Gå til innhold

nForce APU vs Audigy2

Anbefalte innlegg

Hvilken er best nForce APU eller Audigy 2?

Selv bruker jeg nForce APU.

En venn har kjøpt Audigy 2 for å teste den.

Jeg syntes den er god ja, men han hadde Creative FPS1600 høyttaler.

Jeg merker min er bedre, eller tar jeg feil?

Har ABIT SP-50.

Merket hans lyden er litt skarpt ikke myk dyp bass.

Jeg syntes Creative ramser for mye som THX i chip, 24bit, bla bla betyr den krever mer CPU....right?

Hvilken er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal koble til et "ordentlig" 5.1-anlegg er nForce-alternativet best. Dette er fordi den enkoder lyden til AC3. Det finnes et par tråder om dette. bare bruk "søk" :smile:

Tilbake til spørsmålet: Jeg driter i om Audigy2 er THX-sertifisert. Jeg synes at lydmodulen på mitt hk, a7n8x, gir minst like god lyd som mitt gamle audigy. Nå varierer det i kvalitet, hvor bra DACen er, men hvis du bruker "digitallyd" (da tenker jeg på AC3), så mener jeg at nForce-APUen er audigy overlegen. Hva skal man med en DAC når signalet er digitalt hele veien (til dekoderen)?

btw. "Magnum44" skrev en bra "artikkel" om dette på forumet. Bare bruk søkefunksjonen :wink:

Vil legge til at jeg bruker Videoligic digitheatre (faen, får skaffe meg en signatur som viser specs), så det er mulig at forskjellene vil bli mer merkbare etter hvert som man "stiger opp i gradene". Det være seg i Nvidia eller Creatives favør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...