Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk over strømnet? noe anbefalt utstyr?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt og vurdere og skaffe noe utstyr til og få inn internett via strømnettet, dette grunnet ikke veldig bra trådløs signal ned til rommet mitt + at jeg er lei av routeren, som jeg ikke får åpna portene på.

Så det jeg lurer på er om det er noe utstyr til dette som er og anbefale, og om det er mulig og koble rett til adsl modemet, så jeg kan få internett rett fra modemet ned til rommet mitt via strømnettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har begynt og vurdere og skaffe noe utstyr til og få inn internett via strømnettet, dette grunnet ikke veldig bra trådløs signal ned til rommet mitt + at jeg er lei av routeren, som jeg ikke får åpna portene på.

Så det jeg lurer på er om det er noe utstyr til dette som er og anbefale, og om det er mulig og koble rett til adsl modemet, så jeg kan få internett rett fra modemet ned  til rommet mitt via strømnettet?

8250278[/snapback]

Bytter du til 2 stk Linksys WRT54GL

med linux fw. f.eks dd-wrt 23 sp 2 plasser du disse forselige steder i huset vill du få bra dekking på det trådløse.

det blir mye biligre løssing.

skal du ha ethernett over power så må du har serifakt vis du skla koble opp sånn profft. som er stabilt og holder.

ikke sånn dritt som man selger på clas olson. f.eks :)

men få en elktriker til og kjører ethernett over hele huset ditt. ifra sikkringskapet.

det som blir best!

Endret av larrylu
Lenke til kommentar

Så det jeg lurer på er om det er noe utstyr til dette som er og anbefale, og om det er mulig og koble rett til adsl modemet, så jeg kan få internett rett fra modemet ned  til rommet mitt via strømnettet?

8250278[/snapback]

Bytter du til 2 stk Linksys WRT54GL

med linux fw. f.eks dd-wrt 23 sp 2 plasser du disse forselige steder i huset vill du få bra dekking på det trådløse.

det blir mye biligre løssing.

skal du ha ethernett over power så må du har serifakt vis du skla koble opp sånn profft. som er stabilt og holder.

ikke sånn dritt som man selger på clas olson. f.eks :)

men få en elktriker til og kjører ethernett over hele huset ditt. ifra sikkringskapet.

det som blir best!

8257142[/snapback]

Herregud for et råd....... Fyren ber om LAN over strømnettet og du presenterer en løsning for trådløst og deretter en sykt dyr og helt unødvendig løsning for lan over strømnett ? - Håper ikke du jobber som rådgiver i kommune eller regjering :-) (der er det nok av slike rådgivere allerede)

Bah, fra spøk til revolver - jeg har kjørt Devolo dLAN bokser i over 1 år - ikke noe fuzz, ikke noe issues - det bare funker kort og godt. Kjenner flere andre som kjører det samme og de sier også det samme som meg - lett å sette opp, funker fett, aldri problemer. Det bare virker. Finnes i flere utgaver. Jeg oppgraderte for en tid tilbake til 84mbit versjonen, men er vel også 200mbit å få tak på nå.

Men forsåvidt må jeg si meg enig med deg i at jeg er skeptisk til dlan-utstyr fra Clas Ohlsson etc.....

Prøv devolo du matmons - min erfaring her er full av lovord. (har forsåvidt ikke prøvd noen andre dLAN produkter så skal ikke si de er BEST - men jeg er for fornøyd med de jeg har til å prøve noe annet)

Lykke til!

--

An10bill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...