Hidden Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Kommer og går. Er den føyka allerede? Har bare brukt den noen måneder. Jeg ventet på at Microplex skulle begynne å selge Silent Twin for socket 478, men det virker ikke som det vil skje likevel, noen hørt noe mer i den sakens anledning? Trenger ikke tips om vifter egentlig, har lest en del om det, og utenom Silent Twin kan jeg ikke tenke meg noe annet som er BÅDE stillegående og kjøper en P4 2.0 godt nok. Silent Viking kanskje, men jeg er seriøst skeptisk med tanke på vekta. Og den er såvidt jeg husker langtfra så stillegående som Silent Twin? Hvordan er NC viftene? Microplex sier jo de passer for alle socket 478 så.. Hva med Zalman CNPS6500BCu ? Har vært litt skeptisk til den kjøleløsningen, men produsenten sier de kan brukes greit på P4 over 2.8 (min er 2.0), så er det noen som bruker silent innstillingen på P4 2.0 CPU ? [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-12-14 17:44 ] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Er da fullt mulig å få fatt i kjølere til P4 som er stillere enn Silent viking. Den største Zalman flower saken (den som veier rundt 900g) trenger man ikke vifte på i det hele tatt (selv med P4 2,8GHz) hvis man ikke overklokker. (Husker ikke adressa til siden jeg leste det på i farta). Eller ta f.eks. en svær kjøleribbe med plass til en 80mm vifte, sett på en 80-120mm funnel og en 120mm vifte som går på veldig lavt turtall. [ Denne Melding var redigert av: sedsberg på 2002-12-14 17:59 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 salman 5700 ett eller annet bør i hvert fall funke fint. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Takk for svar, men nå oppdaget jeg at det ikke var CPU vifta som bråkte, men vifta på Abit Siluro GF4 Ti4200 kortet.. Tror jeg må sende det tilbake? Viften er nemlig ganske stillegående, men nå er det en lyd som høres ut som en ledning subber borti vifta (noe som ikke er tilfelle). Jeg ønsker uansett å bytte ut CPU vifta da den bråker for mye, og Zalman vil nok være mest interessant. 900g ?! Er det i det hele tatt plass til en slik koloss i et vanlig miditower? Skal sjekke 5700 og, takk for tips! :smile: Vil ikke flytte særlig på PC´en, så jeg kan kanskje prøve den digre greia. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Det er plass til den i de fleste MIDI-towere ja. Grunnen til vekta er at den er av massiv kobber. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 20:01, skrev Hidden:Takk for svar, men nå oppdaget jeg at det ikke var CPU vifta som bråkte, men vifta på Abit Siluro GF4 Ti4200 kortet.. Tror jeg må sende det tilbake? Viften er nemlig ganske stillegående, men nå er det en lyd som høres ut som en ledning subber borti vifta (noe som ikke er tilfelle). Spetakkelet skyldes sannsynligvis tørre / defekte lagre i vifta. Et alternativ til retur av hele kortet, er å gi lagrene en dråpe olje. Dette er er faktisk ikke så vanskelig, men betinger at du demonterer vifta. Baksiden på senteret i vifta er i de fleste tilfelle forseglet med et klistremerke. Fjern dette forsiktig, og drypp et par dråper med tynn olje ned i åpningen for lagrene. Dette gjør som regel underverker! Men vær oppmerksom på at dette samtidig kan spoile garantien på kortet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå