nyland Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Dette kan kort oppsummeres som følgende: A - Hva ønsker du å oppnå ? B - Hvor mye ønsker du selv å bruke av ressurser/eksponering for å oppnå A ? Så får du selv vurdere hvorvidt det du kan oppnå (A) er verdt det du må offre (B). Lenke til kommentar
kasey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har skolen lov til å sende midtmeldingen hjem til foreldrene mine ? Det står moren min sitt navn på konvolutten. Jeg er over 18 år.Klikker på den jævla skoln. Skal dra å prate med ledelsen på torsdag kanskje. 8253155[/snapback] Samme prob. her, men de også ringte til foreldrene mine, og jeg er over 18.. Jeg orket ikke mere så jeg skrevet meg ut, og begynt å jobbe, på grunn av læreren Neste gang jeg ser ham så skal jeg knuse tryne på ham! DIE MOTHER-FUCKER DIE! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg ville startet med å kontakte skolens administrasjon. Hvis det er de som har sendt ut brevet ved en feiltagelse ber du dem høflig om å sørge for at det ikke skjer igjen. Hvis de opplyser at det er læreren din som har sendt ut brevet (lite trolig) kan du for eksempel sende skolen en skriftlig klage på dette, der du er om at skolen redegjør for hva slags rutiner de har for håndtering av dine personopplysninger. IKKE begi deg ut på noen slags rant eller klaging over ditt forhold til læreren etc. Det som antagelig skjer etter en slik seriøs skriftlig klage er at skoleledelsen tar en alvorsprat med læreren din. Alt du gjør utover dette vil nesten garantet slå rett tilbake i trynet på deg. Å trekke inn media, advokater, etc. uten at skolen har fått en sjanse til å rette opp feilen vil bare føre til at du er den jæveleleven både administrasjon og lærere hater, foreldrene dine får garantert nyss om det og alle synes du er en barnslig sutrepave. Spør deg selv om det er en ønsket situasjon. Hvis skolen faktisk står bak å utlevere dine personopplysninger, og har det som bevisst offisiell policy, kan det være på tide å snakke med en advokat. For alt jeg vet kan det hende det finnes en eller annen sær hjemmel for dette i en eller annen lov. Hvis du feks. er under oppfølging av barneværnet tror jeg det gjelder en del spessielle regler også etter fylte 18. (IANAL!) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 De kan ikke bare gjøre sånn for å være "jævlig" så jeg holder en knapp på at det bare er gjort en glipp. Trodde ikke de kunne kontakte foreldre uansett hvor umulig du var på skolen, hvor lite du var der, eller hvor dårlige karakterer du fikk. Gå der og hør med de, jeg vedder på de vil legge seg flat ganske fort. 8253276[/snapback] seff kan de det. det er ikke lov, men noen lærere gjør det. På VGS, så ringte læreren hjem til morra til en i klassa. Han var over 18. læreren "sladret" om at han var mye borte, og spurte hvorfor osv... Dette er slikt lærere ikke har lov til. Er det noe som omhandler eleven, skal de ha elevens godkjenning for å kunne kontakte foreldrene. Og på brevet vil du jo selv se hvem som har sendt det ut. da vedkommende har skrevet under. Det enkleste er vfel å oppføre seg seriøs, og ta en prat med avsenderen av brevet, og spørre om rutiner osv for brevsending. og få de til å sørge for at det ikke skjer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå