jpuma76 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg sitter med et 2GB CF Extreme III-kort jeg gjerne skulle ha ut bildene fra. Når jeg blar i filutforskeren (via Windows, Mac og / eller Linux) ser jeg at det ligger noen .nef filer (skjult) og en rekke andre filer (opprinnelig Canon raw) med "kinesiske" tegn. Filene får jeg ikke kopiert over ettersom filstørrelsen er 0. Jeg blar gjennom endeløse poster her og finner PC Inspector Smart Recovery 4.5. Jeg prøver og programmet finner alle bildene tatt med Nikon (D70s - 135 stk, raw), men ingen med Canon (30D - resten av bildebrikken, raw). Hva gjør jeg? De viktigste bildene er tatt med Canon. Er det noe håp? Er det et annet gratisprorgam å anbefale? Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe? Hvis kjøpe; hva da? Desperat! Takker og bukker! Endret 27. mars 2007 av jpuma76 Lenke til kommentar
nyland Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det slik å forstå at du har brukt kortet i D70s OG Canon 30D bare ved å flytte kortet mellom kameraene ? (uten å tømme kortet over på pc og formatering før neste kamera). Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Synes det høres litt ut som kameraet som har feilet å ikke skrevet filene...? Kanskje pga det nyland skriver over? Smart Recovery fungerte for meg... (har en lik tråd litt lengre ned) Endret 29. mars 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå