Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ettersom Den Kongelige Norske Marine har tatt seg av meg i 2 fine år, nærmer jeg meg studenttilværelsen med skrekk og gru. Jeg har helt ærlig ikke satt meg inn i noe som helst, nesten, og frykter det verste til høsten. Det jeg er mest redd for er boligproblematikken, og det er også grunnen til at jeg startet denne tråden. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer inn på det studiet jeg har søkt på (idrett på HiNT i Levanger), og har også derfor søkt om flere boliger gjennom SiNoT. Det som kan skje er jo at jeg ikke kommer inn og dermed må studere i Trondheim, en plass jeg ikke har plass å bo. Det er ikke akkurat som om man får vite om man kommer inn eller ikke så veldig tidlig. Hva er vanlig å gjøre? Søke om studentbolig i alle byene man har søkt skole i, eller bare gamble? Og på tampen kan noen godt forklare meg betydningen av det som sannsynligvis er Norges tåpeligste ord "Studentsamskipnaden". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvorfor bare ikke vente til du kommer inn og så sjekke etter bolig via privatmarkedet? Finn.no/hybel.no - når du har funnet et knippe steder tar du en tur oppom for en dag og sjekker ut de viktigste du har funnet. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ettersom Den Kongelige Norske Marine har tatt seg av meg i 2 fine år, nærmer jeg meg studenttilværelsen med skrekk og gru. Jeg har helt ærlig ikke satt meg inn i noe som helst, nesten, og frykter det verste til høsten. Det jeg er mest redd for er boligproblematikken, og det er også grunnen til at jeg startet denne tråden. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer inn på det studiet jeg har søkt på (idrett på HiNT i Levanger), og har også derfor søkt om flere boliger gjennom SiNoT. Det som kan skje er jo at jeg ikke kommer inn og dermed må studere i Trondheim, en plass jeg ikke har plass å bo. Det er ikke akkurat som om man får vite om man kommer inn eller ikke så veldig tidlig. Hva er vanlig å gjøre? Søke om studentbolig i alle byene man har søkt skole i, eller bare gamble? Og på tampen kan noen godt forklare meg betydningen av det som sannsynligvis er Norges tåpeligste ord "Studentsamskipnaden". 8251464[/snapback] I Trondheim har man "takoverhodet-garanti", så du må uansett ikke sove på gata. Studenthyblene har også endel plass ved semesterstart, men det er endel shabby steder, samt noen som er rådyre. Uansett så har du vel ikke lov til å søke om studentbolig før du har fått bekreftet studieplass, så jeg ville ikke bekymret meg så mye var jeg deg. Studentsamskipnaden i Trondheim (forkortes SiT), er de som bl.a. administrerer studentboliger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har man ikke lov å søke studentbolig før man har studieplass? Den var ny. Jeg fikk en telefon fra en livredd kompis på mandag som trodde at fristen for å søke studier og fristen for å søke studentbolig var den samme. Når får man egentlig vite hvilket studie man kom inn på? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Når får man egentlig vite hvilket studie man kom inn på? 8255102[/snapback] Ifølge Samordna Opptak som tar seg av alt dette, vil vi få vite hvor vi kom inn den 20. Juli tror jeg det var. Lenke til kommentar
jurg Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har man ikke lov å søke studentbolig før man har studieplass? Den var ny. Jeg fikk en telefon fra en livredd kompis på mandag som trodde at fristen for å søke studier og fristen for å søke studentbolig var den samme. Når får man egentlig vite hvilket studie man kom inn på? 8255102[/snapback] Man kan ikke søke om bolig hos SiT før man har kommet inn på studie, men man kan søke hos privateide studentbyer / hybler når som helst selvfølgelig. Lenke til kommentar
__Lars__ Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 er ganske sikker på at det går ann å søke hos sit før man har kommet inn, mener at det var det jeg gjorde. Er jo bare å prøve, kommer du ikke inn så bare sletter de deg fra ventelistene Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Du kan søke før opptaket, men du vil kun få tildelt bolig når du kan dokumentere at du har blitt tatt opp på et studium ved et institusjon som studentsamskipnaden jobber for. Slik er det SiT i alle fall. PS. Om du har bekjente, venner eller familie i byen skolen din ligger og du skal flytte til er det bare å 'bruke' kontaktene dine Endret 29. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå