Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lagg på SSH til server

Anbefalte innlegg

Servern ligger i Nederland, på 100mbit linje, og jeg har 6mbit.

Er dette langt inok ifra servern at jeg får lagg?

Det som skjer er at ssh fungerer fint når jeg er aktiv på servern, men hvis jeg tar en pause og browser eller noe sånt og kommer tilbake, så er det en delay på når teksten kommer ved prompten(2-4 sekunder) og så fungerer det fint og kjapt etter den først er i gang.

Det jeg akkurat merka nå mens jeg skrev denne posten var at ping til servern ligger på 1033 ms første gang, så 30 msg de to siste gangene, og hvis jeg venter litt igjen og kjører ny, så får jeg høy ms på først ping.

Hvis jeg tar en ping rett etter de 3 første, flere ganger, så ligger pingen på ca 30ms på alle pingene.

Hva i huleste kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Servern ligger i Nederland, på 100mbit linje, og jeg har 6mbit.

Er dette langt inok ifra servern at jeg får lagg?

Det som skjer er at ssh fungerer fint når jeg er aktiv på servern, men hvis jeg tar en pause og browser eller noe sånt og kommer tilbake, så er det en delay på når teksten kommer ved prompten(2-4 sekunder) og så fungerer det fint og kjapt etter den først er i gang.

Det jeg akkurat merka nå mens jeg skrev denne posten var at ping til servern ligger på 1033 ms første gang, så 30 msg de to siste gangene, og hvis jeg venter litt igjen og kjører ny, så får jeg høy ms på først ping.

Hvis jeg tar en ping rett etter de 3 første, flere ganger, så ligger pingen på ca 30ms på alle pingene.

Hva i huleste kan dette være?

8254926[/snapback]

blir server belastaet noe osv da?

vis du kjører en top ellernoe så sjekker du hva som er i burk.

eller sett på en overvåking av router din ifra en annnen linux box. cacti og snmp.

Lenke til kommentar

Tviler på at "du" har 100Mbit/s. Dette er sikkert en peak delt på alle brukere ved tjenesteleverandør.

For å sjekke respons kan du skrive ping <IPadresseTilServer> /t eller

tracert <IPadresseTilServer> for å sjekke om pakkene dine går rundt halve verden får de ender opp i Nederland

Lenke til kommentar
Tviler på at "du" har 100Mbit/s. Dette er sikkert en peak delt på alle brukere ved tjenesteleverandør.

For å sjekke respons kan du skrive ping <IPadresseTilServer> /t eller

tracert <IPadresseTilServer> for å sjekke om pakkene dine går rundt halve verden får de ender opp i Nederland

8257003[/snapback]

prøv å last ned noe? å sjekk kb/S speeden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...