Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Har skolen lov til å sende midtmeldingen hjem til foreldrene mine ? Det står moren min sitt navn på konvolutten. Jeg er over 18 år. Klikker på den jævla skoln. Skal dra å prate med ledelsen på torsdag kanskje. Endret 27. mars 2007 av Uknuselig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei er du over 18 så skal den sendes til deg, og ikke til foreldrene dine. Det er derfor du ikke trenger foresattes underskrift på karakterer etc etter fylte 18 også. Ville tatt meg en tur og hørt med dem hvorfor de har sendt den til foreldrene dine, det kan selvsagt bare være en glipp fra administrasjonen sin side. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Dem har sikkert bare gjort det for å være jævlig, de trangsynte lærerne Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du kan faktisk anmelde skolen for dette. Skjedde med meg i fjor, de var veldig beklagelig med en gang jeg påpekte uhellet. Hvis de ikke er ydmykt ville jeg tatt kontakt med en advokat. Koster ikke mye for en konsultasjonstime, hvis vedkommende ser mulighet for noe erstatning så er det bare å satse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) De kan ikke bare gjøre sånn for å være "jævlig" så jeg holder en knapp på at det bare er gjort en glipp. Trodde ikke de kunne kontakte foreldre uansett hvor umulig du var på skolen, hvor lite du var der, eller hvor dårlige karakterer du fikk. Gå der og hør med de, jeg vedder på de vil legge seg flat ganske fort. Endret 27. mars 2007 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg har litt mye fravær, og når jeg tenker meg om så har lærerene kommet med sånne små trusler om at f. eks hva hvis foreldrene dine visste det osv. hmm hmm. Kan jeg seriøst anmelde det ? Endret 27. mars 2007 av Uknuselig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tja, hvis du kan bevise at lærerne sendte det til foreldrene dine med vilje så... Jeg tror jeg ville hørt med skolen før du bestemte deg for hva du skulle ha på deg i rettssalen. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Nei fyflate. Fant den gamle oktobermeldingen fra i høst og den kom i mitt navn. Jeg gjorde det ganske bra på skolen da. Her er det noe muffens.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei fyflate. Fant den gamle oktobermeldingen fra i høst og den kom i mitt navn. Jeg gjorde det ganske bra på skolen da. Her er det noe muffens.. 8253454[/snapback] Ganske enkelt, det skal ikke skje. De utleverer informasjon til folk som juridisk sett ikke har noe med ditt forhold til skolen å gjøre. Du kan anmelde saken, det koster deg lite. Det ender med at rutinene for akkurat dette får en gjennomgang og saken blir henlagt. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Frister å gå i avisen med dette eller noe sånt Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Frister å gå i avisen med dette eller noe sånt 8253512[/snapback] Gå heller til advokat å kjør skolen så hardt som mulig. Så kan du gå å blusse det opp i media Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hahahha det frister så jævlig .. Skal vurdere saken. Har hørt hos en at dem har lov til å sende det til foreldrene mine, men kanskje dem prater bare skitt. Han virka ikke så stabil han som sa det... Endret 27. mars 2007 av Uknuselig Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvis du ikke har inntekt så trenger du ikke å betale for advokat-timene heller. Staten betaler Så har du også elev-organisasjonen som har en veldig god advokat disponibel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hør med elev-organisasjonen og sjekk regelverket nøye på forhånd. Jeg ser bedre ting skattepengene kan gå til enn en som vil gå til sak mot skolen fordi moren fant ut han hadde mye fravær. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 De har ikke lest brevet. Uansett så er det snakk om prinsipper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er helt greit det. Er ikke det at det er viktig med prinsipper, men man kan tenke litt større på det også. Hvis du fant brevet, ingen skade skjedd og du snakker med skolen, tenkt på hva som skjer om det blåses opp i media? Jo, du må selvsagt vise brevet, for foreldrene dine kommer til å bli kjempenysgjerrige på hva som var så ille i det brevet som gjorde at det var krise at de kom over det. Ja jeg vet det er litt sånn gestapo-filosofi av typen "har du ikke noe å skjule gjør det ikke noe at jeg leser brevene dine" men det er ganske utbredt blant foreldre Jeg tror jeg ville tatt det opp med skolen, og stått på mitt, for det som har skjedd her er jo et klart brudd på reglene, men ikke gjort en stor mediesak ut av det. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Husker for 3 år siden da jeg gikk på GK. Skolen tok ut alle elevene med utenlandsk bakgrunn (alle som ikke var hvite i hudfargen), å skilte oss i sepparerte klasser. Selv om mange av oss snakket flytende norsk muntlig og skriftlig. Jeg kontaktet elev-organisasjonen og Fedrelandsvennen i Kr.Sand Huff Kvadraturen videregående fikk smekk på pungen da. Stort oppslag i avisa "Apartheid" på skole i Kr.sand Media er en veldig god redskap hvis du bruker de fornuftig, men bruk litt tid på research, så gå til sak! Endret 27. mars 2007 av Shahab Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg vil gjerne gjøre dette til en stor sak siden jeg er ganske sikker på at det er gjort med vilje. snakker da om klassestyreren min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg synes det er stor forskjell på et grovt tilfelle av diskriminering på bakgrunn av hudfarge og et brev sendt hjem. Men hvis du er villig til å ta konsekvensene av å gå til sak, kjør på. Jeg ville sovet på det, hørt med skolen (finn ut hvem som er ansvarlig for å sende ut midtmeldinger) og snakk med vedkommende. Er det klasseforstander som er ansvarlig for dette, blir det selvsagt mer opplagt at du har en sak. Om det gjøres av administrasjonen, vil jeg holde en knapp på at det var en glipp. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Skal ikke ALLE brev som skal hjem underskrives av _eleven_ før det sendes hjem? Brevet + kopi av det grønne arket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå