brainwasher Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har noe av dere det, har de stabile linjer og hva er prisene på det? Og jeg bor litt utenfor bergen (sotra) er det noen som vet om jeg kan få det? På hjemme siden, på utbyginig så står det jo bare at de har det til boretslag stemmer dette? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 De bygde kun til boretslag ja, men har stopped utbyggingen i Norge. De var de beste, billigste og mest stabile som fantes, men med mindre du flytter til en av de boligene i Oslo som allerede har det kan du se langt etter de :smile: Lenke til kommentar
eught Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 15:47, skrev Blib:De bygde kun til boretslag ja, men har stopped utbyggingen i Norge. De var de beste, billigste og mest stabile som fantes, men med mindre du flytter til en av de boligene i Oslo som allerede har det kan du se langt etter de :smile: Virker som du tenker på BredbåndsFabrikken nå. Så vidt jeg vet kan privatpersoner bare få 1 mbit radiolink fra BKK :sad:. Men om du bor rett ved siden av et borettslag skal du ikke se bort ifra at du kan få tilbud om å få. Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Nei se her :http://www.bkk.no/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=476&data.language.id=4 ?? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvor på sotra bor du ? Jeg bor på Foldnes, og vi stresser for tiden med å få ADSL fra http://www.firstmile.no. Det er riktignok ikke de største hastighetene, men prisene er bra. Firstmile bygger ut ADSL hvor det ikke er tilgjengelig fra før, så lenge det er 20 interesserte på sentralen. Gå inn på http://www.firstmile.no og registrer ditt telefonnummer som interessert. Da ser du hvor mange andre som er påmeldt din sentra. Ellers så ligger fiberet til BKK over straume, og ut til Ågotnes (CCB og andre bedrifter) Tror det går videre til Kolsnes. Mener å ha lest at de som bor langs veien ut til Ågotnes og Kollsnes kan få koble seg på fibere til BKK som ligger langs veien, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg bor på Hjelteryggen!! Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Det henger jo en fiber optisk kabel fra bkk under sotra broen og det er jo ikke langt fra sotra broen til hjelteryggen!! Så det kan vell være en mulig het?? Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Er det none som vet noe om prisene? og hastighetene? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Priser og hastigheter skal være rimelig gode, men søk i forumet her fordi BKK hadde en sak for en stund siden. BKK skrudde nemlig ned hastigheten til folk som brukte det mye. Tror det var "ut"hastigheten eller noe slikt. BKK har nemlig åpne kontrakter som betyr at hastigheter og priser kan forandre seg, men de må melde fra på forhånd. I det siste hadde vist både hastighetene og prisene vært til forbrukerne sin ulempe. Lenke til kommentar
zup Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg snakket så vidt med Bjarne Skår adm.dir i BKK og Berit Svensen konsern.dir i Telenor om dette med bredbånd. Bla. så har de en linje dekning på 1:15 og av og til mer. Dvs. om du bestiller deg 1Mbit, så deler du en reservert bånd bredde med 15 andre. Om alle 15 er på samtidig og bruker max båndbredde så sliter du. Da P2P netverk som Kazaa, DC etc. spiser opp den båndbredden som selskapene trodde aldri skulle bli brukt, vil de nå jobbe for å stopp dette. BKK sa "Vi jobber mot bedrifts markedet og vanlig husholdninger er en tjeneste de nesten ikke tjener penger på." Samme med Telenor hvor de venter på at husholdnings markedet skal øke, så de kan selge VDSL linjer. Så Firstmile kan bli en kjær kommen avløser med dekning 1:10 på båndbredden, samtidig vil det avlaste andre leverandører. Det ligger også et fiber net som går "rundt" hele sørnorge som en Ø med strek over Ø fra bergen til oslo. Det nettet er utnyttet med 2% av kapasiteten (iflg. BKK) , og det virker som alle aktører driver å venter på at vanlige forbrukere skal skifte holdninger og bruke internett som en vanlig måte å komunisere med stat og kommune (trygde kontor, valg og avstemmninger, skoler etc.) BKK nevnte at de "strupte" verstingene på sine linjer. Så dropp de P2P nettverkene og la folk få spille online. Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Så det du mener er at jeg heller skal bestille adsl fra nextgentel eller .no?? Da har jeg jo sikker bånd bredde? hvis jeg har fårstått det rett! :smile: Lenke til kommentar
