noenmoen Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Grunnen til at jeg starta denne tråden er at jeg lurer på om det er verdt å kjøpe den nye G5 2007/Blå modell siden jeg er litt misfornøyd med min G5... litt om mine gaming mus erfaringer: Min første gaming mus var MX518 og var super fornøyd med den, likte spesielt at man kunne stille på sens og de to knappene på siden. Så kom G5, d som skuffa meg me den var at dem hadde fjerna den ene geniale knappen på sia, også var den bittelitt større enn MX518. Prøvde den hos en kompis og fant ut at den var mer nøyaktig, hadde ikke trudd at d var noen spesiell forskjell men laser var tydeligvis en del bedre enn optisk. etter vert kjøpte jeg den og etter å ha brukt den ei stund bynte scrollen å irritere meg ganske mye, har hørt folk klaga på at den er har men d har ikke jeg hatt noe problem med. Jeg har derimot hatt problem med at scollen "hopper" f.eks. vis jeg skal skifte våpen i et spill så hopper den over noen våpen selv og jeg bare scroller ett hakk, også har jeg problem med at den scroller av seg sjøl f.eks. du har ett våpen framme og har ikke tengt å skifte også plutselig helt tilfeldig så kan scrollen finne på å "rulle" ikke sånn mange ganger rundt men at den sklir ut av d hakket til d andre uten at du rører den... en anna ting som også irriterer meg med G5 er at dem har brukt et glattere materiale enn i MX518... vektan er jo et lite pluss da... ********************************************************************** Litt positivt og litt negativt om MX518 og G5: MX518: +God å bruke og godt feste(ergonomi) +Godt feste +Sens instilling +Geniale knapper på sia +Fansy -Ikke like presis som G5 etter egen erfaring (1800dpi Optisk) -unødvendig (alt+tab) knapp ********************************************************************** G5: +Veldig presis etter egen erfaring (2000dpi Laser) +Vekter +Lys som indikerer sensitivitet +God å bruke etter å ha slitt den til litt +En genial genial knapp på sia -Den mangler en knapp på sia -Laget av litt glattere materiale enn MX518 -Scrollen oppfører seg rart og virker ikke som den skal -unødvendig scroll vippe knapper som bare er i veien når man skal klikke inn scrollen ********************************************************************** Spørsmåle mitt da er om dem har fiksa på alle feilan på G5 på den nye 2007/Blå modellen. Noen som har erfaringer eller noe å tilføye? Martin Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 2007 Edition har fått en ekstra knapp på siden, det er forskjellen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Også har den fått ny design Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 så d va ikke no mer enn d? er d noen her som har den? er scrollen bedre? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det er ikke mennesklig mulig å merke forskjell på 1600 (MX518) og 2000 dpi, mulig underlaget har hatt noe å si om de har blitt oppfattet forskjellig. Sjekk at begge også kjører 500Hz eller mer på USB før en sammenligner ala "egen erfaring". Vektsystemet på G5 er bare tull. Er rimelig sikker på at de fleste kjører uten vekter uansett, så da er det bortkastet. Du justerer ikke sens på MX518, men DPI. Om ikke annet er satt opp i drivern switcher du mellom 400-800-1600 dpi. Min pleier stort sett fungere helt fint med "bare" 800. Lenke til kommentar
Regone Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har akkurat bestilt G5 2007 edition fra multicom nå her Jeg syns mx518 var litt stygg.. hadde den nesten et år før jeg bestemte meg for å åpne den.. og det var ikke så lurt.. men den var den beste musa jeg har prøvd.. så håper G5 er like bra Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 jeg vil faktisk påstå at mx518 er en bedre mus enn g5 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 jeg vil faktisk påstå at mx518 er en bedre mus enn g5 8313573[/snapback] Og med tanke på prisen vil jeg også si meg enig der Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Som FPS gamer så kan jeg si at G5 er drit, jeg kjører stort sett high quality musmatter Q-pad steelpas osv prøvd ut en god del musmatter og jeg kan ikke si at musa er noe go.....jeg har veldig lave hastigheter når jeg spiller DPI helt nedi 200 - 600 prøv å dra musa fort da.....den henger igjen...musa fungerer til kontor arbeid skulle man tro....mulig jeg har en produkt feil, men den sjangsen tar jeg ikke, kvitteringa er borte:P så jeg kjøper heller MX518 neste gang. Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Enig med over. MX518 er ei bedre mus enn G5, det at G5 virket bedre responsiv enn MX518 kan være at kompisen din hadde en annen musmatte også. Kjøp deg Steelpad 5L og Razer DeathAdder, du vil ikke angre et sekund. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Det er ikke mennesklig mulig å merke forskjell på 1600 (MX518) og 2000 dpi, mulig underlaget har hatt noe å si om de har blitt oppfattet forskjellig. Sjekk at begge også kjører 500Hz eller mer på USB før en sammenligner ala "egen erfaring". Vektsystemet på G5 er bare tull. Er rimelig sikker på at de fleste kjører uten vekter uansett, så da er det bortkastet. Du justerer ikke sens på MX518, men DPI. Om ikke annet er satt opp i drivern switcher du mellom 400-800-1600 dpi. Min pleier stort sett fungere helt fint med "bare" 800. 8263698[/snapback] sånn i teorien er d kanskje ikke mulig men jeg merka faktisk forskjell på lav sens... og om du trur d eller ei så bruker faktisk de fleste vektan... (ikke jeg) alle jeg kjenner som har G5 bruker vekter... d her var vel kanskje en liten bump menne måtte bare svare BTW: jeg har MX518, G5 og steelpad 5L noe er bra me G5 og noe med MX518 ingen er perfekt... Kjøp deg Steelpad 5L og Razer DeathAdder, du vil ikke angre et sekund. Razer= kan ikke no for d dem er bare hersli... Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har G5 2007/Blå. Kjøpt for en stund siden. Jeg hadde den gamle G5 før, og hadde samme problem med scrollen. Men nå, med G5 2007, så er scroll-problemet borte (ihvertfall med den musa jeg har). Den har også fått fremoverknappen som den manglet. Dette, i kombinasjon med muligheten til å scrolle til siden, gjør G5 2007 til noe jeg ikke har klart meg uten. Jeg har aldri hatt en MX518, men var hos en kamerat, og merket at jeg ble litt irritert over mangelen på muligheten for å scrolle til siden. Dessuten føltes den for liten og ubehagelig ut, men jeg vil tro at dette er en vanesak, da jeg ser at det er mange her som foretrekker MX518-designet. Eneste pluss/minuset (avhengig av din oppfatning) jeg kan se er det visuelle designet, musa har nemlig ikke samme design som i hw.nos prisguide. Tror jeg lagde en post om dette en stund tilbake, her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8442988 Sånn til slutt vil jeg virkelig anbefale G5 ovenfor MX518. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 å scrolle til siden er bare tull! høyere oppløsning fikser det problemet Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 å scrolle til siden er bare tull!høyere oppløsning fikser det problemet 8481934[/snapback] Sant nok, men det er billigere med en G5 enn en skjerm som har 2592x1944 eller større oppløsning. Dessuten er det de gangen man vil zoome litt inn på ting - om ikke helt nødvendig, så er det å scrolle til siden en ganske kjekk funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå