Minus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Heisann! Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny spill-konsoll. (PS3, Wii eller 360). Det som er problemet, er at jeg ikke klarer bestemme meg. Ønsker derfor erfaringer. Det blir kun kjøpt én maskin. Jeg liker bilspill, skytespill og litt adventure. Nå aner ikke jeg hvilke maskiner som har mest feil o.l, men så lenge produsentene er flinke til å ta imot maskinen, er egentlig ikke det noe problem. Så, hvilken burde jeg kjøpe, og hvorfor? Edit: Støy er ikke så veldig stort problem, så lenge det ikke er veldig ekstremt. Endret 27. mars 2007 av KristianG Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg har Playstation 3, jeg faller vel under kategorien fanboy, siden jeg også eier en PSP, men tilbake til pointet: Du likte bilspill: Motorstorm, spillet jeg har, det er sykt kult. Du likt skytespill: Resistance: Fall of Man, har det ikke, men demoen var meget inponerende. Jeg har spilt mye Xbox 360, men den er ikke så veldig imponerende, syns jeg da. Høres ut som ett fly når den starter, så om du ikke er pilot, vil jeg si dette er ett minus. Playstation 3 kjører så å si lydløst(avhengig av om den blir støvet ned, for varm o.l) Jeg kan ikke uttale meg om Wii, siden jeg ikke har testet den enda, men jeg holder en knapp på Sonys Playstation 3, og gir den min anbefaling altså. Håper det hjalp, og ha en fortsatt fin kveld. Endret 27. mars 2007 av Toska92 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tja, godt spørsmål. Om grafikk er viktig for deg vil jeg tro at PS3/X360 er det beste alternativet. Nå er det jo slik at PS3 er ca. 2500-3000kr dyrere enn X360, noe å tenke på kanskje. PS3 har jo Blueray spiller som kan være nyttig, men også veldig dyrt om formatet ikke vinner. Skal konsollen bare bli brukt til spilling hadde jeg helt klart valgt X360, har konsollen selv og er veldig fornøyd. Spillet mes bil spill Test Drive Unlimites og PGR3 er to knall titler innen denne sjangeren. Forza 2 er også på vei om det skulle være av interesse. Ulempene med 360 er vel støy nivået og at den lett kan gå varm. Også mange som klager på feil med de eldre utgavene av konsollen. Hva med å vente til X360 Elite kommer? Den får 120GB harddisk, HDMI og kanskje vifter som ikke støyer fult så mye. (Om den kommer da ...) Lenke til kommentar
Laland Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvis du liker skytespill og bilspill er det ikke til og komme fra at 360 er veldig høyt på listen. Kjøp bundelen til Elkjip (360 premium meg GeOW til 3k) og Forza 2 når det kommer, så har du mange, mange gode timer med underholdning i vente. Wii har jo ett godt potensiale, men jeg har ikke prøvd den og skal ikke uttale meg om den. Ps3 har jo noen spill ute, både bil og skyte, Jeg har bare prøvd Ridge Racer og Formula 1, Noe som ikke appelerte til meg halvparten så mye som Pgr3 demoen . 360 har veldig mange gode spill ute, og enda flere kommer. Det er nå potensialet blir åpnet, og det er NÅ de virkelig gode spillene som kommer. Jeg gir min anbefaling til 360 Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Skal du ha "skikkelig" konsoll, må det bli Xbox 360, eller Playstation 3. Akkurat nå, ville jeg gått for 360, ut i fra dine preferanser og behov. Xbox 360 har et bredt spekter av både bilspill, skytespill og adventure. Men det skorter på familiespill, og partyspill. (Du har jo Viva Pinata og Guitar Hero 2, som de eneste nevneverdige) Sony har den siste tiden mistet flere eksklusive spill til fordel for multiplattform, som f. eks Devil May Cry, GTA og Assassins Creed. Det har ikke gått så mye den andre veien, enda, dessverre for PS fansen. Er du spesielt glad i å spille online multiplayer, stiller 360 klart sterkest pr. dags dato. 360'en bråker mest av disse konsollene, men ikke så mye at man merker det når man spiller, som er det viktigste. Tror PS3 kommer til å bli et bra alternativ om et par år, da den har stort potensiale. Prislapper er stiv, nesten det dobbelte av 360. PS3 stiller også med Blu-ray, som kan bli fremtidens nye filmformat-standard. PS3 har også hakket bedre medieavspillingsfunkjsoner, 360'en støtter bare WMV av filmformater, spring updaten for 360'en kan jo inneholde støtte for flere, hvem vet. Lykke til med valget! Endret 27. mars 2007 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 spørsmålet du bør stille deg, er om du skal spille mye online. Hvis du skal det, ville jeg gått for en 360 hvis jeg var deg. 360 har flest spill til nå. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 bare se på hvilke spil som er og å kommer til de forskjellige konsollene l Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Vil bare legge til at X360 som er produsert etter november har fått fikset viftene sine. Jeg er også ute etter en ny konsoll. Har alle de forrige konsollene. Liker spesielt Xbox pga media funksjonene. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har Playstation 3, jeg faller vel under kategorien fanboy, siden jeg også eier en PSP, men tilbake til pointet: Du likte bilspill: Motorstorm, spillet jeg har, det er sykt kult. Du likt skytespill: Resistance: Fall of Man, har det ikke, men demoen var meget inponerende. Jeg har spilt mye Xbox 360, men den er ikke så veldig imponerende, syns jeg da. Høres ut som ett fly når den starter, så om du ikke er pilot, vil jeg si dette er ett minus. Playstation 3 kjører så å si lydløst(avhengig av om den blir støvet ned, for varm o.l) Jeg kan ikke uttale meg om Wii, siden jeg ikke har testet den enda, men jeg holder en knapp på Sonys Playstation 3, og gir den min anbefaling altså. Håper det hjalp, og ha en fortsatt fin kveld. 8251010[/snapback] Faktisk imponert over at du utroper deg selv som en "fanboy" veldig ærlig Der jeg må si deg feil er ved at den høres ut som ett fly når den starter. Det gjør den ikke. Når den starter, starter to 40mm vifter, disse bråker svært lite. Det som derimot bråker er DVD ROM'en i Xbox'n... Denne starter jo ikke føre senere, når man går inn i spill etc. Jeg syns dette er veldig rart egentlig, ble ganske overrasket da jeg fant det ut. Eller i alle fall at de ikke har gjort noe med det. Det er stor forskjell på DVD ROMene som fins i de forskjellige 360 versjonene, men alle har det på seg at de bråker. Merkelig at de ikke laget noen som var mer stille, da maskinen fikk kritikk for støynivå. Og ja, det er bare to 40mm vifter som kjøler BÅDE CPU og GPU. Ulempene med 360 er vel støy nivået og at den lett kan gå varm. Også mange som klager på feil med de eldre utgavene av konsollen. Hva med å vente til X360 Elite kommer? Den får 120GB harddisk, HDMI og kanskje vifter som ikke støyer fult så mye. (Om den kommer da ...) 8251040[/snapback] Kan først starte med å si at jeg har en av de eldste versjonene av 360. Forhondsbestilt. Har aldri hatt noen problemer med den Dette betyr jo derimot ikke at alle konsollene fra den tiden er like bra OM X360 elite kommer. Har fortsatt ikke hørt noen klare datoer for release. Vil tro at de heller prioriterer neste konsoll. -- -- Så over til min egen mening. Jeg har selv X360, Xbox, PS2, PSP, PSONE... Selv om jeg ikke har PS3, har jeg lest en del om den. Jeg stiller meg vel så objektiv som jeg kan, men må si hjertet mitt ligger i Xbox. Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg skal starte. Men må si at PS3 har blitt skrytt opp over all fornuft. Den største fordelen PS3 har, som jeg kan se det. Er Blu-Ray spilleren. 