Gå til innhold

ASFtools for linux

Anbefalte innlegg

Jeg har nå installert PcLinuxOS på min laptop og det er et program jeg savner nemlig ASFtools. Et gratis program for å kutte wmv filer. Er det noen her som vet om et program som kutter wmv filer uten konvertering til andre formater...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til å kutte .wmv-filer (eller andre filer) kan du f.eks. bruke mencoder eller ffmpeg. Her er et eksempel på bruk av mencoder:

La oss si vi har en fil movie.wmv på totalt 2 timer og vil dele den i to filer a 60 minutter:

mencoder -ovc copy -oac copy -ss 00:00:00 -endpos 01:00:00 -o del1.wmv movie.wmv
mencoder -ovc copy -oac copy -ss 01:00:00 -endpos 01:00:00 -o del2.wmv movie.wmv

Her starter den første delen på begynnelsen (-ss 00:00:00) og slutter 1 time frem (-endpos 01:00:00). Den andre delen starter etter 1 time (-ss 01:00:00) og slutter igjen 1 time frem. Det finnes også andre måter man kan spesifisere start og stop på. Se manualen til mencoder (man mencoder). ffmpeg virker på lignende måte.

Andre muligheter er mpgtx, avisplit eller ASFtools via Wine (ikke testet).

Lenke til kommentar
Til å kutte .wmv-filer (eller andre filer) kan du f.eks. bruke mencoder eller ffmpeg. Her er et eksempel på bruk av mencoder:

La oss si vi har en fil movie.wmv på totalt 2 timer og vil dele den i to filer a 60 minutter:

mencoder -ovc copy -oac copy -ss 00:00:00 -endpos 01:00:00 -o del1.wmv movie.wmv
mencoder -ovc copy -oac copy -ss 01:00:00 -endpos 01:00:00 -o del2.wmv movie.wmv

Her starter den første delen på begynnelsen (-ss 00:00:00) og slutter 1 time frem (-endpos 01:00:00). Den andre delen starter etter 1 time (-ss 01:00:00) og slutter igjen 1 time frem. Det finnes også andre måter man kan spesifisere start og stop på. Se manualen til mencoder (man mencoder). ffmpeg virker på lignende måte.

8251636[/snapback]

Tusen Takk... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...