Gå til innhold

8800gts 320mb -- 360w / 17ampere nok?

Dummst

Anbefalte innlegg

Etter et par snikinnlegg i andres tråder, fant jeg til slutt ut at jeg må lage meg en egen. Sitter i oppgraderings-suppa for øyeblikket, og tror ærlig talt jeg ikke gidder å vente stort lengre på å kjøpe meg et skjermkort.

Det jeg lurer på er altså: Strømforsyninga mi har tatt kveld, og jeg er for tiden stuck med en 360watts PSU som fulgte med et Chieftec Dragon kabinett. Det står Chieftec på PSU'en, men tipper den er OEM av noe slag. Er det noe håp for at denne kan takle et 8800GTS 320mb skjermkort inntil jeg får råd til en ny PSU?

Trenger ikke vanvittig høye oppløsninger osv, kan godt holde meg til 1024 om dette trekker mindre strøm?

I følge lappen på siden av PSUen kan den levere 17ampere på +12volten.

Link til mer specs på PSUen Det er den nederste på bildet. Ikke le :p

Forøvrig består maskina av:

Intel e6300 core2duo

2x 320giggere fra Seagate. 1 IDE, 1 SATA.

DVDbrenner (kan godt kobles ut om det hjelper)

2gig pc6400 ddr2 ram

Jeg vet jeg "bør" ha en ny strømforsyning, spørsmålet er... duger den som nødløsning inntil det blir mulig?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg "bør" ha en ny strømforsyning, spørsmålet er... duger den som nødløsning inntil det blir mulig?

8254844[/snapback]

Jeg gjetter på at det sannsynligvis holder...kanskje litt avhengig av hvor gammel og sliten PSU'en er. Jeg kjører 8800GTS/Amd X2 på en 400W/15A PSU, og det holder såvidt. Strømforsyningen lager en liten brummelyd når både CPU og GPU kjører for fullt, men det har ikke sviktet ennå.

Siden C2D trekker mindre strøm enn X2, og du har høyere 12V-rail enn meg, så ville jeg gitt det en sjans. Synes å huske at noen her har kjørt en 8800GTX på en chieftec 360W en periode, uten problemer.

Lenke til kommentar

Høres meget lovende ut :)

Strømforsyninga er så og si ubrukt. Har ligget innpakket i et års tid enest. Knapt nok vært startet.

Får vel bare hoppe i det, og heller banne litt om det skjærer seg ;)

update

For de som kanskje lurer på det samme: Strømforsyninga holdt ikke til oppsettet mitt. Strømmen kutta under spilling. Virker som det funker bra med en 400watter med 26A over 12volt, som det står på eska er minstekravet. Anbefaler ikke å gå for 400watter uansett dog. Føler jeg er litt i grenseland her.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...