Gå til innhold

PS3 - kjøpe i Sverige?

-iL-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster 5500,- på Elkjøp. Ikke så rart at Elkjøp og Lefdal og har samme pris akkurat :p

O/T: Var forresten innom Elkjøp Hamar i går og fikk sett PS3 i virkeligheten for første gang :) Plutselig kom en ansatt ut fra lageret med en haug med filmen "Monster House". Han satte de i hylla, og oppdaget snart at han hadde klart å bestille FINSK versjon av filmen :wallbash: :!:

Lenke til kommentar
Dette kan jo lønne seg?

I skrivende stund koster den 6199,- SEK  som blir

6,199.00 SEK = 5,403.98 NOK

I følge Universal Currency Converter

Hvis man da kommer seg rundt toll :p

8249747[/snapback]

Husk at du må betale toll på varer over 200 kr fra utlandet. Også om du kjører til Sverige og handler. Alt over 5000kr er tollberettiget...

Da blir den plutselig dyrere igjen :p

8249820[/snapback]

Så langt jeg har fått med meg så betaler man ikke toll for slike elektroniske produkter.

Det er per i dag kun toll på næringsmidler og tekstiler

Derimot må man vel betale merverdiavgift=25%.

Du må betale merverdiavgift til Tollvesenet ved innførsel av alle varer, med mindre varene er omfattet av et fritak. Avgiftssatsene fastsettes årlig av Stortinget, og den ordinære satsen er for tiden 25 %.
. Men man skal bare betale dette til ett land, hvilket vil si at man får igjen eller skal få trukket fra mva som er betalt til Sverige.

OG

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.
.

Så det er håp i hengende snøre- som det heter - hvis man tar turen over grensa selv.

Se ellers toll.no

Lenke til kommentar
Så langt jeg har fått med meg så betaler man ikke toll for slike elektroniske produkter.

QUOTE(toll.no)

Det er per i dag kun toll på næringsmidler og tekstiler

Derimot må man vel betale merverdiavgift=25%.

8250273[/snapback]

Ahh, beklager. Blander alltid moms og toll :)

Lenke til kommentar

Mente ikke å virke plukkete. :) Og fvgift er avgift, og surt og betale uansett hva det heter. Det er moralen. Men poenget mitt var vel at grensen er 6000 kroner, og ikke 5000, ved reise ute landet i 24 timer eller mer. Og da burde det være mulig å ta inn en PS3 billig på det viset. :)

Lenke til kommentar

Free Record Shop i gågata i Trondheim tar bare 6999,- for en ps3 med en ekstra kontroller og en Blu-ray film. Skikkelig bra deal! :p nesten så jeg fikk lyst til å si fra til de ansatte der at de aldri i verden kom til å få solgt den til den blodprisen men ... ble så jeg spankulerte ut døra med fire filmer til 300,- i stedet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I Jönköping (A6 centeret) i Sverigefår man kjöpt ps3 med ekstra kontroller og 2 spill for SEK kr 5999,-

Pris i norske kroner avhengig av hvilken valutakalkulator man bruker:

Dinside: NOK kr 5414,- kr

Universal Currency Converter: NOK 5231,-

DnB: NOK kr 5402,-

:!:

Jatobas

Endret av Jatobas
Lenke til kommentar

Bor du rett ved grensa som meg kan du jo kjøpe der. Jeg kjøpte på Nordby i Sverige når det var sånn tilbud at man kan bytte inn PS2 og noen spill..Da måtte jeg betale bare 4000 kr i norske. :) Jeg trengte jo ikke PS2en lenger så syntes det var en grei deal. :)

Lenke til kommentar
Bor du rett ved grensa som meg kan du jo kjøpe der. Jeg kjøpte på Nordby i Sverige når det var sånn tilbud at man kan bytte inn PS2 og noen spill..Da måtte jeg betale bare 4000 kr i norske. :) Jeg trengte jo ikke PS2en lenger så syntes det var en grei deal. :)

9154902[/snapback]

Ikke dumt det, nei. Var der for å kjøpe idag. 5999 SEK, som blir cirka 5200 NOK. Men i følge han i kassa hadde de ikke spilla i pakken inne, og hvis jeg skulle kjøpe nå, måtte jeg betale full pris, selvom ikke spilla var med.

Da venter jeg heller til dem får den igjen på lager på elkjøp/lefdal :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...