Gå til innhold

Må jeg instalere alt på nytt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt nye deler til min pc og de delene som skal byttes ut er ram, hovedkort, skjermkort og cpu. :) Men så kommer det store spørsmålet, må jeg instalere alt på nytt? :( Eller er det mulig å bare plugge den gamle hdd'n inn i det nye hovedkortet og legge inn nye drivere? :hmm:

Håper på svar snarest siden jeg snart får delene :D

Takker på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kun drivere hvis du ikke bryr deg om ytelsen, alt om du er det minste opptatt av ytelsen.

8254463[/snapback]

Hvor mye vil ytelsen synke?

Hm... hvordan skal jeg avinstalere alle de gamle driverne? skal jeg først koble til alt det nye så avinstalere, eller skal jeg avinstalere alle driverne før jeg setter inn de nye delene?

Så lurer jeg på hvordan jeg skal fjerne alle driverne ordentlig?

Takk for hjelpen så langt :w00t:

Lenke til kommentar

Hmm.. Hvis du først skal avinstallere masse drivere, og på en måte starte helt på nytt, kan du jo egentlig like greit formatere, og legge inn Windows på nytt.. Er jo like greit å gjøre dette hvis det er en stund siden forrige gang.. :)

Hvis du ikke har partisjoner, eller ekstra harddisker, lager du bare partisjon(er) utenom systempartisjonen, og legger det du vil ta vare på der.. :)

Lenke til kommentar

:thumbup:

Hmm.. Hvis du først skal avinstallere masse drivere, og på en måte starte helt på nytt, kan du jo egentlig like greit formatere, og legge inn Windows på nytt.. Er jo like greit å gjøre dette hvis det er en stund siden forrige gang.. :)

Hvis du ikke har partisjoner, eller ekstra harddisker, lager du bare partisjon(er) utenom systempartisjonen, og legger det du vil ta vare på der.. :)

8257051[/snapback]

Joda, skal gjøre det når jeg kommer hjem. Men akkurat nå er jeg hjemme på påskeferie og det byr på problemer da jeg helst ikke skal formatere brodern sin pc ;) hehe..

men hvis jeg skal oprette partisjoner, har dere en framgangsmåte da? (hvilket progr. ol.) :)

Takk !

Lenke til kommentar

Noe som er veldig greit, det er å opprette partisjoner når du installerer Windows. Tror det pleier å fungere veldig greit. Da svarer du rett og slett "ja" på spørsmål om du vil lage partisjoner når du installerer.

Ellers er det jo mange andre programmer man kan gjøre det med, men det eneste jeg kjenner noe særlig til, er Norton Partition Magic.

Brukte det selv da jeg lagde partisjoner på pc-en min, og det fungerte bra, men har også hørt om noen som har hatt problemer med det, og rett og slett at hele disken har blitt fucka opp..

Vet ikke helt, jeg..

Får håpe noen andre har noen gode tips! ;)

Lenke til kommentar
Noe som er veldig greit, det er å opprette partisjoner når du installerer Windows. Tror det pleier å fungere veldig greit. Da svarer du rett og slett "ja" på spørsmål om du vil lage partisjoner når du installerer.

Ellers er det jo mange andre programmer man kan gjøre det med, men det eneste jeg kjenner noe særlig til, er Norton Partition Magic.

Brukte det selv da jeg lagde partisjoner på pc-en min, og det fungerte bra, men har også hørt om noen som har hatt problemer med det, og rett og slett at hele disken har blitt fucka opp..

Vet ikke helt, jeg..

Får håpe noen andre har noen gode tips!  ;)

8258913[/snapback]

Hadde vært veldig fint hvis noen andre kunne hjelpe litt med hvordan framgangsmåte jeg skal ha :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...