Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som skjønner hvorfor wan ip endret seg?


Anbefalte innlegg

Telenor leverer kanskje ut dynamisk IP, dvs at de ikke garanterer deg en og samme ip-adresse alltide? Ved oppdatering eller diverse restarter i sine systemer risikerer du da å pluttselig få tildelt en annen ip. Det kan skje så pluttselig som det du forklarer ved at din ip-adresses "leasing-time" gikk ut på dette tidspunktet og når da maskinen din spurte etter ny så fikk den en annen adresse.

8255279[/snapback]

 

Hos Telenor får du ny IP hver gang ved ny PPPoE-oppkobling. Med andre ord, ingen lease-time. Tar du ut TP-kabelen fra router/modem og setter den inn igjen, skal man ha ny IP. (Siden router/modem må koble seg opp på nytt).

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nå laget konto hos dyndns, holder på å skal lage dynamic dns host

 

Men skal jeg hake på eller ikke ha på hake på : Wildcard og på Backup MX? og hva skal jeg skrive i feltet Mail Exchanger (optional)?

8258174[/snapback]

 

Du trenger ikke å hake i disse og mail exchanger trenger du ikke å tenke på.

 

Skal du sette opp mailserver er det litt triksing som må til, men det skal vel ikke du gjøre i denne omgang... (dyndns blir regnet som spam av mange mailserverer, derfor kreves det litt triksing når du ikke har fast ip på din egen mailserver. Men med triksing funker det topp, det også)

Lenke til kommentar

okey, som sagt så gjort.

Satte opp wrt`n min på og med dyndns instillingen, la inn user pw og host name. Og voila så var alt i boks, for routeren sin del, så langt hvertfall.

 

Ene kompisen min fant servern min momentant ved å legge til server i favoritt lista på source ved å bruke hostnamnet.

 

Takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
har nå laget konto hos dyndns, holder på å skal lage dynamic dns host

 

Men skal jeg hake på eller ikke ha på hake på : Wildcard og på Backup MX? og hva skal jeg skrive i feltet Mail Exchanger (optional)?

8258174[/snapback]

 

 

det er vel email record. har du mail server da?

Lenke til kommentar
nei har ikke det, gjorde som Borgy246 sa. haket ikke på de valgene jeg.

8263664[/snapback]

For å slippe å ha dette kjørende på en av pcene så kan du legge det inn på dreamboxen,er mulig å kjøre dns oppdatering på den.

 

Trykk blå knapp--->Extras/settings-->Inadyn.

Kryss av og legg inn :D

Du trenger ikke åpne noen porter for dette.

Fungerer utmerket.

 

Vist du ikke gidder å legge det inn med fjernkontrollen(tar lang tid) så redigerer du bare "inadyn_script.sh" som du finner i /var/script/.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Noen spørsmål jeg og.

Jeg får sub nett mask satt til 255.255.254.0 . Før hadde jeg 255.255.255.0. Hvorfor har tele2 bytte sub nett?

Og min Wan ip skifter hele tiden, opptil flere ganger om dagen. Skal det egentlig skje? Det er ett sant helxxte når jeg spiller og hele tiden pinger ut og må reconnecte.

Endret av regga
Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg og. 

Jeg får sub nett mask satt til 255.255.254.0  . Før hadde jeg 255.255.255.0. Hvorfor har tele2 bytte sub nett? 

Og min Wan ip skifter hele tiden, opptil flere ganger om dagen. Skal det egentlig skje? Det er ett sant helxxte når jeg spiller og hele tiden pinger ut og må reconnecte.

8263869[/snapback]

Modemet ditt som rebooter/mister kontakten muligens.defekt?

Har du muligheten så prøv et anna modem.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg og. 

Jeg får sub nett mask satt til 255.255.254.0  . Før hadde jeg 255.255.255.0. Hvorfor har tele2 bytte sub nett? 

Og min Wan ip skifter hele tiden, opptil flere ganger om dagen. Skal det egentlig skje? Det er ett sant helxxte når jeg spiller og hele tiden pinger ut og må reconnecte.

8263869[/snapback]

Modemet ditt som rebooter/mister kontakten muligens.defekt?

Har du muligheten så prøv et anna modem.

8263900[/snapback]

ja, fikk tilsendt ett nytt modem, men det samme skjer der også.

Lenke til kommentar

Dyndns vil ikke løse det problemet du har om ip adressen endrer seg under et spill. Om adressen endrer seg mens dere spiller, så vil det bli brudd i spillet uansett og de andre må koble seg til på nytt. Det tar litt tid før dyndns blir oppdatert.

Lenke til kommentar
nei har ikke det, gjorde som Borgy246 sa. haket ikke på de valgene jeg.

8263664[/snapback]

For å slippe å ha dette kjørende på en av pcene så kan du legge det inn på dreamboxen,er mulig å kjøre dns oppdatering på den.

 

Trykk blå knapp--->Extras/settings-->Inadyn.

Kryss av og legg inn :D

Du trenger ikke åpne noen porter for dette.

Fungerer utmerket.

 

Vist du ikke gidder å legge det inn med fjernkontrollen(tar lang tid) så redigerer du bare "inadyn_script.sh" som du finner i /var/script/.

8263794[/snapback]

 

Hvilket image kjører du på dreamboxen?

Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg og. 

Jeg får sub nett mask satt til 255.255.254.0  . Før hadde jeg 255.255.255.0. Hvorfor har tele2 bytte sub nett? 

Og min Wan ip skifter hele tiden, opptil flere ganger om dagen. Skal det egentlig skje? Det er ett sant helxxte når jeg spiller og hele tiden pinger ut og må reconnecte.

8263869[/snapback]

Modemet ditt som rebooter/mister kontakten muligens.defekt?

Har du muligheten så prøv et anna modem.

8263900[/snapback]

ja, fikk tilsendt ett nytt modem, men det samme skjer der også.

8263935[/snapback]

 

Logg deg inn på modemet og sjekk loggen,da bør du kunne finne ut hva som skjer.

Lenke til kommentar
Noen spørsmål jeg og. 

Jeg får sub nett mask satt til 255.255.254.0  . Før hadde jeg 255.255.255.0. Hvorfor har tele2 bytte sub nett? 

Og min Wan ip skifter hele tiden, opptil flere ganger om dagen. Skal det egentlig skje? Det er ett sant helxxte når jeg spiller og hele tiden pinger ut og må reconnecte.

8263869[/snapback]

Modemet ditt som rebooter/mister kontakten muligens.defekt?

Har du muligheten så prøv et anna modem.

8263900[/snapback]

ja, fikk tilsendt ett nytt modem, men det samme skjer der også.

8263935[/snapback]

 

Logg deg inn på modemet og sjekk loggen,da bør du kunne finne ut hva som skjer.

8264520[/snapback]

Jøss, går det an.

Hvordan?

Endret av regga
Lenke til kommentar
Jøss, går det an.

Hvordan?

8264537[/snapback]

Skriv ipen til modemet i nettleseren.

Hvilket modem har du?Nett Leverandør?

Er ikke helt sikker på at du kommer innpå det men du kan prøve.

8264577[/snapback]

thomson 510i ellrno .

Jeg har ett modem og en ruter. ruteren kan jeglogge meg inn på, men at modem hadde en slik funksjon viste jeg ikke.

Det er ikke ruteren du mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...