Nemesis90 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei, Jeg har spillt cs aktivit i mange år, men i det siste så har det dukket opp et Veldig irriterende problem! Jo, Cs freezer.. alltså stopper helt opp i rundt 20 sekunder.. dette skjer hvert 1-2 minutt.. Jeg Aner ikke hvorfor dette skjer, har scannet pcen for virus.. og den er clean! Men jeg innstalerte Expertool sin nyeste update, og alt var fint før det, men vil ikke helt legge skylden på expertool.. det overvåker jo bare, har clock på normal hastighet osv. En annen ting er at pcen har bare en 250 W strømforsyning, og jeg har et gainward geforce 6600 GT, GLH = goes like hell, 128 mbit.. Det kommer opp i boot, eller alltså der man "logger på sin egen bruker" at skjermkortet får for lite strøm, har ignorert dette lenge , uten noe problemer i spill som wow,cs,halflife 2 osv.. men nå så virker det som det har gått ut over spillene, rart det ikke har skjedd før.. menmen! Har planer om og anskaffe meg en ny Strømforsyning, men er da ikke helt sikker på hva som passer inn i pcen min.. Har en Dell dimension 8250, 2-3 år, men gjevnlig oppgradert.. eneste er at den er litt klønete satt sammen invendig, så ja.. jeg er usikker på hvordan strøm forsyning jeg skal velge.. eller om det bare er 1 type, alltså bare forskjellig watt.. takker for all hjelp jeg får:) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Nå har jeg ikke spesielt mye erfaring med PSUer, men når du sier at du får melding om for lite strøm når PCen booter samt at den fryser med jevne mellomrom høres ut som det er PSUen din som ikke klarer å levere nok strøm i korte perioder. Men sjekk om den ekstra strømledningen til skjermkortet sitter ordentlig i! Er det en PSU som har utmerket seg når jeg har lest tester o.l. må det være Mist 500 watt. Lenken er til en litt eldre test av støysvake PSUer (antar dette er å foretrekke), og følgende fant jeg i en nyere test av forskjellige PSUer: "Vi må fortsatt stå fast på at Mist 500W enda ikke har blitt slått når det kommer til stabilitet og funksjonalitet, til en ok pris." Så jeg vil tro Mist 500W er midt i blinken for deg. Mist har også en versjon som visstnok holder 600 watt, men jeg har ikke lest noen tester av den ennå. Butikker som fører Mist 500W finner du her. PS. Det er megabyte - ikke megabit! 8 bits = 1 byte Endret 27. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hehe, takker for tipset om den! skal sjekkes ut, Men det jeg syns er Veldig merkelig, er at jeg får problemer i spill nå, error om for lite strøm har vært der i flere måneder.. menmen, er også usikker på målene på den mist psu'en, om den passer i et DELL kabinett (Knotete og trangt) mildt sagt:p Men skal prøves ut så takk igjen Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 den var litt dyr syns jeg 900kr+ frakt, da er det 1000+.. litt mye penger for meg og putte i en strømforsyning, men ja.. det handler jo om kvalitet og ytelse! så kanskje det er vært det=) får se;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå