Lasse Ma Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. 8251571[/snapback] Det virka som høye temperaturer. tror ntune klokker til temperaturen er rundt 50 i idle ettersom jeg har erfart... er jo bare å stille på klokksene selv da hvis du ønsker kortet raskere men 60 c idle var høyt synes jeg... tror du kunne hatt nytte av mer kjøling. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan er det å ta av kjøler på dette kortet? Kjøleren skal jo være veldig bra på disse kortene men kan kanskje nytte å legge litt Arctic silver mellom? Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan er det å ta av kjøler på dette kortet? Kjøleren skal jo være veldig bra på disse kortene men kan kanskje nytte å legge litt Arctic silver mellom? 8251997[/snapback] Har du de nyeste driverne og directx? Er det varmt i rommet du har pc'n i eller får den tilgang til frisk luft? har du andre vifter i kabinettet? Har bestilt gtx 8800 selv, spurte spesifikk om netshop hadde vifte til de men det hadde de ikke og han kunne bekrefte at vifta ikke var noe å klage på.. rart med kortet ditt da.. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. 8251571[/snapback] Syns du hadde litt høye temperaturer jeg. Jeg sitter her med et GTS bare med 640MB minne i stedet, og har temperatur på 44 grader idle og maks 55 load. Kan også si at jeg sitter på et godt og varmt rom Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan er det å ta av kjøler på dette kortet? Kjøleren skal jo være veldig bra på disse kortene men kan kanskje nytte å legge litt Arctic silver mellom? 8251997[/snapback] Har du de nyeste driverne og directx? Er det varmt i rommet du har pc'n i eller får den tilgang til frisk luft? har du andre vifter i kabinettet? Har bestilt gtx 8800 selv, spurte spesifikk om netshop hadde vifte til de men det hadde de ikke og han kunne bekrefte at vifta ikke var noe å klage på.. rart med kortet ditt da.. 8252190[/snapback] Har det siste av alt....trur jeg skal prøve å montere kjøleren på nytt og de om det hjelper...noen som kan bekrefte at det er en smertefri operasjon? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan er omgivelsene rundt kortet ditt? Temperatur i kabinettet? Ekstra vifter som blåser frisk luft inn og gammel ut? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hvordan er omgivelsene rundt kortet ditt? Temperatur i kabinettet? Ekstra vifter som blåser frisk luft inn og gammel ut? 8253989[/snapback] 80mm foran, 120mm bak som sørger for luftgjennomstrømning. Har i tillegg en Zalman 9700 som kjøler cpu og en kobberkjøler med stillegående vifte på northbridge. Merker at temp har gått opp litt etter jeg installerte Vista, har sikkert med at det krever mer av skjermkort i vanlig 2D. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Har nå prøvd å demontere kjøleren fra kortet. Skkrudde løs åtte skruer på baksiden av kortet men kjøleren satt fortsatt fast. Så at det er noen veldig små skruer rundt sokkelen til gpu på baksiden men turde ikke begynne å skru på disse. Noen som vet hva mer som må løsnes på for å få løs kjøleren? Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har nå prøvd å demontere kjøleren fra kortet. Skkrudde løs åtte skruer på baksiden av kortet men kjøleren satt fortsatt fast. Så at det er noen veldig små skruer rundt sokkelen til gpu på baksiden men turde ikke begynne å skru på disse. Noen som vet hva mer som må løsnes på for å få løs kjøleren? 8258656[/snapback] Hvorfor skal du ha løs kjølern? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Har nå prøvd å demontere kjøleren fra kortet. Skkrudde løs åtte skruer på baksiden av kortet men kjøleren satt fortsatt fast. Så at det er noen veldig små skruer rundt sokkelen til gpu på baksiden men turde ikke begynne å skru på disse. Noen som vet hva mer som må løsnes på for å få løs kjøleren? 8258656[/snapback] Hvorfor skal du ha løs kjølern? 8259284[/snapback] Syns jeg har høye temperaturer (les lengere opp) så jeg tenkte jeg skulle legg på litt Ac5 på gpu for å få best mulig kontakt...verdt er forsøk. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Har nå prøvd å demontere kjøleren fra kortet. Skkrudde løs åtte skruer på baksiden av kortet men kjøleren satt fortsatt fast. Så at det er noen veldig små skruer rundt sokkelen til gpu på baksiden men turde ikke begynne å skru på disse. Noen som vet hva mer som må løsnes på for å få løs kjøleren? 8258656[/snapback] Hvorfor skal du ha løs kjølern? 8259284[/snapback] Syns jeg har høye temperaturer (les lengere opp) så jeg tenkte jeg skulle legg på litt Ac5 på gpu for å få best mulig kontakt...verdt er forsøk. 8259330[/snapback] Tror det er noe galt med kortet dit, returner det heller. Flere som sliter med samme problemet med ASUS https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=739440 Endret 28. mars 2007 av kimern9 Lenke til kommentar
Megern Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det er nok ikke så høye temperaturer. Dette er ganske normalt vis man ikke stiller opp vifta på kortet manuelt Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. 8251571[/snapback] No offence til alle andre i posten, men det er bare bullshit alt sammen. Er maaange, blant annet meg selv, som opplever rundt 60idle og 80load. Er ikke noe gærent med kortet, er ingen kjøler som trengs å monteres på nytt. Det er derimot veldig kjent at auto-overklokking i nTune under Vista ikke fungerer. Du får heller ikke satt viftehastigheten der. Er rett og slett nVidia som ikke har fått det til enda. Og ja, tempen blir vist høyere i Vista enn i XP. Vista er er et par mnd gammelt, er mye som ikke fungerer optimalt enda. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. 8251571[/snapback] No offence til alle andre i posten, men det er bare bullshit alt sammen. Er maaange, blant annet meg selv, som opplever rundt 60idle og 80load. Er ikke noe gærent med kortet, er ingen kjøler som trengs å monteres på nytt. Ang. tempe så har jeg tatt av kjøleren og lgt på Ac5. Det har resultert i at temp har gått ned 7-8 grader. Absolutt verdt den halvtimen det tar Det er derimot veldig kjent at auto-overklokking i nTune under Vista ikke fungerer. Du får heller ikke satt viftehastigheten der. Er rett og slett nVidia som ikke har fått det til enda. Og ja, tempen blir vist høyere i Vista enn i XP. Vista er er et par mnd gammelt, er mye som ikke fungerer optimalt enda. 8293630[/snapback] Lenke til kommentar
Megern Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Prøver sånn smått å overklokke mitt Xfx 8800gts 320Mb Når jeg i Ntune prøver "finn optimale innstillinger" så kjører den faktisk ned hastigheten fra 513Mhz til 487Mhz...likte ikke det her.... Temp på kort er ca 60c idle og 80 load, dette skal vel være normale temperaturer på dette kortet? Systemet mitt ellers er en E6600@3Ghz, 2gigg Corsair ddr2 6400 ram på et Asus P5n-e sli (650i) hovedkort. 8251571[/snapback] No offence til alle andre i posten, men det er bare bullshit alt sammen. Er maaange, blant annet meg selv, som opplever rundt 60idle og 80load. Er ikke noe gærent med kortet, er ingen kjøler som trengs å monteres på nytt. Det er derimot veldig kjent at auto-overklokking i nTune under Vista ikke fungerer. Du får heller ikke satt viftehastigheten der. Er rett og slett nVidia som ikke har fått det til enda. Og ja, tempen blir vist høyere i Vista enn i XP. Vista er er et par mnd gammelt, er mye som ikke fungerer optimalt enda. 8293630[/snapback] Som jeg sa var det ikke noe galt med temperaturen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå