Gå til innhold

Ubuntu 7.04 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig fornøyd med utvikling av Feisty Fawn må jeg si!

Autoinstall av codecs som mp3 osv osv, Restricted Drivers Manager, Compiz og en ny smart funksjon i Terminalen for å nevne noen av godbitene. :D

 

Nå har dem også endelig fått fikset en kritisk bug som hindret nesten alle med JMicron å bruke 2.6.20-kjerna, det tok dem maaange uker, men endelig kan jeg også boote 2.6.20 :thumbs:

Lenke til kommentar

Kanskje jeg endelig får nettverkskortet på den bærbare til å fungere i Ubuntu. Sist gang jeg hadde Ubuntu installert, var det et rent helvete å få til Broadcom-kortet., uansett hvor mange HowTos etc jeg fulgte. Prøver så fort jeg kommer hjem fra skolen i morgen.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Kanskje jeg endelig får nettverkskortet på den bærbare til å fungere i Ubuntu. Sist gang jeg hadde Ubuntu installert, var det et rent helvete å få til Broadcom-kortet., uansett hvor mange HowTos etc jeg fulgte. Prøver så fort jeg kommer hjem fra skolen i morgen.

8252007[/snapback]

Husk at det er foreløpig Beta :)
Lenke til kommentar

Properitære drivere og annet hærk blir ikke inkludert i særlig større grad enn i Edgy, men dem har fått på plass et eget program kalt restricted-manager som automagisk skal finne ut hvilke properitære drivere du trenger og så er det bare og hake av for de du vil ha installert.

Lenke til kommentar

Hmm, så har de fått inn ntfs støtte, de satser bra!

 

Er det noen forskjell på å installere drivere for mp3, dvd osv selv enn å gjøre det via CNR programmet?

 

Endret;

Feisty Fawn og dette spillet som man nå kan bestille blir sikkert en artig kombi :D Kanskje vi kunne fått et Linux-team vs. evil-wintendo lol

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Veit ikke hvilken alsa, men antageligvis nyeste.

 

Cnr bruker nettleseren så man kan lese kritikker og informasjon om programmene. Man kan kan også kjøpe betalings software og sånn. Bare å trykke cnr ikonet hvis man finner ett program man vil installere. Fint å ha hvis man trenger litt mer info om programmene. :)

Lenke til kommentar
Hva skiller CNR fra vanlige pakkebehandlere?
Jeg vet ikke. Men leste en blogg til en av dem som jobber med Ubuntu. Han uttrykte bekymring over CNR, siden disse pakkene ikke var noe de hadde kontroll med - mao. han fryktet at mange ville dukke opp på forum og klage over pakker som var "broke" pga. dårlig jobb hos CNR, som ville skape et dårlig inntrykk av Ubuntu. Pakkene de selv gir ut(via dpkg) er jo spesialtilpasset Ubuntu.

 

Men siden dpkg/aptitiude fungerer som før så skal en bar være glad :)

Lenke til kommentar

Lurer på om Kubuntu gidder å finne skjermen min denne gangen...

 

I mellomtiden (forrige helg, bruker ikke den bærbare PCen min så ofte), fant jeg PCLinuxOS som det første Linuxet som nesten "virker". Det er ikke tvil om at Linux er i stor fremgang, med Ubuntu i spissen. Men når 6.10 ikke klarer å finne skjermen, hvor 6.04 gjorde, men ikke 5.10, men 5.04, så kan man begynne å lure.

 

Jeg ser fram til dette, og jeg skal jaggu ofre en CD på Kubuntu. Så får vi se om den dagen da jeg skal innrømme at Linux "virker" noengang kommer :)

Lenke til kommentar

Olear; kan du gi en logisk forklaring på det MRN sier "Men når 6.10 ikke klarer å finne skjermen, hvor 6.04 gjorde, men ikke 5.10, men 5.04, så kan man begynne å lure." - jeg har veldig lyst til å forstå logikken bak det der? Har lest andre som sier det samme - noe virker for så og slutte etter en oppgradering, som for meg virker helt ding dong.

 

Videre trodde jeg distroer var så like, at fungerer noe i en så vil det funger med en annen, men den gang ei...

 

Da satser jeg på ndiswrapper inntil videre.

Lenke til kommentar
Nekter å kjøre ndiswrapper.
Jeg har lest på linux1.no at ndiswrapper kan føre til systemkrasj - er det derfor du ikke bruker det? Og hva er alternativet for en laptop med innebygget trådløs? USB kort kanskje?

8265359[/snapback]

 

Hvorfor bruke ndiswrapper når det er god støtte for driver i foregående versoner av distrubusjonen? sitter på desktop.

Lenke til kommentar
Olear; kan du gi en logisk forklaring på det MRN sier "Men når 6.10 ikke klarer å finne skjermen, hvor 6.04 gjorde, men ikke 5.10, men 5.04, så kan man begynne å lure." - jeg har veldig lyst til å forstå logikken bak det der? Har lest andre som sier det samme - noe virker for så og slutte etter en oppgradering, som for meg virker helt ding dong.

Forskjellige versjoner av X11, forandringer i scriptene som faktisk finner maskinvare osv. Etter min mening sier dette litt om kvaliteten til Ubuntu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...