MartinAB Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 X og Y blir spandert drops på. I dropsposen er det 12 gule og 15 røde drops. a) Hvor stor er sannsynligheten for at X trekker en rød drops? b) Dersom X trekker en rød drops, hvor stor er sannsynligheten for at Y etterpå trekker en rød drops? c) Dersom X trekker en gul drops, hvor stor er sannsynligheten for at Y da trekker en rød drops? Kan noen hjelpe meg? ------------------------------------------------------------------------------------------------ svar på oppg. A 12+15=27 15:27 = (5:9) det er riktig ifølge fasiten. Det er den eneste jeg klarer.. kan noen hjelpe meg med B og C? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 a: Gyldige / Mulige = 15 / 27 = 5 / 9 b: Gyldige / Mulige = 14 / 26 = 7 / 13 c: Gyldige / Mulige = 15 / 26 Skal ikke dette stemme? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er riktig det. Generelt blir sannsynlighet antall rikitge delt på totalt antall. Her blir det antall røde(eller gule) drops delt på antall drops avhengig av hva en spør etter. Lenke til kommentar
MartinAB Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 AAh...! Jeg misforsto oppgaven :!: jeg tok; 15:27 * 14:26 osv..LOL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå