen til leasingtiden går ut. Først DA kan du miste din IP adresse.

 

Siden Telenor bruker PPPoE, så vil du også kunne få ny IP dersom du restarter din ruter og eller TN går en endring som gjør at din linje går opp og ned.

 

En annen mulighet for at du mistet din IP kan være at du har en billig ruter med liten rutingtabell og går i lås ved formange connections over lengre tid. Dette kan resultere med at den restarter seg selv og ja..... da får du ny IP!

Lenke til kommentar

Var dette tenkt til meg?

Vel, isåfall:

-Ja, jeg har ett problem med linjen og ja tele2 feilsøker i dette øyeblikk

-og ja, ip adressen min skiftes i hytt og dynevær, og da mener jeg den ip jeg får fra min isp, så pass vet jeg.

-jeg har tre forskjellige rutere, samt en tredje modem som jeg fikk tilsendt for å finne ut om modemet var kaputt (det var det ikke).

Jeg har byttet spliter, restartet\resetet og bootet 2millioner ganger, prøvd med og uten ruter\firewall osv osv.. Sukk!!

Lenke til kommentar
Huff, folk må virkelig lære seg det med IP adresser før man uttaler seg :) .

 

Regner med denne var myntet på meg. Lite oppmuntrende melding i et slikt forum hvor vi prøver å hjelpe hverandre til mer forståelse av ulike tema. :nei: Skal vi følge dette mottoet ditt er det svært lite som kan bli sagt på dette forumet, ettersom det er få av oss som har fullkommen kunnskap. Det kan være vanskelig å forklare noe dersom det alltid skal være korrekt og fullstendig, og det kan likeledes være vanskelig å forstå for den andre parten. Bedre med en forenklet (og kanskje noe feilaktig) forklaring i dag enn en fullstendig forklaring om en uke...

 

Som du sikkert leser ut fra postene i denne tråden så har det vært en konstruktiv dialog. Du må gjerne skli inn på et bananskall i en tråd som dette, men vennligst ikke gjør det på denne krasse måten.

Endret av Borgy246
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...