Gå til innhold

Trådløs TV-Link - forlenge antenne?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en Grundig TV-Link for å overføre signaler fra paraboltuneren til en annen TV, men bildet blir dårlig og lyden skurrer. Tenkte så det kanskje kunne være mulig å forlenge antennen på mottakeren, slik at det kom nærmere senderen. Vil dette fungere? Jeg oppdaget at det bare var å trekke av plastikkantenna og så lå lederen der. Hvis jeg lodder på en lenger ledning, vil da signalet bli sterkere/bedre?

[ Denne Melding var redigert av: azidG på 2002-12-14 17:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å forlennge ledningene mellom mottakeren / TV og tuner / sendet. Så forsøker du å flytte på den / de i det rommet de står for å se om dette hjelper. Ofte skal det ikke så mye til før radioforholdene blir bedre.

Så slipper du å fikle med loddebolten...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-14 19:37, skrev format c::

Hva med å forlennge ledningene mellom mottakeren / TV og tuner / sendet. Så forsøker du å flytte på den / de i det rommet de står for å se om dette hjelper.

Dette er en scart-kabel, og den blir litt vanskelig å forlenge - i hvertfall dyrt. Jeg håpet det var mulig å gjøre noe med antenna?!

Lenke til kommentar

SCART er ikke bare en plugg, som brukes til flere typer signaler. Vet ikke hva som gjelder for ditt tilfelle, men antar det er CVBS signal. Da er det egentlig bare snakk om 3 signaler, CVBS + lyd H+V. Du kan fint bruke 15 meter skjermet kabel for dette.

Her ser du definisjonen for SCART.

Adapter finner du hos Clas Ohlson, søk på 32-2399.

[ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-12-14 20:47 ]

Lenke til kommentar

OK, men er det slik at antennen tar inn signalet i den ene enden, eller hele ledningen? Hvis det første er riktig, kunne jeg vel bare trekt antennen opp gjennom taket og opp i samme etasje som senderen.

Problemet er at gulvet mellom sender/mottaker er så godt isolert at signalet blir svekket. Hvis jeg flytter mottakeren opp i samme etasje som senderen ved å forlenge RCA/SCART-kabelen, får jeg ikke brukt fjernkontrollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...