6000 er idag ikke mye for bare en Blu-Ray spiller. Derfor vil jo PS3 være ett svært godt kjøp hvis du har lyst til å satse på Blu-Ray. Selv venter jeg til vi får se litt mer utslag av denne formatkrigen En annen fordel med PS3, er at det kan kjøre "ekte" HD. Dvs. 1080p. Xbox kan også vise 1080p, men det er kun oppskalering. PS3 kan jo i tillegg vise ett slikt bilde på 2 skjermer. Må si at jeg har mine tvil på hvor glatt det fungerer med to 1080p skjermer, i den heftigste fighten i resistance fall of men. Men det er nå så. Til slutt er det jo verdt å nevne spillene. I alle fall partyspillene som finnes til Playstation. Singstar, DDR (dansesspill), Buzz.. etc er artige spill, dersom man har fler å spille med. Som det har blitt nevnt, har jo Xbox 360 Guitar Hero 2(ikke kommet ennå tho). Men det kommer vel også til PS3..? Så over til litt argumentering for Xbox 360. Og da blir det faktisk litt værre. Vi kan jo starte med prisen. En Xbox 360 premium har vel utsalgspris på 2800 eller noe, men som nevnt får du med ett spill for 200 på elkjøp. Ett BRA spill. Playstation har jo sin pris, som ligger på 5500,- hos samme forretning, dette med en Blu Ray film. Xbox har jo nå ett veletablert online system. "Xbox Live" har jevnlig blitt oppdater i nå snart 5 år (or so i think). Playstation har jo også sitt online system, som ikke er like godt etablert. Det er derimot gratis (Xbox live ligger vel på 600 i året). Jeg syns Playstation har lite å skilte med, når det kommer til prisen. Det er som nevnt Blu-Ray som man betaler for. De skryter av å lever 4D grafikk, og en revolusjon, som strengt talt er litt overdrevet. Jeg har fortsatt igjen å se bilder der jeg syns PS3 har bedre grafikk enn X360. Nå skal det jo nevnes at dette har mye at PS3 er såpass ny som den er. Lanseringsspillene til X360 har fått bedre kritikk, men de var ikke på langt nær like gode som de spillene som finnes nå (ex Gears of War mot lanseringsspill). Må si jeg ble veldig skuffet da jeg første gang så actual footage fra motortstorm, altså ingen teaser som var forhåndsrendret. De hadde het sjukt bra grafikk på noen av de teaserne. Nå sier jeg ikke at motorstorm er ett dårlig spill (noe jeg ikke tror det er.. Gleder meg til å eventuelt få testet det)... Men at de skrøt alt for mye av grafikken. Mange forteller at PS3 kun har 256MB minne, mot X360's 512. Dette er en sammenligning som er ubrukelig. PS3 har to 256MB moduler, altså 512. En som tilhører GPU only. X360 derimot har 512, som blir delt imellom CPU og GPU, dette kan jo gi bedre ytelse, hva vet nå jeg. Men det er IKKE dobbelt opp med minne på 360. Nå føler jeg at jeg har argumentert veldig for PS3 egentlig, men jeg har alltid i bakhode prisen på denne konsollen. Føler ikke at Xbox har noe mer enn Ps3 å by på, enn når det kommer til spillutvalg.. Færre småfeil (kan også komme av at PS3 er så nytt som det er).. Og da selvfølgelig Xbox Live. Selv kan jeg ikke si annet enn at jeg smiler bredt når jeg ser både spillmagasinet og gamer.no kritiserer PS3. Nå skal jeg inrømme at det ikke ser ut som om spillmagasinet er helt objektive, men allikevel. De satte som minus "dårlig" grafikk når de anmeldte fall of men! -- -- Uff, langt innlegg Uansett, ett par siste ord om Wii, for jeg har også vært borti den konsollen. Syns denne er utrolig fet. Skulle heller tatt en Wii fremfor en PS3, den har partyfactor 2000. Kontrollerne fungerte bedre enn jeg hadde fryktet, og spillene som allerede er kommet (and there is more to come)er fete. -- -- Konklusjon: Kjøp X360 hvis du har mulighet til å spille live, ikke har tid til å vente på at ting skal fikses/forbedres på PS3. Kjøp PS3 hvis du har penger til det, har [ur]bruk[/u] for Blu-Ray spilleren, og du har en TV som kan vise 1080p (er du i tvil, har den antakelig ikke det. De TV'ne som har blitt solgt til nå (som har "HD Ready" merket) har for det meste 720p. Kjøp Wii hvis du er ute etter en partykonsoll. Dersom du ikke har planer om å spille alene, er dette konsollen for deg Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Må si det var en veldig fin oppsumering Mixy! Veldig enig med alt du sa.. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 En ide er jo å stikke inn på en butikk å teste demo standsene å se vilken kontroller du liker best, det har egentlig en del å si. Ellers så er en annen ide å se på lister over kommende/lanserte spill. Og hvis det er penger det går på så koster vel 360 Core 2100,- på elkjøp med ett spill. 360 har vært ute ett år og har derfor flest lanserte titler for øyeblikket. Vil egentlig anbefale at du finner noen spill du vil spille og kjøper konsollen de finnes på, de fleste her på forumet har sikkert en favoritt, men det går som sagt på personlig smak. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Tusen takk for svar, alle sammen! Før jeg fikk innspill fra dere, var jeg egentlig ganske innstilt på PlayStation3, men nå har synet mitt endret seg litt. Jeg prøvde Wii hos en kompis i går, og det var sånn helt ok. Ikke noe mer enn det. Jeg skal ha en maskin å spille på når jeg kjeder meg, ikke for å ha en bowlingkonkurranse med venner. Det kan jeg eventuelt gjøre med kompisen min . PS3 begynner nå å bli mindre og mindre aktuell mtp hva man får kontra prisen, og jeg begynner å like XBOX mer og mer. Det eneste som bekymrer meg litt er spaken/kontrolleren. Har alltid likt PS sine, da de for meg virker veldig logisk. Men det er vel ikke verre enn å venne seg til XBOX sine, så da er dét problemet løst. Forza2 er en ting som interesserer meg veldig (Hvis det er det spillet jeg mener). Å kunne cruise rundt i en by sammen med andre fra hele verden virker veldig artig, og det er absolutt noe jeg kunne tenke meg. En annen ting som er positivt med XBOX er jo at den har vært ute på markedet en stund, så "barnesykdommer" regner jeg med er utryddet. Håper ihvertfall det. Så da er vel konklusjonen klar, det blir en XBOX. Men en ting jeg lurer litt på, hvordan er det med trådløs kontroller kontra en med tråd? Er det mye forsinkelse på de trådløse? Jaja, kommer til å oppdatere om jeg finner ut noe mer å spørre om. Lenke til kommentar
Ragish Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Så da er vel konklusjonen klar, det blir en XBOX. Men en ting jeg lurer litt på, hvordan er det med trådløs kontroller kontra en med tråd? Er det mye forsinkelse på de trådløse? Jaja, kommer til å oppdatere om jeg finner ut noe mer å spørre om. 8255165[/snapback] Gratulerer med valget av konsoll! Ville valgt det samme ;-) Jeg har både trådløs 360-kontroller og 360-kontroller med tråd (måtte ha en til å bruke på PC'en også), og kan ikke si jeg merker noe forsinkelse på den trådløse spaken i forhold til den med tråd... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Vil bare legge til at X360 som er produsert etter november har fått fikset viftene sine. Jeg er også ute etter en ny konsoll. Har alle de forrige konsollene. Liker spesielt Xbox pga media funksjonene. 8251457[/snapback] Etter det jeg har hørt, så har ikke det blitt revidert noe på viftene, for å få dem mere effektive. :-/ Men de har fått mere lim og lodding på chippen som loddingen vanligvis smelter av når den overheates, som har vært hovedårsaken til blinkende røde lys, men er fremdeles endel som opplever red lights of doom.. :-/ Men det er heldigvis en kommet en gjør-det-selv-løsning som sies å virke mot de røde lysene.. Man pakker 360 inn i ett håndkle, starter den i ca. 10 minutter. Før man fjerner håndkleet, og voila 360'en virker igjen. Kilde: (http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=148334) Teorien er at 360'en overopphetes, og det ødelagte loddingene smeltes fast igjen på nytt.. Her er forøvrig en photoshop, av MS sin support-avdeling som tar 130$ for å fikse feilen: Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Om du vurderer Elite http://xbox360.ign.com/articles/776/776448p1.html Vet dere om den er mer stillegående og har bedre viftefunksjoner? