N_R Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei, har en Dell Inspiron 6400 som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Kjører Vista på den, og har somregel en ekstern skjerm koblet til VGA-utgangen. Problemet er at noen ganger "dør" skjerm-utgangen ved strømsparing, og jeg får ikke bilde igjen - hverken på bærbar-skjermen eller den eksterne skjermen. Boksen "lever" - hvis man trykker en tast, CTRL-ALT-DEL osv så blir d et liv i harddisken. Men det er altså ikke mulig å se noe som helst, så jeg må slå boksen av dessverre.... Noen som har tips om hva dette kan være, eller har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
Mongofisk Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei, har en Dell Inspiron 6400 som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Kjører Vista på den, og har somregel en ekstern skjerm koblet til VGA-utgangen. Problemet er at noen ganger "dør" skjerm-utgangen ved strømsparing, og jeg får ikke bilde igjen - hverken på bærbar-skjermen eller den eksterne skjermen. Boksen "lever" - hvis man trykker en tast, CTRL-ALT-DEL osv så blir d et liv i harddisken. Men det er altså ikke mulig å se noe som helst, så jeg må slå boksen av dessverre.... Noen som har tips om hva dette kan være, eller har vært borti noe lignende? 8252895[/snapback] Har faktisk vært borti samme problemet selv, men kjører vista home premium på en stasjonær maskin. Har skjerm koblet til med dvi. Mister du også bildet på den "integrerte" skjermen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Prøv å trykk Fn+F8. Det funker ihvertfall her. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Prøv å trykk Fn+F8. Det funker ihvertfall her. 8253367[/snapback] ...glemte å si det, men det funker altså heller ikke.... Har allerede trykket, og alt som skjer er at harddisken begynner å knatre litt, osv osv Lenke til kommentar
N_R Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Har faktisk vært borti samme problemet selv, men kjører vista home premium på en stasjonær maskin. Har skjerm koblet til med dvi. Mister du også bildet på den "integrerte" skjermen? 8253345[/snapback] Ja, det virker som om skjermen min settes i sparemodus, og så skjer det et eller annet knot - for pc'en snurrer jo som vanlig. Det er altså "slå-på-skjermen-igjen" som ikke funker.... og som nevnt ellers her funker det ikke å bytte tilbake til den integrerte skjermen heller... Dette skjer også BARE så lenge jeg har en ekstern skjerm, ikke ellers - men vilkårlig hvilken ekstern skjerm jeg bruker. Forstå det den som vil.... Endret 27. mars 2007 av N_R Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har du en DVI utgang på den pcen? Har du muligheten til å prøve det? Lenke til kommentar
N_R Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Har du en DVI utgang på den pcen? Har du muligheten til å prøve det? 8253507[/snapback] Nei, er så heldig at jeg er stuck med en vga-only Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Too bad for you Høres ut som et drivers issue. Noe det er nok av i Vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå