Gå til innhold

Hjelp til Nytt Wii spill?!

SWRT91

Anbefalte innlegg

Men noen må si hvis de har mario strikers og harry potter til wii, samme person må ha begge så de kan si hvem som er best.

8958274[/snapback]

Har begge spillene, men jeg er ikke helt sikker på hvilket som er best. HP er et veldig godt adventure-spill, og har en god stryemekanisme. Liker du HP bøkene og filmene, så er det et godt valg. Mario Strikers er veldig morsomt med venner. Onlindelen er ikke så bra. Bra til å være første forsøk av Nintendo, men den mangler litt, og mange brukere er veldig feige online. Alene vil du spille gjennom alle cupene, og spille litt online. Har du mange venner, og liker å spille med andre, så får du mye mer ut av det. Så spørsmålet du bør stille deg er: Liker du andventure-spill, eller multiplayer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge! Men jeg har litt lyst på transformers, men det er vist litt kort. Så jeg tror ikke jeg velger det, men mario kommer til usa til lørdag og da kommer det sikkert snart en video review så jeg kan sammenlingne det med harry potter.

Men hvor lenge varer harry potter spillet da ca?

Endret av SWRT91
Lenke til kommentar

Jeg fikk spillet i går, og jeg har allerede rundet det i dag. Men for å si det slik, så har jeg spilt det en del. Tror at hovedhistorien er omtrent 12-15 timer lang, men du kommer fortsatt til å ha mye å gjøre annet en det. Det er veldig mye å utforske, du har alle stedene som er i boka. Det er også mange minispill å finne. Du kan blant annet spille trollmannssjakk, finn to like og mange andre spill som trollmenn bruker tiden sin på.

Lenke til kommentar
Jeg fikk spillet i går, og jeg har allerede rundet det i dag. Men for å si det slik, så har jeg spilt det en del. Tror at hovedhistorien er omtrent 12-15 timer lang, men du kommer fortsatt til å ha mye å gjøre annet en det. Det er veldig mye å utforske, du har alle stedene som er i boka. Det er også mange minispill å finne. Du kan blant annet spille trollmannssjakk, finn to like og mange andre spill som trollmenn bruker tiden sin på.

8962614[/snapback]

Men når du ikke viste hvilket spill som var best spør jeg deg, hvilket spill er du du har kost deg mest med?

Og når det gjelder grafikk, er det samme grafikk som er på pc demoen?

Endret av SWRT91
Lenke til kommentar

Har to Wiier i huset (både NTSC og PAL) og har prøvd det meste av Wii-Spill:

Pirates of the Carribean: At World's end - 1/10: Fysj og fy! Hvordan klarte Disney Interactive Studios å rote seg oppi dette rotet. La oss ikke spøke engang. Dette er ikke engang verdt bryet å laste ned gratis.

Nå er ikke jeg en særlig fan av Pirates of the Carribean (Både spill og-filmserien), men denne gangen stilte jeg meg i likegyldig possisjon i forhold til om jeg skulle like det eller ei. Dårlig gameplay og patetisk handling

Bust-A-Move - 4/10: Dette spillet er for spesielt interesserte Bust-A-Move fans. Utgivelsen inneholder originalen, samt noen nye moduser. Blant disse finnes Endless, Versus og Shooting. Noe nytt i Wii versjonen er at du kan velge Character på hvert enkelt spill. Spillet støtter også 2-player (Versus). Men alt dette kan bli veldig kjedelig i lengden. Ikke verdt 400-500 kr. i butikken.

Sonic and the Secret Rings - 2/10: For de som tror at den første Sonic-utgivelsen på Wii vil likne på de gamle klassikerne, vil dere kanksje få dere en overraskelse over det nye konseptet. Det suger MILDT SAGT. Det var nok om den saken.

Eledees - 3/10: Dette kunne de gjort så mye bedre. Eledees (eller Elebits) blir man lei av etter en time. 3 poeng for spennende konsept og at de tør å vise noe nytt

SSX Blur - 4/10: Dette har jeg ikke spilt så altfor mye pga. helt elendige styringer i spillet. Men kan sikkert være et helt OK spill, hvis man først setter seg inn i det...

Prince of Persia: Rival Swords - 4/10: Dårlig score på grunn av dårlig med variasjon gjennom spillet. Har ikke runna dette, men ikke noe jeg anbefaler i det hele tatt. Med mindre man har installert mod-chip i sin Wii, og kan få det gratis

Andre dårlige spill som ikke er verdt å skrive noe mer om:

Need for Speed: Carbon - 2/10: Patetisk styring og kjedelig handling

Harry Potter & The Order of the Pheonix - 2/10: Ikke noe særlig bedre enn Pirates of the Carribean

Spider-Man 3 - Dette spillet kommer du ikke gjennom uten å finne utallige bugs (antakeligvis grunnet ALTFOR FORHASTET LANSERING). Et spill som de kunne jobbet mye mer med

Sånn.. Nå som det er ute av veien, kan jeg vel begynne med spill som mer eller mindre er verdt pengene:

Godfather: Blackhand Edition - 8/10: Dette spillet hadde jeg gledet meg til LENGE! Jeg ble ikke skuffet på noen måte. Man må heller ikke spille altfor lenge før man merker at det likner på GTA-serien, som er noe jeg liker sterkt! Etter et godt stykke inne i spillet, begynte jeg å miste interessen. Kanskje pga. lite variasjon, men pytt pytt. Her får du titalls timer med mye gladvold!!

Mario Strikers Football Charged - 5.5/10: De første dagene sitter du og spiller dette intenst. Men etter en liten stund sitter du igjen med en følelse av at dette har altfor lite variasjon. Det tar en stund å fullføre spillet (Unlocklables, Cheats, Player Cards osv.), men alt går ut ifra det samme: En slags type Fifa Street med både gamle og nye Nintendo-helter. Men dette spillet for et stort pluss på grunn av den flotte men sinnsykt klønete online-funksjon

Mortal Kombat Armageddon - 8/10: Jeg, som ikke har spilt noen av de eldre spillene i denne Eventyr/Fighting-serien, hadde ikke så mye forventninger til dette spillet, men ble hyggelig overrasket over Quest-modusen. Blodige sloss-kamper og kul bruk av Wii-Remoten gjør at dette spillet får bra score hos meg. Mye extra-materiale (f.eks. Motor Kombat) og muligheten til å lage dine egne fightere gjør at du ikke blir fort lei av dette eventyr-spekkede Wii-spillet.

Mario Party 8 - 6/10: Dette har jeg ikke spilt så altfor mye. Et par ganger med noen venner, men alene er dette et spill du ikke får så mye glede av. Noe som treker dette spillet forferdelig ned, er det at du må høre på fryktelig mye prat (Tutorials, unødvendig info osv.). På toppen av det hele er personen som snakker om dette, en skummel kar. En helt OK oppfølger i denne ekstremt lange Nintendo-serien.

Super Paper Mario (NTSC-USA) - 8/10: Jeg må innrømme, jeg var en smule skeptisk til dette litt alternative Mario-spillet, og skuffelsen ble til virkelighet når jeg begynte spillet, og måtte se på en fryktelig lang historie/film om handlingen. Greit nok at de må få spilleren inn i historien, men de kunne nok ha gjort introduksjonen litt mer interaktiv (kanskje spille forhistorien?) eller noe slikt. Men når jeg begynte spillet vekket det straks gode gamle minner i meg. Jeg ble rett og slett helt hekta på SPM. De klarer å kombinere den samme Mario-følelsen som man alltid får, med en slags Zelda-vri. Dette spillet byr på hjernetrim og god gammel Mario-moro, slik som bare Nintendo kan gi. Det er lite som hindrer meg i å gi dette spillet full score, men for mye fortelling og preking dytter nivået noen par hakk ned. Også verdt å nevne at spillet har en 3D-funksjon som gjør at du kan switche i mellom 2D og 3D. Ganske så moro.

Splinter Cell: Double Agent - 9/10: Ikke stort mer enn å si enn at denne serien skuffer aldri. Jeg er stor tilhenger av Tom Clancys verk og stiller høye krav til spillene. Men jeg ble ikke på noen måte skuffet. Ikke like mye preking som Super Paper Mario (se over) gjør at du føler at du er mer i spillet. Nesten full score!

Super Monkey Ball: Banana Blitz - 7/10: Et veldig spennende konsept, men blir igjen tatt over av dårlig med variasjon på det såkalte Main Game, hvor du skal flytte en ball gjenom en bane ved å velte på plattformen (litt sånn som Mercury Meltdown: Revolution). Men, hvis du blir lei av Main Game, er det massevis av Party Games hvor du kan spille opptil 4 samtidig i ulike utfordringer. Her blir apen i deg virkelig satt på prøve.

WarioWare: Smooth Moves - 8/10: Dette ble straks min favoritt på Wiien. Stressende, morsomme og kreative minigames, gjør at du (under bittelitt tvil) ender opp på gulvet med latterkrampe. Men spillet er så ALTFOR, ALTFOR KORT!! Det er snakk om at jeg runna spillet på et få antall timer. Men kreativiteten er det ingenting å si på.

Heatseeker - 7.5/10: Ikke spilt så altfor mye av denne flysimulatoren. Men de få stundene jeg har prøvd, har jeg storkost meg. Kan dessverre ikke si så altfor mye mer, men et lite minus fordi det ikke inneholder noe særlig til ekstramateriale.

Rayman: Raving Rabbids - 7/10: Etter du har prøvd et par Wii-spill som WarioWare, Super Monkey Ball og Partyspillene på Sonic And The Secret Rings, blir du fryktelig lei av minigames. Særlig når mange av de kan likne litt på hverandre. Det er da kreativiten komnmer i bruk. Nå kan det hende at jeg gir dårlig score fordi Rayman var det siste av disse Party-spillene jeg prøvde. Når alt dette dårlige er sagt, må jeg nesten si at Rayman Raving Rabbids faller bedre ut på minigames-fronten en Super Monkey Ball sine ikke så altfor kreative småspill. Et helt greit spill.

Cooking Mama Cook Off - 8/10: Jeg vet hva du tenker: Matlagning på Wii er jo dømt til katastrofe. Men, nok en gang overrasker nok et kreativt tema at det ofte kan være de merkeligste spill-idèene som kan bli hitter. På Cooking Mama Cook Off, blir du satt i rollen som kokk. Du lager spennende retter ved å utføre morsomme oppgaver som kutting, skjæring, steking, baking og mye mer. Dette er nødvendigvis ikke et veldig godt spill, men gjennomførelsen av spillet er såpass perfekt at jeg velger å gi den 8 poeng

Bionicle Heroes - 5/10: Dette spillet ser jeg ikke vitsen i. Du går rundt med en Lego-robot og bygger ting med forskjelige masker, og når du først er i gang skal du skyte noen bittesmå monstre med.. Selvfølgelig, en laserstråle. Makan til tåpelig spill, har jeg ikke spilt på år og dag, men dette er da min mening. Jeg vil tro at 7-åringer setter mye mer pris på spillet en 13-åring som meg. Sånn sett, så er det ikke helt fair at jeg dømmer dette spillet.

Zelda: Twilight Princess - 10/10: Første spill med full pott! Kommer kanskje ikke som en bombe på de fleste, men spillet er faktisk så fantastisk som de fleste vil ha det til. Fantastisk handling. Gleder meg allerede til oppfølgeren. Et fullverdig Zelda-spill, og et must for de som eier en Wii.

Metal Slug: Anthology - 8/10: Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri hadde hørt om Metal Slug før jeg prøvde Metal Slug: Anthlology. Denne samlingen inneholder samtlige av Metal Slug-spillene. Inneholder også mulighetene til å spille med 2 deltakere samtidig, slik som de gamle klassikerne. Men blir lei av spillet etter hvert av dårlig variasjon.

FarCry: Vengeance - 6/10: Dette spillet har jeg faktisk bare prøvd èn gang. Jeg hadde store forventninger utifra det mine kompiser hadde sagt om det. Men jeg må si jeg ble litt skuffa. Virker som det er dårlig med variasjon, og inneholder en ganske kjedelig multiplayer-funksjon. Men med alt tatt i betraktning så virker det som et helt OK spill

Red Steel - 8/10: For å være et lanseringsspill så er dette et kjempeflott spill. Faktisk det første spillet jeg prøvde Wii. Tar en stund å komme inn i styringen, men når du først er inne i det, koser du deg ordentlig. Absolutt verdt pengene!

Tony Hawk: Downhill Jam - 8/10: Første ting jeg må si her er: Flott soundtrack! Nå som det er sagt kan jeg begynne med omtalen. For de som er blitt lei av de gamle Tony Hawk spillene, så kan dette være spillet for deg. Spillet har nemlig tatt en ny form. Nemlig racing. En annen ting som du vil merke er at de ikke har de samme rettighetene på de ulike "PRO-SKATERS". Istedenfor har de laget fantasi-spillere med ulike personligheter.

- Pluss fordi de har gjort noe nytt

- Minus fordi de ikke har rettigheter på de ulike skaterne

Rampage: Total Destruction - 7/10: Dette spillet elsket jeg i starten. Å ødelegge virtuelle ting er det beste jeg vet. Multiplayer-funskjonen på spillet er kjempegøyal. Du har også mulighet til å spille de eldre Rampage-versjonene. Men dette kan bli fryktelig kjedelig etter hvert. Greit spill som holder kanskje en helg eller to. Men hvis du er en ekte gamer så holder det ikke mer enn kanksje en dag eller to.

Excite Truck - 9/10: Fantastisk morsomt spill! Dette spillet blir du glad i. Men får ikke full score pga. spillet er ekstremt kort. Altfor få baner. Men veldig gøyalt.

Mercury Meltdown: Revolution - 9/10: Flott spill med flott konsept. Kan minne litt om Super Monkey Ball: Banana Blitz. Her er det store utfordringer i massevis. Hvis du er glad i hjernetrim, så vil du elske dette spillet. Det gjorde jeg. Inneholder også trivelige party games.

SÅ, KOMMER VINNEREN I TESTEN:

Resident Evil 4: Wii Edition (NTSC-USA) - 10/10!: Første gang jeg hørte noe fra dette spillet var i April. Dette spillet kom til Japan allerede Mai, og i USA kom det midt i Juni. Dere Europèere må nok vente til den 29. juni med å blaste hode av zombier. Men jeg derimot, med min fantastiske USA-Wii fikk prøvd Resident Evil 4 for et par dager siden. Og jeg må si, jeg synes nesten litt synd på dere som ikke har prøvd det ennå. DETTE ER ET MESTERSTYKKE!! Selv om dere har Gamecube versjonen, eller PS2-versjonen, vil dere synes at dette er blant de beste spillene i hele historien. Capcom klarer å kombinere vold og brainstormere på en måte som får deg i ekstase. Jeg klarte ikke å sette fra meg Wiimoten. Jeg har cff runna det, men er på ingen måte lei. Wii Edition inneholder nemlig alle bonusmaterialene fra PS2 og GameCube. All bonusmaterialet vil ta timevis å mekke. Og som om det ikke er nok, så blir man egentlig aldri ferdig når det står hvilken runde du er på i "Saving Screenen". Du kan alltid komme lengre, med andre ord. Blant bonusmaterialet er et Mini-Game hvor du skal drepe så mange zombier som overhodet mulig. Med rekorder, så du kan alltid bli bedre. Når det gjelder kontrollene er alt helt plettfritt. Når jeg først er inne på det, kan jeg også anbefale en Wii-gun. Kan fås kjøpt på internet (Ebay f.eks.)

SÅ, den endelige konklusjonen er at hvis du har lyst til å kjøpe nytt Wii-spill, så synes jeg du burde vurdere en av disse:[/size]

1. Resident Evil 4: Wi Edition

2. Zelda: Twilight Princess (cff)

3. Excite Truck

4. Super Paper Mario (NTSC-USA)

5. Mercury Meltdown: Revolution

6. WarioWare: Smooth Moves

7. Splinter Cell: Double Agent

8. Tony Hawk: Downhill Jam

9. Rayman: Raving Rabbids

10. Red Steel/Mortal Kombat/Metal Slug: Anthology (Kommer ann på hva du liker)

Det var vel alt...:p

Onkl CB

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar

b]Resident Evil 4: Wii Edition - 10/10!:[/b] Første gang jeg hørte noe fra dette spillet var i April. Dette spillet kom til Japan allerede Mai, og i USA kom det midt i Juni. Dere Europèere må nok vente til August med å blaste hode av zombier. Men jeg derimot, med min fantastiske mod-chip fikk prøvd Resident Evil 4 for litt over en uke siden. Og jeg må si, jeg synes nesten litt synd på dere som ikke har prøvd det ennå. DETTE ER ET MESTERSTYKKE!! Selv om dere har Gamecube versjonen, eller PS2-versjonen, vil dere synes at dette er blant de beste spillene i hele historien. Capcom klarer å kombinere vold og brainstormere på en måte som får deg i ekstase. Jeg klarte ikke å sette fra meg Wiimoten. Jeg har cff runna det, men er på ingen måte lei. Wii Edition inneholder nemlig alle bonusmaterialene fra PS2 og GameCube. All bonusmaterialet vil ta timevis å mekke. Og som om det ikke er nok, så blir man egentlig aldri ferdig når det står hvilken runde du er på i "Saving Screenen". Du kan alltid komme lengre, med andre ord. Blant bonusmaterialet er et Mini-Game hvor du skal drepe så mange zombier som overhodet mulig. Med rekorder, så du kan alltid bli bedre. Når det gjelder kontrollene er alt helt plettfritt. Når jeg først er inne på det, kan jeg også anbefale en Wii-gun. Kan fås kjøpt på internet (Ebay f.eks.)

Resident evil 4 wii edition er ute.

Endret av rjpa
Lenke til kommentar
Virker som om du er litt for liten til å leke med quoter. Hvis du hadde lest innlegget, så hadde du fått med deg at jeg sa: Resident Evil 4: Wii edition kommer ikke i EUROPA FØR I AUGUST

Jeg derimot er stor nok til å leke med quoter og kan informere deg om at Resident Evil 4: Wii edition har release 29 Juni, altså i morgen.

Og et lite tips, kutt ned på store bokstaver og caps, det er bare uhøflig og plasserer deg i en "barnslig" bås.

Lenke til kommentar

Først, takk til ^Bear som forsvarer saken min om at Resident Evil 4: Wii Edition ikke er ute ennå (slik som noen på denne tråden faktisk sier).

Når det gjelder det jeg sa om at det kom i august, så legger jeg meg flat. Feil fra min side, sorry, no hard feelings.

Syntes det var unødvendig å skrive "store bokstaver og caps". I tilfelle du ikke visste det, så er de to tingene akkurat de samme (CAPS = Capital letters = Store bokstaver). Tydelig at noen ikke har gjort engelsk-leksa si. Og apropos "barnslig", jeg er faktisk et barn og jeg er akkurat ferdig med barneskolen (13 år) og liker å voldta Caps en gang iblandt!

Onkl CB

Lenke til kommentar
Først, takk til ^Bear som forsvarer saken min om at Resident Evil 4: Wii Edition ikke er ute ennå (slik som noen på denne tråden faktisk sier).

Når det gjelder det jeg sa om at det kom i august, så legger jeg meg flat. Feil fra min side, sorry, no hard feelings.

Syntes det var unødvendig å skrive "store bokstaver og caps". I tilfelle du ikke visste det, så er de to tingene akkurat de samme (CAPS = Capital letters = Store bokstaver). Tydelig at noen ikke har gjort engelsk-leksa si. Og apropos "barnslig", jeg er faktisk et barn og jeg er akkurat ferdig med barneskolen (13 år) og liker å voldta Caps en gang iblandt!

Onkl CB

8965927[/snapback]

Watch out, OnkelCB på krigsstien!

Lenke til kommentar
Tydelig at noen ikke har gjort engelsk-leksa si. Og apropos "barnslig", jeg er faktisk et barn og jeg er akkurat ferdig med barneskolen (13 år) og liker å voldta Caps en gang iblandt!

Onkl CB

8965927[/snapback]

Hahahahaha, Burn :!:. Nå er jeg spent på å høre hva du har å si til ditt forsvar Bear!... :D

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Onkl CB

8965927[/snapback]

Noen butikker sender ut spillene før release, dvs at de får dem på lager tidligere og sender dem ut til forhåndbestillere, dermed er det enkelte som får dem før releasen. Har selv opplevd å få spill 1 til 2 dager før release egentlig kom.

Engelsk leksa mi er jeg ferdig med for non og 10 år siden, men jeg gir deg en liten forumlekse til du får nok innlegg.

DETTE ER FORUM CAPS.

Dette er forum store bokstaver

Jeg forbeholder meg og retten til å gjøre en liten quote fra nettiketten:

Store bokstaver blir oppfattet som skriking. Skriking hjelper kanskje mot småsøstre en gang i blant, men når du skriver som èn blant mange på f. eks. forumet skaper dette bare misnøye. Det vil føre til økt oppmerksomhet rundt innlegget ditt, men ikke nødvendigvis på den måten du hadde tenkt. Det vil tiltrekke seg personer som blir irriterte over at du skriker til dem, og alle vil ble mer opptatt av hvordan du skriver fremfor hva du skriver. Folk vil i stedet for komme med sure kommentarer til deg. Mange brukere kan la være å gi deg et skikkelig svar, hvis de føler at du "bråker" for mye.

Jeg råder deg til å voldta caps locken i Word før du setter deg ned på forumet.

Jeg råder deg og til å følge et annet lite hint fra nettiketten: Lytt til erfarne brukere.

Dette var dagens lille undervisning fra en sliten bjørn i skogen :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok. Jeg kan kanskje ikke dette forumet ut og inn, men jeg skal ta imot rådet ditt. Hvis du tolket mine caps/store bokstaver som skriking så har du bare misforstått (beklager). Jeg tar store bokstaver som DETTE. Men, når det er sagt, så synes jeg det var litt "barnslig" å whine på en gutt på 13 år, når du ser at jeg har et antall poster på 10. Men, la oss avslutte krangelen.

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar
Har prøvd de forskjellige steder. Det meste er jo mitt, men 3 av de har jeg nok lånt av noen folk. Bortsett fra de 3 spillene så er det ikke noe juks. Til tross for alderen min har jeg opplevd ganske mye når det gjelder spill...

8966439[/snapback]

Hva bruker du wiikey til da? :p

OnT: Vurderer sterkt å kjøpe både MP8 og RE4. Så snart jeg får litt penger mellom hendene skal litt av hvert kjøpes... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...