Gå til innhold

Minnepenn, kuttet! Kan likevel reddes?


fox

Anbefalte innlegg

FAEN!!

 

Minnepennen min har blitt kuttet, altså usb inngang har blitt tatt ut av selvest minnepennen.. Kan arbeidet mitt inni reddes likevel? Feks reperasjon?

 

Beklager, men det er VIKTIG! JEG DØR hvis det kan ikke reddes, alt jeg har jobbet med fra jula vil gå rett i dass hvis det blir ikke reddet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEt er like før jeg griner og vil ta selvmord.. Filene KAN ikke gå tapt, det kan jeg ikke leve med.. Aldri

 

 

 

 

Tetanus, nei.. Minnen innholder både psd(photoshop) og indesign filene som jeg må ha

 

Skolen min er sånt "Har du ikke tatt backup? Da er det ditt problem", jeg skulle akkurat ta backup. Men det skjedde like før minnepennen døde, helvete heller!

post-81222-1175024691_thumb.jpg

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Om filene bli mellomlagret på den lokale disken før du skriver til flash er jeg ikke sikker på, men det får du sikkert svar fra noen andre her på forumet.

 

Har du søkt etter filene på maskinen? (alle filer som inneholder osv)

Kan jo være at du finner de på den måten?

 

Tetanus

Lenke til kommentar

Hvis du har loddet før, så kan du jo forsøke å lodde den selv. Bare pass på at du ikke får tinn på selve brikken. Har du derimot ikke erfaring med det, anbefaler jeg å gå til noen som kan det.

 

Som en midlertidig løsning, kan du forsøke å bøye pinnene slik at de treffer de punktene der de skal sitte. Du må selvfølgelig være svært forsiktig, så du ikke knekker pinnene.

Vil tro at hvilket som helt verksted innen elektronikk vil være i stand til å lodde den brikken. ( det er jo bare 4 kontaktpunkt, og du vet jo dessuten hvor hver leder skal)

 

Som allerede nevnt her, så ligger all dataen din på brikken. Det er mulig å hente den ut så lenge selve brikken ikke er skadet.

 

Tetanus

 

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Om du bare har ødelagt usb-kontakten skal dataene dine være ved sine fulle fem.. du må bare på en eller annen fiffig måte få dratt det over til en datamaskin.

8252318[/snapback]

 

Enkelt ;)

 

Lodde de 5-7 kontaktene (husker ikke hvor mane det er) til ena nnen USB kontakt. Skal være veldig enkelt.

Lenke til kommentar

jeg kan like godt bruke denne tråden til dette:

 

IKKE kjøp minnepinner av den typen som blir diskutert i denne tråden!!

 

vi kjøpte selv inn 15 av disse til bruk av oss som er systemansvarlige på skolen, slik at vi kunne bruke dem til forskjellige ting.

 

grunnen til at vi kjøpte disse var fordi de skulle være "sprut og støt sikker".

 

14 av pinnene fikk USB kontakten brukket av innen 1 uke, under vanlig system bruk, mens den siste synger på sitt siste vers (USB kontakten er løs, men ennå ikke brukket av)

 

så jeg gjentar: IKKE kjøp denne minnepinnen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...