Gå til innhold

Håndtering av det som vises på storskjerm

Speik

Anbefalte innlegg

Er med å arrangerer ett lokalt dataparty med ca. 80-100 deltakere, og jeg er en av de som har ansvar for lys/lyd og storskjermen.

Vi kommer til å ha en PC koblet til prosjektoren, og jeg trenger ett program til "management" av hva som vises. Jeg vil jo ikke at hele desktopen skal vises hele tiden.

Ting som skal vises på storskjermen er: Resultatlister av compo, beskjeder, reklame for sponsorer, videoer, stillbilder fra salen etc..

Jeg kan ikke sitte å lage en power point framvisning som jeg spiller av. Ting skjer jo hele tiden. Hvis vi får beskjed om at noe er skjedd, må vi få beskjeden opp på storskjermen med en gang.

Noen som vet om ett program som er beregnet for denne typen bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

easy worship skulle passe fint

du kan:

importere filmer, tekster, bilder, osv

skrive tekster som kommer opp på skjermen/storskjermen samtidig som du skriver

eller skrive inn en tekst på forhånd som du så kan (med noen få taste trykk) få opp på skjermen/storskjermen.

dette programmet er VELDIG oversiktlig

brukes både i diverse menigheter (derfor navnet: easy worship), men også i større arrangementer.

bruker det selv og anbefaler det på det sterkeste :D:D

lastes ned her: http://www.easyworship.com/downloads.php

Lenke til kommentar

Prøvde trial-versjonen. Likte det veldig bra, men det var ett par problemer. Skal jeg få en beskjed ut på skjermen, kan jeg enten velge mellom en fin samling bibel-vers, eller jeg må gå veien om Power Point, for så og importere powerpoint-fila.

Noen som kjenner til andre slike programmer designet for dual screen output?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Skal jeg få en beskjed ut på skjermen, kan jeg enten velge mellom  en fin samling bibel-vers, eller jeg må gå veien om Power Point, for så og importere powerpoint-fila.

8266101[/snapback]

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, men hvis du går på det som heter "schedule" så er det en knapp der som heter "add a Power Point presentation".

men for enkle beskjeder kan du bare opprette en ny "sang" på knappen som heter "create a new song in my song database" (den ligger på verktøylinja).

her kan du skrive inn hva du vil og få det rett opp på skjermen. det du skriver inn i bosen "Title" vil "sangen" hete.

beskjeden/sangen din vil da dukke opp under "Songs", nede til venstre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Du kan jo prøve Visnting. Programmet kan vise, Video, sangtekster, powerpoint, bildeserier, og spille musikk.

Kanskje ikke helt i blinken, men du kan jo teste det... Jeg foreslår at du bare lager en "ny sang" i programmet. Altså skriver det du vil ha opp på skjermen som en ny sang og viser den. Er det beste jeg har å tilby ihvertfall...

Edit: "schedule" funksjonen finnes ikke, men det vil nok komme noe lignende til sommeren i det programmet.

Endret av inherit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...