venomzorg Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 formaterte min kjære laptop, etter det så klikket windows explorer hver gang jeg åpnet det. reinstallerte igjen og pcen virket OK, men etter en liten stund kom det tilbake, kommer opp feilmelding når jeg browser filer og explorer lukkes. noen som har tips? installerte norton på pcen med en gang etter formatering. pcen funker helt ok ellers, IE, og alle andre programmer helt ok. bare når jeg skal browser min datamaskin eller bruker explorer det klikker. mvh Anders Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 "to help protect your computer, windows has closed this program." [Close Message] og explorer avsuttes. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 "to help protect your computer, windows has closed this program." [Close Message] og explorer avsuttes. 8252793[/snapback] Pirat xp? bare lurer, fordi mange av disse har slike bug/virus. var du på nett før du installerte norton? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) nei jeg har lovlig TP var tilkoblet men jeg gikk ikke inn på noe før jeg installerte norton. Endret 27. mars 2007 av venomzorg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvilke filer er det snakk om? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Hvilke filer er det snakk om? 8254314[/snapback] alle, har ikkenoe å si hva jeg går inn på. bare jeg åpner min datamaskin eller explorer kommer den. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kjør en scan hos live.com http://safety.live.com Kan være noe spyware, registerfeil, eller andre ting som har gjort filer korrupte. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Kjør en scan hos live.com http://safety.live.com Kan være noe spyware, registerfeil, eller andre ting som har gjort filer korrupte. 8287561[/snapback] ved første øyekast så det ut som det løste problemet, browset i hele 5 min før buggen kom, tar vanligvis 20sek-1min.. men akk nei... slik ser det ut. jeg skjønner virkelig ikke denne. kan det være feil på disken? har som sagt formatert og får igjen samme feilen.. scannen fant forresten en feil den ikke kunne rette opp, uten at jeg fikk noe mer informasjon om den. Endret 13. juni 2007 av venomzorg Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 det kommer også opp noe DrWatson debugger greier etterpå og.. uten at det sier meg så mye. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Slik slår du Datakjøringsforhindring på eller av for et program: Hvis du deaktiverer Datakjøringsforhindring (Data Execution Prevention - DEP) for et bestemt program, kan det bli sårbart for angrep. Et angrep som lykkes, kan deretter spres til andre programmer på datamaskinen og til kontaktene dine, og gjøre skade på filene dine. Hvis du har mistanke om at et program ikke kjører korrekt når DEP er aktivert, ser du etter en DEP-kompatibel versjon eller oppdatering fra programvareutgiveren før du endrer noen av DEP-innstillingene. Du må være logget på som administrator eller medlem av gruppen Administratorer for å kunne fullføre denne prosedyren. Hvis datamaskinen er koblet til et nettverk, vil muligens også innstillinger for nettverkspolicy forhindre fullføringen av denne fremgangsmåten. Hvis du vil åpne Systemegenskaper, klikker du Start, velger Innstillinger, klikker Kontrollpanel, og deretter dobbeltklikker du System. Klikk Innstillinger under Ytelse på kategorien Avansert. Klikk kategorien Datakjøringsforhindring. I listen Slå på DEP for alle programmer og tjenester, bortsett fra de jeg velger gjør du ett av følgende: Merk av i avmerkingsboksen ved siden av et programnavn og klikk OK for å deaktivere DEP for et program. (Hvis navnet på programmet ikke vises i listen, klikker du Legg til, går til Programfiler-mappen, velger den kjørbare filen til programmet, som er av filtypen EXE, og klikker OK.) – eller – Fjern merket i avmerkingsboksen ved siden av et programnavn og klikk OK for å aktivere DEP for et program. På eget ansvar har aldri brukt dette selv men ser ut for at det er det som lager krøll for deg, om ikke så kanskje du får kjørt en online scan (se sign.) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det står mer om DEP hos MS Technet, på siden How to Configure Memory Protection in Windows XP SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå