Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Whitebox CL56 netverksproblem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver i skrivende stund å fikse et nettverksproblem jenta mi har.

Hun fikk en Whitebox CL56 i gave i fjor og denne trengte sårt en formattering.

Før jeg formaterte fungerte ikke USB, Mediaplayer osv...

Så Installerte Windows XP SP2 og nå fungerer dette, MEN

Nettverkskortet er ikke helt villig, jeg får installert dette og alt men det vil ikke starte å ta inn signaler.

Det jeg vet på bærbare er at Produsenten av PC'n har sin egen måte å skru det tråløse nettverkskortet på og av. ( Pga hvis du sitter på fly osv)

Det er viser som "enabled" påde i enhetsbehandlingen og under controlpanel/nettverk

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg får det tråløse nettverket til å ta inn signaler.

Jeg har prøvd med medfølgende programvare og lest brukermanualen til denne bærbare men ingenting der....

Er det noen der ute som vet den hemmelige oppskriften på dette? Whitebox er jo et stort ***** svindlerselskap så umulig å få no support derifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en kompis av meg har hatt lignende problem...han fikset ved å trykke sånn "skru-påtrådløs-knapp" på pcen. (sjekk bildet)

men hva er egentlig problemet?jeg forstår ikke helt 100%. Når du trykker oppdater på "Vis trådløse" så kommer ingenting opp?

post-86151-1175026605_thumb.jpg

Lenke til kommentar

På siden av PC'n så er det en bryter som er til det tråløse kortet.

ON/OFF, men denne står jo på ON... (Hardware switch)

Og inne i Win XP prøver jeg å sette RADIO "ON", men da sier den at nettverkskortet er disabled, og at jeg må sette "hardware switchen" på.

Men den står jo på ON!! hehe..... *frustrert

Og en ting til skal sies, før jeg formatterte fungerte jo tråløse kortet som bare det. Så litt rart om dette bare skulle bli ødelagt av en formattering! :p =)

Takk for innleggene! Prøver å trykke litt på F tastene.... sier ifra om jeg fikser det... men har dere flere tips blir de godt mottatt :-)

Lenke til kommentar

Hei Ravenlord!

Nei det har jeg faktisk ikke gjort! Skal prøve det da jeg kommer hjem =)

Det må være installert? Tror det følger med et program som heter nettopp easybutton eller noe sånt!

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg har en CL56, riktignok ikke fra Withebox, men her er det en bryter nede til venstre, ved siden av lydinngang og utgangen som må skrues på, deretter kommer det et rødt lys på, volá og du har trådløst nett :)

Forøvrig syntes jeg det var best å bruke Intel PRO wireless til pcen når jeg hadde XP, det innebygde programet i XP var elendig og fant ikke nettverk som kom opp i intel programvaren.

Funker fint uten intelprogammet i Vista.

Lenke til kommentar
Jeg har en CL56, riktignok ikke fra Withebox, men her er det en bryter nede til venstre, ved siden av lydinngang og utgangen som må skrues på, deretter kommer det et rødt lys på, volá og du har trådløst nett :)

Forøvrig syntes jeg det var best å bruke Intel PRO wireless til pcen når jeg hadde XP, det innebygde programet i XP var elendig og fant ikke nettverk som kom opp i intel programvaren.

Funker fint uten intelprogammet i Vista.

8257435[/snapback]

om du ikke har installert easybutton programmet så er det 100% sikkert at det er det som er problemet....

Geir

Lenke til kommentar
Jeg har en CL56, riktignok ikke fra Withebox, men her er det en bryter nede til venstre, ved siden av lydinngang og utgangen som må skrues på, deretter kommer det et rødt lys på, volá og du har trådløst nett

Hei Farballa!

Takker for svar, men det kommer ikke noe rødt lys opp på PC'n, ingenting skjer da jeg bruker "hardware switchen", men skal visst mulig gå etter jeg har installert EASY BUTTONS programmet som fulgte med =)

Er hjemme snart så da prøver jeg det!

Lenke til kommentar
om du ikke har installert easybutton programmet så er det 100% sikkert at det er det som er problemet....

Geir

Dere er jaggu meg Gutta på Skauen ass!

Her får man hjelp av bra folk! Ringte de som hadde solgt henne WHitebox'en og de hadde ikke peiling!

Da anser jeg tråden som avsluttet, får jeg ikke dette til å fungere disabler jeg kortet og kjøper en USB-PENN med tråløst nettverk

Igjen mange takk for kloke ord! :thumbup:

Lenke til kommentar

Geir

Dere er jaggu meg Gutta på Skauen ass!

Her får man hjelp av bra folk! Ringte de som hadde solgt henne WHitebox'en og de hadde ikke peiling!

Da anser jeg tråden som avsluttet, får jeg ikke dette til å fungere disabler jeg kortet og kjøper en USB-PENN med tråløst nettverk

Igjen mange takk for kloke ord! :thumbup:

8258311[/snapback]

Om du ikke får dette til så ser jeg gjerne at du kommer tilbake og sier at det ikke virket så vi kan hjelpe deg/henne till å få dette til å virke....det er nok ikke feil på kortet..

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...