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Tror det er Test Drive du tenker på Gratulerer med valget Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Du kan kjøpe både X360 & Wii til samme pris som PS3. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 En annen fordel med PS3, er at det kan kjøre "ekte" HD. Dvs. 1080p. Xbox kan også vise 1080p, men det er kun oppskalering. PS3 kan jo i tillegg vise ett slikt bilde på 2 skjermer. Må si at jeg har mine tvil på hvor glatt det fungerer med to 1080p skjermer, i den heftigste fighten i resistance fall of men. Men det er nå så. Til slutt er det jo verdt å nevne spillene. I alle fall partyspillene som finnes til Playstation. Singstar, DDR (dansesspill), Buzz.. etc er artige spill, dersom man har fler å spille med. Som det har blitt nevnt, har jo Xbox 360 Guitar Hero 2(ikke kommet ennå tho). Men det kommer vel også til PS3..? 8251630[/snapback] Xbox360 kan vel kjøre 1080p, men det mangler spill som støtter dette. Virtua Tennis 3 blir vel første Xbox360 tittel med 1080p. Når maskinen oppskalerer andre spill blir det vel 1080i. Er du sikker på at PS3 kan vise bilde på 2 skjermer samtidig? Det var mye snakk om det mens man fortsatt trodde den skulle ha 2 HDMI utganger. Nå har den jo ikke det alikevel. Mener også å ha lest her på forumet at Singstar og Guitar Hero 1 og 2 til PS2 ikke fungerer så godt på PS3 enda. Nå har kanskje trådstarter bestemt seg for Xbox360 og det høres jo bra ut. Har Xbox360 selv og er godt fornøyd med den. Litt mer argumantasjon: PS3 er sonefri på spill (kun PS3 spill) og det er jo veldig kjekt, men det er kanskje litt problemer med å finne asiatiske butikker som sender til Europa etter Lik-Sang saken. På Xbox360 er det opp til utvikler/utgiver å bestemme om et spill skal være sone fritt. Så spill fra EA er ikke sonefrie, men f.eks. spill fra Ubisoft er som regel det. Hvis du skal importere spill til Xbox360 så se på websidene: www.playasia.com (play-asia.com tar deg også til samme siden) og www.videogamesplus.ca Hvis det ikke kom klart fram så anbefaler jeg deg en Xbox360 fordi: +Prisen er lav (bruk elkjøp eller lefdal sine nettbutikk) +Bra spill utvalg og mange store tittler kommer utover året +XboxLive fungerer utmerket (selv om det koster 600kr. i året) Og det er vel det viktigste hvis man kjøper en spillkonsoll for og spille. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Wii er denmest inuitive konsollen av de 3 kontrollen er genial men utviklerne har uheldighvis ikke mestret den enda. Men jeg ville anbefalt og både kjøpe 360 og Wii det er billigere enn å kjøpe en PS3. Har prøvd en PS3 det var veldig moro og spille flyspill på den. Men PS3 er nesten det samme som 360 bare med Blu Ray og mindre lydnivå....... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 X-Box 360, den har mange gode spill, og de aller fleste spillene som kommer til PS3 kommer også på X-Box 360. Bilspill: Project Gotham Racing 2, Test Drive Unlimited, Burnout Revenge, Need For Speed MW og Carbon, Ridge Racer 6, samt Forza Motorsport som kommer senere på året. Skytespill: Gears Of War, Call Of Duty 2 og 3, Ghost , Quake 3, Battlefield 2: MC, FEAR, samt HALO 3 som kommer til høsten. Adventure: Tomb Raider Legend, Splinter Cell DA, Lost Planet, Oblivion, King Kong, Two Worlds kommer snart. Finnes mange flere som jeg ikke kommer på akkurat nå, men tippe du har dekt spillbehovet ditt med X-Box 360. Venter du 1 år vil PS3 gjøre samme biffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå