Gå til innhold

Raid vs overklokking - lesing av data

Anbefalte innlegg

Har anskaffet to stk av denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl

Disse skal inn i Vapochillen sammen med litt vannkjøling av gpu, hk og selvfølgelig begge diskene.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med disse i raid og kraftig oc. Hvilken stipestørrelse kan være ideel i et slikt oppsett (windows XP)?

Neste spørsmål er selfølgelig hvilket hovedkort som egner seg best til dette konseptet (har prikket ut Abit og Gigabyte som alternativ utfra tester presentert på nettet, men ikke bestemt meg for hvilken cpu-plattform grunnet skepsis til elektronemigrasjon(P4) ved bruk i "vapo-temperaturer" og amd's "villighet" til termisk akselerasjon).

Innspill?

Har ikke funnet så mye på forumet som dreier seg rundt problemer med overklokking der hd'ene ikke henger med, men det er jeg interessert i, hvis noen har noe...

Mottar gjerne henvisninger til evt tester ol.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: trd374 på 2002-12-14 15:59 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: trd374 på 2002-12-14 16:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: trd374 på 2002-12-14 16:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med å kjøre dei to diskene i raid. Bruker mesteparten av plassen i en partisjon. Hvis du lurer på block size kommer det an på hva du skal bruke diskene til. Tar du stor block size blir diskene raskere på store filer. Men du taper plass på små.Er ikke sikker på om du karaktisere min overklokking som ekstrem men eg trenger nytt skjermkort har problem med å spille nye spill.

Mitt HK fungerer vertfall glimrende når eg fekk problem med at lydkort og nettverkskort ikke vile fungere pga. høy FSB (160) var det berre å gå inn i bios å sette på sperre på AGP/PCI slik at den ikke fikk for stor hastighet.

Lenke til kommentar

Hei Zolo - takk for svar.

Overklokking i Vapochill er ideell - ekstrem eller ikke.

Har du prøvd å gå så langt du kan med komponentene dine i Vapochill-setup'en?

Har du fått indikasjoner i det hele tatt fra hd'ene på at de sliter med høy FSB når du tar i skikkelig?

Hvilke divider bruker du på fsb/pci?

Hvilke vannkjølingskomponenter bruker du på gpu og hk?

Ble mange spørsmål det her....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...