Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 6 st 2003 mod

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Mazda 6 stasjonsvogn som muligens trenger ny bremseskiver. Ble påpekt det sist jeg hadde bilen på service. Men jeg huske ikke om det var foran eller bak. Det gjør de forøverig heller ikke på verksted.

Bilen har gått 120 000. Ganske mye til og være en 2003 modell dette da bilen er brukt som firma bil før jeg kjøpte den.

Jeg ble anbefalt og sjekke tykkelsen på bremseskivene. Men jeg finner ikke på nettet hva som er anbefalt/påbudt tykkelse på bremseskiver på en bil.

Håper dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har en Mazda 6 stasjonsvogn som muligens trenger ny bremseskiver. Ble påpekt det sist jeg hadde bilen på service. Men jeg huske ikke om det var foran eller bak. Det gjør de forøverig heller ikke på verksted.

Bilen har gått 120 000. Ganske mye til og være en 2003 modell dette da bilen er brukt som firma bil før jeg kjøpte den.

Jeg ble anbefalt og sjekke tykkelsen på bremseskivene. Men jeg finner ikke på nettet hva som er anbefalt/påbudt tykkelse på bremseskiver på en bil.

Håper dere kan hjelpe.

8254993[/snapback]

Hmm... Har en Opel Ascona C 1986-mod, 140.000km, bremse-skivene var aldri skiftet..

EU-godkjent.. til 2008

Helt OK, ikke tenk så mye på bremseskiver..

Lenke til kommentar
Hei,

Håper dere kan hjelpe.

8254993[/snapback]

Hmm... Har en Opel Ascona C 1986-mod, 140.000km, bremse-skivene var aldri skiftet..

EU-godkjent.. til 2008

Helt OK, ikke tenk så mye på bremseskiver..

8255010[/snapback]

takk for svar.

Da har vel eieren før deg kjørt pent med bilen da tenker jeg. :ermm:

Som jeg har nevnt ovenfor er bilen firma kjørt så ikke tatt særlig vare på.

Man kan jo ha bilen i kortere periode og slite ut bremsene mer. Det kommer jeg helt an på kjøringen.

Men har veldig lyst på og bare bytte klossene i første omgang og se om skrapelyden jeg hører bakfra blir bort.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
1,8: 22 mm foran og 8 mm bak

2,0, 2,3 og 2,0D turbo: 23 mm foran og 8 mm bak

8269567[/snapback]

Vurderer og kansje bytte skiver og bremmser selv. Noen tips forslag på hva jeg bør være forsiktig med?

Klosser har jeg byttet på mange biler før men aldri skiver?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...