fox Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 FAEN!! Minnepennen min har blitt kuttet, altså usb inngang har blitt tatt ut av selvest minnepennen.. Kan arbeidet mitt inni reddes likevel? Feks reperasjon? Beklager, men det er VIKTIG! JEG DØR hvis det kan ikke reddes, alt jeg har jobbet med fra jula vil gå rett i dass hvis det blir ikke reddet Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Forstår jeg deg rett at sokkelen, dvs den pinnen som går inn i pc'n er knekt? Du har ikke knekt selve brikken? Hvilken modell av minnepinne er det? Vet du om brikken var støpt eller loddet fast i brikken/chippen? Tetanus Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) ops, postet i feil kategori. Snakker om USB pendrive, minnepenn altså Endret 27. mars 2007 av Fox Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ja, okei... Men av hvilket fabrikat eller merke er minnepennen? Tetanus Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 A-Data 2048MB Rubber Disk USB2.0 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61739 Kan jeg finne filene i min data, som brukte minnepennen like før Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ha... gjorde nettopp samme selv. Klarte å redde alt. Gøy var det imidlertid ikke. Hadde en skal-tåle-vann-og-fall-men-ikke-knekk-sak Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Om du bare har ødelagt usb-kontakten skal dataene dine være ved sine fulle fem.. du må bare på en eller annen fiffig måte få dratt det over til en datamaskin. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) hvilke filtyper er det snakk om da? hvis der er i office, har du forsøkt noe så enkelt som å åpne mine siste dokumenter? Tetanus Edit: tekst Endret 27. mars 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) DEt er like før jeg griner og vil ta selvmord.. Filene KAN ikke gå tapt, det kan jeg ikke leve med.. Aldri Tetanus, nei.. Minnen innholder både psd(photoshop) og indesign filene som jeg må ha Skolen min er sånt "Har du ikke tatt backup? Da er det ditt problem", jeg skulle akkurat ta backup. Men det skjedde like før minnepennen døde, helvete heller! Endret 27. mars 2007 av Fox Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Om filene bli mellomlagret på den lokale disken før du skriver til flash er jeg ikke sikker på, men det får du sikkert svar fra noen andre her på forumet. Har du søkt etter filene på maskinen? (alle filer som inneholder osv) Kan jo være at du finner de på den måten? Tetanus Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Har prøvd å søke, uten noe hjelp Spragleknas/sparks, åssen kan jeg hente ut filene? Evt hvor? Bor i Oslo jeg Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Vet at det ligger et relativt nyopprettet firma (tror jeg) i hausmannsgate som heter data recovery.. ville hørt med de har ikke noe nummer eller noe, men de ligger på hjørnet ved narvesen i storgt/hausmannsgt krysset. Lenke til kommentar
joker Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ser jo ut som det bare er en fysisk feil på den da, skal tro det skal være muligt og åpne brikken og lodde på plass kontakten. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 har 4 lodder, 1 står fint mens tre andre er skjever Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hvis du har loddet før, så kan du jo forsøke å lodde den selv. Bare pass på at du ikke får tinn på selve brikken. Har du derimot ikke erfaring med det, anbefaler jeg å gå til noen som kan det. Som en midlertidig løsning, kan du forsøke å bøye pinnene slik at de treffer de punktene der de skal sitte. Du må selvfølgelig være svært forsiktig, så du ikke knekker pinnene. Vil tro at hvilket som helt verksted innen elektronikk vil være i stand til å lodde den brikken. ( det er jo bare 4 kontaktpunkt, og du vet jo dessuten hvor hver leder skal) Som allerede nevnt her, så ligger all dataen din på brikken. Det er mulig å hente den ut så lenge selve brikken ikke er skadet. Tetanus Edit: tekst Endret 27. mars 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Om du bare har ødelagt usb-kontakten skal dataene dine være ved sine fulle fem.. du må bare på en eller annen fiffig måte få dratt det over til en datamaskin. 8252318[/snapback] Enkelt Lodde de 5-7 kontaktene (husker ikke hvor mane det er) til ena nnen USB kontakt. Skal være veldig enkelt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) tenker kanskje at jeg kan spørre en eller annen lærer i elektro der vgs jeg går i, tror dere at det går ann? Endret 27. mars 2007 av Fox Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 jeg kan like godt bruke denne tråden til dette: IKKE kjøp minnepinner av den typen som blir diskutert i denne tråden!! vi kjøpte selv inn 15 av disse til bruk av oss som er systemansvarlige på skolen, slik at vi kunne bruke dem til forskjellige ting. grunnen til at vi kjøpte disse var fordi de skulle være "sprut og støt sikker". 14 av pinnene fikk USB kontakten brukket av innen 1 uke, under vanlig system bruk, mens den siste synger på sitt siste vers (USB kontakten er løs, men ennå ikke brukket av) så jeg gjentar: IKKE kjøp denne minnepinnen! Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 fatalicus, huff! Det visste jeg ikke Må vel kjøpe en ny minnepenn, skal ta backup av det. ALLTID! Hvilken bør jeg kjøpe? fatalicus? Helst 2gb, og skal ikke koste mye (maks 300kr?) Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 corsait voyager vil jeg si er et godt valg. selv så ga vi opp på minne penner etter fiaskoen med de fra a-data, og kjøpte istede noen små usb-harddisker som vi bruker.. de er litt større, men når du frakter dem er det ofte mindre sjangse for at de skades, og du får mer plass på dem en de fleste minnepinner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå