Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvit eksos 940lt

Anbefalte innlegg

hei, bilen min er begynt å blåse ut masse hvit eksos di siste dagene, virker ikke som det forsvinner kjøleveske å motortemperaturen er helt fin, ikke er det antydning til vann i olja heller,når bilen står på tomgang røyklegger den det meste innen få minutter å det lukter ikke godt... lurer påom det kan være noe med turboen?? er en lavtrykksturbo m intercooler fra 96.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hørest ut som vannet går i eksosen, har du vannavkjølt turbo? Det kan være ett alternativ, det andre er defekt topp-pakning. Finnes flere alternativer som sprekk i topp osv. men det er sjeldnere. For å være sikker på at det er kjølevann som er i eksosen kan du dra innom ett lokalt verksted å putte avgassmåleren i ekspansjonstanken, ikke nedi vannet men slik at den drar inn gassen, får du utslag på "HC" (uforbrent bensin) er det eksos i kjølevannet. Men du kan også få utslag på dette dersom du har spylevæske i kjølevannet.

Lenke til kommentar
Hørest ut som vannet går i eksosen, har du vannavkjølt turbo? Det kan være ett alternativ, det andre er defekt topp-pakning. Finnes flere alternativer som sprekk i topp osv. men det er sjeldnere. For å være sikker på at det er kjølevann som er i eksosen kan du dra innom ett lokalt verksted å putte avgassmåleren i ekspansjonstanken, ikke nedi vannet men slik at den drar inn gassen, får du utslag på "HC" (uforbrent bensin) er det eksos i kjølevannet. Men du kan også få utslag på dette dersom du har spylevæske i kjølevannet.

8251799[/snapback]

jo, turboen er vannkjølt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg ville da ha prøvd å blinde begge endene på vannavkjølingen på turboen og så starte å se på røyken bare for å teste. Mulig man også kan se på tuboen om den bruker vann.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mest sannsynlig, hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket priser på bytte-turbo

8297389[/snapback]

nå er det montert ny turbo å lukt å eksosproblemet er borte:) Det som bekymrer meg nå er at etter at jeg skiftet olje så har jeg fått majones under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonen.. hva kommer dette av da?

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig, hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket priser på bytte-turbo

8297389[/snapback]

nå er det montert ny turbo å lukt å eksosproblemet er borte:) Det som bekymrer meg nå er at etter at jeg skiftet olje så har jeg fått majones under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonen.. hva kommer dette av da?

8422850[/snapback]

Da har du vann i olja di, ikke bra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
nei jeg tror ikke det, olja er helt fin den, denne majonesen ligger kun under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonsslangene, ingen misfarging på olja...

8424118[/snapback]

Det er kondens, ikke uvanlig. mulig pakningen på påfyllingslokket er lekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...