sierratec Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 hei, bilen min er begynt å blåse ut masse hvit eksos di siste dagene, virker ikke som det forsvinner kjøleveske å motortemperaturen er helt fin, ikke er det antydning til vann i olja heller,når bilen står på tomgang røyklegger den det meste innen få minutter å det lukter ikke godt... lurer påom det kan være noe med turboen?? er en lavtrykksturbo m intercooler fra 96. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hørest ut som vannet går i eksosen, har du vannavkjølt turbo? Det kan være ett alternativ, det andre er defekt topp-pakning. Finnes flere alternativer som sprekk i topp osv. men det er sjeldnere. For å være sikker på at det er kjølevann som er i eksosen kan du dra innom ett lokalt verksted å putte avgassmåleren i ekspansjonstanken, ikke nedi vannet men slik at den drar inn gassen, får du utslag på "HC" (uforbrent bensin) er det eksos i kjølevannet. Men du kan også få utslag på dette dersom du har spylevæske i kjølevannet. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hørest ut som vannet går i eksosen, har du vannavkjølt turbo? Det kan være ett alternativ, det andre er defekt topp-pakning. Finnes flere alternativer som sprekk i topp osv. men det er sjeldnere. For å være sikker på at det er kjølevann som er i eksosen kan du dra innom ett lokalt verksted å putte avgassmåleren i ekspansjonstanken, ikke nedi vannet men slik at den drar inn gassen, får du utslag på "HC" (uforbrent bensin) er det eksos i kjølevannet. Men du kan også få utslag på dette dersom du har spylevæske i kjølevannet. 8251799[/snapback] jo, turboen er vannkjølt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg ville da ha prøvd å blinde begge endene på vannavkjølingen på turboen og så starte å se på røyken bare for å teste. Mulig man også kan se på tuboen om den bruker vann. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 observerte tidliere i kveld at det ryker et eller annet sted på undersiden av turboen Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 har merket nå at jeg har fått et høyt oljeforbruk.. ¨kan virke som det er turboen som klusser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Mest sannsynlig, hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket priser på bytte-turbo Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Mest sannsynlig, hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket priser på bytte-turbo 8297389[/snapback] nå er det montert ny turbo å lukt å eksosproblemet er borte:) Det som bekymrer meg nå er at etter at jeg skiftet olje så har jeg fått majones under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonen.. hva kommer dette av da? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Mest sannsynlig, hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket priser på bytte-turbo 8297389[/snapback] nå er det montert ny turbo å lukt å eksosproblemet er borte:) Det som bekymrer meg nå er at etter at jeg skiftet olje så har jeg fått majones under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonen.. hva kommer dette av da? 8422850[/snapback] Da har du vann i olja di, ikke bra... Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 nei jeg tror ikke det, olja er helt fin den, denne majonesen ligger kun under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonsslangene, ingen misfarging på olja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 nei jeg tror ikke det, olja er helt fin den, denne majonesen ligger kun under oljepåfyllingslokket å i veivhusventilasjonsslangene, ingen misfarging på olja... 8424118[/snapback] Det er kondens, ikke uvanlig. mulig pakningen på påfyllingslokket er lekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå