Gå til innhold

Nybegynner med valgets kvaler

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har bestemt meg for å begynne med en ny hobby. Vet ikke om jeg har begynt i riktig ende, men nå sitter jeg her med ett Canon EOS 30D på fanget og klør meg i håret over alt jeg ikke kan. Jeg har bestilt meg en DVD som skal gi en viss innføring, men jeg skjønner at det er langt frem. :ermm:

Det jeg lurer litt på er om noen kan gi meg noen forslag til hva slags ustyr jeg faktisk trenger. Kamerat kom med ett 18-55 objektiv, men jeg skjønner jo såpass at jeg nok må kjøpe flere objektiver.

Bor i San Francisco så da blir det nok mest landskapsbilder som blir aktuelt. Ville derfor satt pris på om noen kunne foreslå objektiver som egner seg til dette.

Alle forslag og tips mottas med takk!

Med vennlig hilsen

Rune CT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur innom amazon.com og svi av noen dollar på bøker. F.eks:

Canon EOS 30D Digital Field Guide

eller

Magic Lantern Guides: Canon EOS 30D

Understanding Exposure

The Digital Photography Book

PhotoSecrets San Francisco & Northern California

Dette er bare et kjapt knippe jeg fant på et par minutter, det finnes myyye mer.

Les først, bli kjent med utstyret du har og ta det derfra for å se hva du trenger etter hvert. Litt dumt å kjøpe en haug med utstyr for så å finne ut at du ikke bruker det likevel.

Lenke til kommentar

Gå ut og lek deg litt, det funket fint for meg første dagen jeg hadde speilreflekst, gikk rundt og tok bilde, så hva som funket og ikke funket. Men så kan det også være en stor fordel å vite hva de forskjellige tingene er for noe, som ISO, Blender, lukkertid osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...