zup Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 er vel lite som er helt 100% sikkert, men unngå å binde deg for lang tid, og hør med de andre som har samme linje og er på samme sentral. Om du skal spille CS eller online FPS spill så betyr latencty (ping) masse og da bør du forhøre deg rundt hos naboene. Firstmile kommer vel ut med bredbånd slik i april/mars tenker jeg, og de kommer nok til å bli overfylte av P2P folk som spiser opp båndbredden straks. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hvis du går inn på www.BKK.no ser du nå i pressemelding at hele Fjell kommune skal tilbys BKK-bredbånd i løpet av høsten og mot årsslutt. Utbyggingen starter allerede etter ferien. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hm. skal flytte inn i en liten, nybygd blokk (på bysiden av puddefjordsbroen, for de som bor i bergen), og de skal visstnok ha bredbånd tilrettelagt, enten fra telenor eller bkk. har 2mbit NGT-linje fra før (for 550,- .. ownersbuy-tilbud). er det noen vits i å si opp linjen og bytte til noen av de andre aktørene, eller.. ? jeg bruker linjen hovedsaklig til dc++/emule og generell surfing, samt litt cs/bf-spilling. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Vel hvis det er BKK som tilbys så blir linjen en smule billigere (430 for 2Mbit), men det koster nesten 2000.- i etablering. Men BKK er ikke mors beste barn... supporten suger (gjelder muligens alle bredbåndsleverandører?), du får ikke passord til routeren din (dvs at åpning av porter må gjøres gjennom de inkompetente supportfolka), de struper linjen din hvis du bruker den for mye (UT hastighet reduseres til 1Mbit, INN hastighet påvirkes ikke), og sist men ikke minst så kommer du inn på en del festlige svenske DC hub'er med NGT ip, men ikke med BKK ip. Av positive ting så har BKK hatt minimalt med tekniske problemer, og hastigheten er ellers upåklagelig. Så tenk deg nøye om.... -ull-2k- Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 [...]Så Firstmile kan bli en kjær kommen avløser med dekning 1:10 på båndbredden, samtidig vil det avlaste andre leverandører. [...] Er spent på å høre hvor du har fått 1:10 overbookingstallet fra da vi har gigabit corenet. Med 1:10 overbooking vil det si at vi har solgt linjer for totalt 10 gigabit. Hyggelig å se at folk er optimistiske på våre vegne, men ta nå ikke helt av. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Er spent på å høre hvor du har fått 1:10 overbookingstallet fra da vi har gigabit corenet. Med 1:10 overbooking vil det si at vi har solgt linjer for totalt 10 gigabit. Hyggelig å se at folk er optimistiske på våre vegne, men ta nå ikke helt av. Trolig herfra hvor det står: Erfaringsmessig kan man også selge minst 10 ganger så mye båndbredde som det man har transport. (Telenor og andre aktører har en overbookingsratio på mye mere). Det tilsier igjen at på de minste sentralene hvor vi ikke kan få lagt inn fiber og der det er lite trolig at man kan få noe særlig mer enn 20 kunder, så deler disse 20 kundene 8Mbit/s inn til oss. Det vil igjen si at vi kan selge ca 80Mbit/s, eller 4Mbit/s til den enkelte abbonent uten å risikere å gå tom for båndbredde fra den enkelte sentralen. Får vi flere kunder kan vi multiplekse inn enda flere E1 linjer. Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 hm. skal flytte inn i en liten, nybygd blokk (på bysiden av puddefjordsbroen, for de som bor i bergen), og de skal visstnok ha bredbånd tilrettelagt, enten fra telenor eller bkk. har 2mbit NGT-linje fra før (for 550,- .. ownersbuy-tilbud). er det noen vits i å si opp linjen og bytte til noen av de andre aktørene, eller.. ? Høres ikke ut som det er mye vits å bytte ut det tilbudet. Med mindre du er student (vet at mange studenter skal ta bolig i det nye huset), da har UiB et finfint 2mbit-tilbud til 400/450. Men da må man takle hjemmekontorløsning. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg må bare si at BKK ruler gata. De tar jammen ansvar for å bygge ut bredbånd... Etter å ha ventet i ca 3 år, fikk jeg i dag brev om at BKK holdt på å bygge ut bredbånd hvor jeg bor... Det virket som om det kun var firmaer som fikk dette brevet, siden det var adressert til et firma min far drev for mange år siden. Men pyttpytt, hvis det blir nødvendig, registrerer jeg bare et enkeltmannsforetak Vi kan levere om kort tid, slik at dere kan være klar med ekte bredbånd tidlig i høst ^5 Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hehe, bare vær klar over at BKK har helt andre priser for bedrifter enn private.... Det er ikke uten grunn at private som omtrent får fiberen gjennom hagen ikke får tilbud om å koble seg på.... Med mindre du tenner opp i ovnen med 1000-lapper lønner det seg neppe. Flytt i blokk eller hold deg til gode gamle NGT. -ull-2k- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå