Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å koble til mysql server med visual basic express version 2005, men når jeg prøver å legge til connection så ser det ut til at jeg bare velge Microsoft sql server.

Jeg bruker sql serveren som jeg lasta ned fra mysql.com, og bruker den for at det skal fungere sammen med webserveren min.

Noen som veit åssen jeg kan få koblet til serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg prøver å koble til mysql server med visual basic express version 2005, men når jeg prøver å legge til connection så ser det ut til at jeg bare velge Microsoft sql server.

Jeg bruker sql serveren som jeg lasta ned fra mysql.com, og bruker den for at det skal fungere sammen med webserveren min.

Noen som veit åssen jeg kan få koblet til serveren?

8254397[/snapback]

Heisan

Jeg har ingen problemer med å koble til forskjellige ting. Har du satt opp en ODBC tilkobling? Hvis ikke har du nok problemet der.

Ikke glem at VB er et Microsoft produkt og at de derfor ikke har noen grunn til å støtte annet en Microsoft produkter, spesiellt etterson at MS SQL Express er aldeles gratis. Hvis du derimot trenger andre 3djepart servere, slik som MySQL eller Postgre så må du nok gå veien om ODBC. Det er helt sikkert også mulig å laste ned en native driver for MySQL men da må du sjekke litt på mysql.com

Ole

Lenke til kommentar

Styr unna ODBC om du kan. Bruk heller MySQL biblioteket for .Net:

http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/1.0.html

Lenge siden jeg har brukt den, men den er bygd opp over de samme interface'ne som OleDB, ODBC og SqlClient som følger med .Net. Dvs. at de imlemenerer IDBConnection, ISqlDataReader, IDBCommand, etc...

Uten alt for mye jobb kan du få applikasjonen din til å støtte flere DB typer. Se DBFactory i .Net 2.0...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...